Hur kan vi hjälpa dig?

Frakt & Leverans

Vart är mitt paket?

Ditt paket kommer att levereras inom 5 arbetsdagar.

När din order skickas från vårt lager så får du ett mail som bekräftar detta samt ett spårningsnummer.

Du kan också kolla din MyHunkemöller sida.

Det tar upp till 3 arbetsdagar tills din order levereras efter att den har skickats från vårt lager.

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.

Om du har beställt din order till butik så kommer du få ett mejl när den är redo för upphämtning.

Din order sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer den att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till ditt konto inom 10 arbetsdagar.

Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Jag har inte fått (hela) min order. Vad ska jag göra?

Tyvärr kan det hända att din beställning kommer bort. 
Vårt tips är att du kontaktar vår kundtjänst avdelning. 

Jag har fått en vara jag inte har beställt. Vad ska jag göra?

Om du inte har fått alla varor du beställde, eller om du har fått en vara du inte har beställt, vänligen kontakta vår kundtjänst avdelning.

Kan jag avbeställa min order?

I dagsläget är det inte möjligt. När en beställning har gjorts på hunkemoller.se kan den inte annulleras. Vill du inte ha varorna kan du kostnadsfritt skicka tillbaka dem, eller returnera dem i en butik.

Kan jag få min beställning skickad till en annan adress?

Självklart! Du kan alltid få din beställning skickad till en annan adress inom landet. Du kan fylla i fakturaadressen samt leveransadressen under utcheckningen. Om du har ett konto kan du ändra dessa uppgifter i 'My Hunkemöller'. 

Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.

Kan min beställning skickas till en postbox?

Tyvärr är det inte möjligt i dagsläget. Vi levererar endast till hem och arbetsadresser. Du också kan använda dig av Click & Collect. Med Click & Collect betalar du din order online och hämtar i butik.

Hur levereras min beställning?

Din beställning kan levereras på följande vis:

  • Till din favoritbutik*
  • Med hemleverans
  • Till ditt PostNord ombud

Hämta i din favorit butik:*

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar i butik. Din beställning kommer att finnas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.

Hemleverans:

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.

Hämta hos ditt PostNord ombud:

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar hos ditt PostNord ombud. Din beställning kommer att finnas hos ditt PostNord ombud i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett e-postmeddelande med vidare instruktioner.

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.

*Tyvärr är den här tjänsten inte möjlig att använda i dagsläget.

Hur kan jag snabbt hitta varor på hemsidan?

Det finns ett sökfält högst upp till höger. Genom att skriva in ett sökord där, kan du enkelt hitta varor eller svar på dina frågor.

Hur beställer jag via Hunkemoller.se?

Det är enkelt att beställa på Hunkemoller.se. Du lägger de varor du vill ha i din varukorg och fortsätter till kassan. 
Om du har ett Hunkemöller konto så kan du logga in på det med din e-postadress. Om du ännu inte har ett konto kan du välja att skapa ett konto, eller att genomföra köpet som gäst. Vänligen notera att det inte längre är möjligt att beställa via hunkemoller.com.

Jag har inte fått ett bekräftelsemail, vad gör jag?

E-postmeddelandet kan ha hamnat i din skräppost, så vänligen titta där också. Har du fortfarande inte fått ett bekräftelsemail kan du kontakta vår kundtjänst.

Vad händer om jag inte är hemma då min beställning levereras?

Om du inte är hemma när din order levereras kommer budbäraren att lämna en lapp. Du kan därefter hämta ditt paket inom 14 arbetsdagar hos ditt PostNord ombud. Gör du inte det, kommer paketet att skickas tillbaka till Hunkemöller och du kommer att bli återbetald inom 10 arbetsdagar via den betalmetod som du använde vid köpet. Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Det har gått 5 arbetsdagar och jag har fortfarande inte fått min order?

Vi gör vårt bästa för att du ska få din order inom 5 arbetsdagar. På grund av omständigheter hos vårt lager och/eller leverantörer kan leveranstiden komma att förlängas. Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar dig ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats, eller så kan du kolla din My Hunkemöller.

Har du valt att hämta i butik så kommer du få ett mejl när din order är redo för upphämtning.

Finns det en översikt på alla Hunkemöller butiker?

Du kan hitta alla Hunkemöller butiker med vår butikssökare. Skriv in din postkod och/eller stad för att se alla butiker nära dig.

Kan jag få min beställning levererad till butiken?

Tyvärr är den här tjänsten inte möjlig att använda i dagsläget.
 

Ja, med Click & Collect betalar du för din beställning online och hämtar den i butik gratis:

  • Lägg dina favoritvaror i kundkorgen.
  • Välj alternativet "Hämta i Hunkemöller butik". Frakten till butik är kostnadsfri.
  • Se över informationen på din faktura. I nästa steg kan du välja en butik nära dig genom att skriva in din postkod eller stad.
  • Efter slutförd betalning är din beställning lagd. Du kommer att få ett bekräftelsemail samt en uppdatering över mail när din order är skickad.
  • Inom 5 arbetsdagar kommer du att få ett mail om att din order är levererad och redo för avhämtning. Glöm inte att ta med ditt ordernummer till butiken!
  • Ditt paket kommer att sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använde vid köpet. Har du betalt i butik så kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.

Om någon annan hämtar din beställning, se till att den här personen har med sig följande:

  • Ditt beställningsnummer
  • Ditt fulla namn
  • Det fullständiga namnet på personen som hämtar din beställning (den här personen måste kunna identifiera sig).

Vad är fraktkostnaden?

Fraktkostnaden beror på din valda leveransmetod:

  • Om du hämtar i butik så tillkommer ingen fraktkostnad.
  • Om du valt hemleverans så tillkommer en fraktkostnad på 79.90 SEK
  • Om du valt att hämta hos PostNord ombud så tillkommer en fraktkostnad på 49.90 SEK

Hur lång är leveranstiden?

På grund av de ytterligare säkerhetsåtgärder som har vidtagits under nuvarande omständigheter kan det ta lite längre tid än väntat att leverera din beställning. Vi tackar för ditt tålamod. Den förväntade leveranstiden är 3-5 arbetsdagar.

Mitt spårningsnummer fungerar inte. Vad ska jag göra?

När du har fått ditt spårningsnummer kan det ta upp till 24 timmar innan du kan spåra ditt paket. Om du får ett felmeddelande, vänligen prova igen senare. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta PostNords kundtjänst.

Var kan jag hitta mitt spårningsnummer?

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.

Tips: Ladda ner Hunkemöller appen för en översikt av dina onlinebeställningar.

Jag har fått fel storlek och/eller färg. Vad ska jag göra?

Ibland kan det hända att du får fel storlek eller färg. Om detta inträffar kan du göra följande:

  • Returnera din order gratis i butik. Du kan returnera din order gratis i butik och bli återbetald följande arbetsdag via den betalmetod du använt vid köpet. Om du har betalt i butik så blir du återbetald direkt i butik.
  • Returnera varan gratis till vårt lager. Använd returklistermärket som finns i ditt paket. Du kommer att återbetalas inom 10 arbetsdagar via den betalningsmetod du använt vid köpet. Om du betalt i butik så får du ett mail med vidare instruktioner.