Hur kan vi hjälpa dig?

My Hunkemoller

Hur skapar jag ett My Hunkemöller konto?

För att skapa ett konto, klicka på "Logga in" högst upp på sidan. Du kommer då till registreringssidan. Har du inte ett konto än? Vänligen fyll i alla obligatoriska fält under rubriken "Jag är ny". Har du redan ett medlemskort? Välj "Jag har redan ett medlemskort och vill registrera det". Där kan du skriva in ditt medlemskortsnummer (finns på baksidan av medlemskortet). Kom ihåg att acceptera villkor och klicka på "Registrera" för att skapa ditt konto. Du kan även registrera dig och bli medlem via vår Hunkemöller app. Vänligen notera: du kommer få ett mejl där du ska bekräfta din registrering. När du klickar på länken i mejlet blir du officiallt en My Hunkemöller medlem. När du fullgjort din registrering och fyllt i alla fält får du 100 extra Passion Points! För mer information, se frågan "Hur tjänar jag Passion Points?"

Hur kan jag logga in på mitt My Hunkemöller konto och se alla mina uppgifter?

För att se dina uppgifter, klicka på "Logga in". Under rubriken "Jag är medlem", fyll i din e-postadress och ditt lösenord, och klicka sedan på "Logga in". Du kommer då till din personliga sida där du ser dina kontaktuppgifter, shoppingrabatt, Passion Points, orderhistorik och mycket mer. Du kan använda samma inloggningsuppgifter för att logga in på appen.

Vad betyder "Logga in med mitt Facebook konto"?

Det betyder att ditt Facebook konto är länkat till ditt Hunkemöller konto, och att du kan logga in på www.hunkemoller.se enkelt genom att använda ditt Facebook namn och lösenord. Detta alternativ är enkelt att använda: klicka på Facebook knappen när du är inloggad på ditt konto, eller på utcheckningssidan och följ stegen för att koppla samman dina konton. Du kan även klicka på "Logga in" och sedan på Facebook knappen under "Registrera med Facebook". *Notera, denna funktion är ej tillgänglig i appen än.

Hur ändrar jag min adress?

För att ändra din adress, logga in på ditt My Hunkemöller konto. Gå till "Min adressbok" och klicka på "Redigera". När du har ändrat din fakturerings- eller leveransadress, klicka på “Spara ändringar”. Du kan även lägga till flera leveransadresser.

Vad är fördelarna med ett My Hunkemöller konto?

Som My Hunkemöller medlem får du ett flertal fördelar:

- Du samlar Passion Ponts med varje köp. 1kr = 10 Passion Points
- 500 Passion Points = 45:- shoppingrabatt
- Tillgång till din orderhistorik
- Exklusiva erbjudanden & belöningar
- Tillgång till Memberdays & andra pre-sale event
- Personliga förslag & råd via mejl

Hur ändrar jag min mejladress?

För att ändra din mejladress, logga in på ditt My Hunkemöller konto. Gå till "Min profil". Under rubriken "Personliga uppgifter", klicka på "Redigera" och ändra din mejladress. När du har fyllt i/justerat din mejladress, klicka på "Spara".

Hur ändrar jag mitt lösenord?

För att ändra lösenord, logga in på ditt My Hunkemöller konto. Under rubriken "Personliga uppgifter", klicka på "Redigera". När du angett ditt gamla och nya lösenord, klicka på "Spara lösenord" för att bekräfta ändringen.

Hur raderar jag mitt konto?

Om du vill radera, uppdatera, överföra eller få tillgång till dina personliga uppgifter, vänligen använd vårt kontaktformulär på hemsidan.

1. Gå till ”Kontakt” och fyll i de obligatoriska fälten samt ditt medlemskortsnummer

2. Välj ämnet ”Dataskyddspolicy”

3. Skicka formuläret

Vi kommer kontakta dig inom 30 dagar efter din förfrågan. Det är möjligt att vi ber dig om mer information.

Hunkemöller B.V. är dedikerade till att skydda dina personliga uppgifter. Vår Integritetspolicy ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar dina personliga uppgifter, hur vi använder dem och hur vi håller dem säkra.

*Notera: när du har raderat ditt konto kan du inte längre logga in på ditt medlemskonto för att se dina personliga uppgifter.

Var hittar jag mitt medlemskortsnummer?

Om du har ett fysiskt medlemskort finner du numret på baksidan av kortet, under streckkoden. Om du endast har ett digitalt medlemskort finner du medlemskortsnumret online när du loggar på "My Hunkemöller", eller via appen på din profil. Du kan även se ditt medlemskortnummer längst ned i Hunkemöller nyhetsbreven.

Jag kan inte logga in på mitt konto. Vad kan jag göra?

Om du har problem med att logga in, vänligen kontrollera att du fyllt i rätt mejladress. Om du får felmeddelandet "Inloggning misslyckades" kan det vara så att du inte har ett konto. Om du har glömt ditt lösenord, klicka på "Glömt lösenord" för att få ett nytt via mejl. Vänligen notera: att du mottar nyhetsbrev från oss betyder nödvändigtvis inte att du är medlem eller har ett medlemskonto.

Mitt medlemskort har försvunnit eller har blivit stulet. Vad kan jag göra?

Vänligen kontakta vår kundservice. Vänligen notera att det endast är möjligt att göra något om medlemskortet är registrerat i ditt namn.

Jag fick inte Passion Points vid mitt köp. Vad kan jag göra?

När du gör ett köp i en av våra butiker kommer ditt Passion Points saldo att uppdateras inom 24 timmar efter köpet. När du gör ett köp online kommer ditt Passion Points saldo uppdateras efter att din order har lämnat vårat lager. Detta kan ta ett par dagar, och du får ett mejl rörande detta. Det kan ta en dag eller två innan dina nya Passion Points finns på ditt medlemskort. Om de inte finns på ditt medlemskort inom ett par dagar, vänligen skicka ett mejl (max 30 dagar efter ditt köp) till vår kundtjänst på kundservice_se@hunkemoller.com

Vänligen se till att du skriver ditt medlemskortsnummer, värdet på din order samt ditt ordernummer/kvittonummer. Om du gjorde köpet i en butik, vänligen skicka med en kopia på ditt kvitto.

Jag vill gärna motta nyhetsbrev från Hunkemöller. Vad måste jag göra?

 Längst ned på hemsidan, klicka på "Prenumerera nu” och skriv in din mejladress. Du får då ett bekräftelsemejl med en länk. Klicka på länken för att bekräfta din prenumeration.

Det är även möjligt prenumerera på vårt nyhetsbrev via ditt medlemskonto. Logga in på ditt My Hunkemöller konto, Gå till ”Min Profil”, klicka på ”Ändra” och markera boxen med texten ”Jag vill få de senaste nyheterna från Hunkemöller via e-post.” Klicka sedan på ”Spara”. 

Jag har två medlemskort, vad ska jag göra?

Det är möjligt att slå ihop båda medlemskort till ett konto, så du enbart har ett medlemskort. Vänligen kontakta vår kundservice, så hjälper de dig.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?

Om du inte vill motta vårt nyhetsbrev längre, klicka på länken längst ned på nyhetsbrevet. Du kan även specifiera att du inte vill motta nyhetsbrevet på din My Hunkemöller profilsida.

Hur länge gäller mitt medlemskort?

Ditt medlemskkort gäller under en obegränsad tid.

Hur länge är Passion Points och shoppingrabatten giltiga?

Som en My Hunkemöller medlem får du Passion Points vid varje köp. Passion Points är giltiga i ett år. När du har tjänat 500 Passion Points konverteras de till 45:- shoppingrabatt. Din shoppingrabatt är giltig i tre månader. Dina Passion Points och shoppingrabatt kommer automatiskt sättas in på ditt konto. Du kan alltid se ditt nuvarande Passion Points saldo och shoppingrabatt, inklusive utgångsdatum, i ditt My Hunkemöller konto online eller via appen. Du kan använda max 180:- shoppingrabatt per order.

Vad är Passion Points?

Om du har registrerat dig som medlem i Hunkemöller club, får du Passion Points vid varje köp i butik eller online. För varje 0,09 kr som du spenderar får du 1 Passion Point. Du kan också intjäna Passion Points på andra sätt. Passion Points gäller i ett år. Med 500 Passion Points får du 45 kronor rabatt på ditt nästa köp. Rabatten gäller i tre månader. Dina Passion Points och din rabatt registreras automatiskt på ditt kort. Du kan anvenda rabatten online och i våra butiker. Du kan använda max 180:- shoppingrabatt per order.

Frakt & Leverans

Vart är mitt paket?

Ditt paket kommer att levereras inom 5 arbetsdagar.

När din order skickas från vårt lager så får du ett mail som bekräftar detta samt ett spårningsnummer.

Du kan också kolla din MyHunkemöller sida.

Det tar upp till 3 arbetsdagar tills din order levereras efter att den har skickats från vårt lager.

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.

Om du har beställt din order till butik så kommer du få ett mejl när den är redo för upphämtning.

Din order sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer den att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till ditt konto inom 10 arbetsdagar.

Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Jag har inte fått (hela) min order. Vad ska jag göra?

Tyvärr kan det hända att din beställning kommer bort. 
Vårt tips är att du kontaktar vår kundtjänst avdelning. 

Jag har fått en vara jag inte har beställt. Vad ska jag göra?

Om du inte har fått alla varor du beställde, eller om du har fått en vara du inte har beställt, vänligen kontakta vår kundtjänst avdelning.

Kan jag avbeställa min order?

I dagsläget är det inte möjligt. När en beställning har gjorts på hunkemoller.se kan den inte annulleras. Vill du inte ha varorna kan du kostnadsfritt skicka tillbaka dem, eller returnera dem i en butik.

Kan jag få min beställning skickad till en annan adress?

Självklart! Du kan alltid få din beställning skickad till en annan adress inom landet. Du kan fylla i fakturaadressen samt leveransadressen under utcheckningen. Om du har ett konto kan du ändra dessa uppgifter i 'My Hunkemöller'. 

Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.

Kan min beställning skickas till en postbox?

Tyvärr är det inte möjligt i dagsläget. Vi levererar endast till hem och arbetsadresser. Du också kan använda dig av Click & Collect. Med Click & Collect betalar du din order online och hämtar i butik.

Hur levereras min beställning?

Din beställning kan levereras på följande vis:

  • Till din favoritbutik
  • Med hemleverans
  • Till ditt PostNord ombud

Hämta i din favorit butik:*

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar i butik. Din beställning kommer att finnas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.

Hemleverans:

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.

Hämta hos ditt PostNord ombud:

Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar hos ditt PostNord ombud. Din beställning kommer att finnas hos ditt PostNord ombud i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett e-postmeddelande med vidare instruktioner.

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.
 

Hur kan jag snabbt hitta varor på hemsidan?

Det finns ett sökfält högst upp till höger. Genom att skriva in ett sökord där, kan du enkelt hitta varor eller svar på dina frågor.

Hur beställer jag via Hunkemoller.se?

Det är enkelt att beställa på Hunkemoller.se. Du lägger de varor du vill ha i din varukorg och fortsätter till kassan. 
Om du har ett Hunkemöller konto så kan du logga in på det med din e-postadress. Om du ännu inte har ett konto kan du välja att skapa ett konto, eller att genomföra köpet som gäst. Vänligen notera att det inte längre är möjligt att beställa via hunkemoller.com.

Jag har inte fått ett bekräftelsemail, vad gör jag?

E-postmeddelandet kan ha hamnat i din skräppost, så vänligen titta där också. Har du fortfarande inte fått ett bekräftelsemail kan du kontakta vår kundtjänst.

Vad händer om jag inte är hemma då min beställning levereras?

Om du inte är hemma när din order levereras kommer budbäraren att lämna en lapp. Du kan därefter hämta ditt paket inom 14 arbetsdagar hos ditt PostNord ombud. Gör du inte det, kommer paketet att skickas tillbaka till Hunkemöller och du kommer att bli återbetald inom 10 arbetsdagar via den betalmetod som du använde vid köpet. Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Det har gått 5 arbetsdagar och jag har fortfarande inte fått min order?

Vi gör vårt bästa för att du ska få din order inom 5 arbetsdagar. På grund av omständigheter hos vårt lager och/eller leverantörer kan leveranstiden komma att förlängas. Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar dig ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats, eller så kan du kolla din My Hunkemöller.

Har du valt att hämta i butik så kommer du få ett mejl när din order är redo för upphämtning.

Finns det en översikt på alla Hunkemöller butiker?

Du kan hitta alla Hunkemöller butiker med vår butikssökare. Skriv in din postkod och/eller stad för att se alla butiker nära dig.

Kan jag få min beställning levererad till butiken?

Ja, med Click & Collect betalar du för din beställning online och hämtar den i butik gratis:

Lägg dina favoritvaror i kundkorgen.
Välj alternativet "Hämta i Hunkemöller butik". Frakten till butik är kostnadsfri.
Se över informationen på din faktura. I nästa steg kan du välja en butik nära dig genom att skriva in din postkod eller stad.
Efter slutförd betalning är din beställning lagd. Du kommer att få ett bekräftelsemail samt en uppdatering över mail när din order är skickad.
Inom 3-5 arbetsdagar kommer du att få ett mail om att din order är levererad och redo för avhämtning. Glöm inte att ta med ditt ordernummer till butiken!
Ditt paket kommer att sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använde vid köpet. Har du betalt i butik så kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.
Om någon annan hämtar din beställning, se till att den här personen har med sig följande:

Ditt beställningsnummer
Ditt fulla namn
Det fullständiga namnet på personen som hämtar din beställning (den här personen måste kunna identifiera sig).

Hur lång är leveranstiden?

På grund av de ytterligare säkerhetsåtgärder som har vidtagits under nuvarande omständigheter kan det ta lite längre tid än väntat att leverera din beställning. Vi tackar för ditt tålamod. Den förväntade leveranstiden är 6-8 arbetsdagar.

Mitt spårningsnummer fungerar inte. Vad ska jag göra?

När du har fått ditt spårningsnummer kan det ta upp till 24 timmar innan du kan spåra ditt paket. Om du får ett felmeddelande, vänligen prova igen senare. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta PostNords kundtjänst.

Var kan jag hitta mitt spårningsnummer?

Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.

Tips: Ladda ner Hunkemöller appen för en översikt av dina onlinebeställningar.

Jag har fått fel storlek och/eller färg. Vad ska jag göra?

Ibland kan det hända att du får fel storlek eller färg. Om detta inträffar kan du göra följande:

  • Returnera din order gratis i butik. Du kan returnera din order gratis i butik och bli återbetald följande arbetsdag via den betalmetod du använt vid köpet. Om du har betalt i butik så blir du återbetald direkt i butik.
  • Returnera varan gratis till vårt lager. Använd returklistermärket som finns i ditt paket. Du kommer att återbetalas inom 10 arbetsdagar via den betalningsmetod du använt vid köpet. Om du betalt i butik så får du ett mail med vidare instruktioner.

Vad är fraktkostnaden?

Fraktkostnaden beror på din valda leveransmetod:

  • Om du hämtar i butik så tillkommer ingen fraktkostnad.
  • Om du valt hemleverans så tillkommer en fraktkostnad på 79.90 SEK
  • Om du valt att hämta hos PostNord ombud så tillkommer en fraktkostnad på 49.90 SEK

Betalning, rabattkuponger och kampanjerbjudanden

Vad är Klarna?

Med Klarna är det möjligt att betala dina online beställningar via faktura efter du mottagit dem. Klarna tar hand om betalningsprocessen åt Hunkemöller. För att kunna betala ordern kommer du att få en betalningsförfrågan från Klarna via email. Innan Klarna godkänner din förfrågan om att betala ordern via faktura efter du mottagit den utför de en kreditupplysning. Klarna har ett strikt skydd av personuppgifter som framgår i deras sekretesspolicy. Om din förfrågan om betalning via faktura nekas är det möjligt att använda en annan betalningsmetod. För frågor om betalning via faktura ber vi dig vänligast kontakta Klarnas kundservice www.klarna.com/se/kundservice eller telefonnummer: 08-120 120 25.

Prisinformation på Hunkemöller.se

Alla våra priser inkluderar moms och är exklusive fraktkostnader.

Var kan jag hitta mer information om mina Passion Points och shoppingrabatt?

Mer information finns på medlemskortsidan.

Var kan jag hitta information om mitt konto?

Du kan hitta information om ditt konto på My Hunkemöller- sidan. För att se information om dina nyligen lagda beställningar, klicka på “nyligen lagda beställningar.” För att se information om alla dina beställningar, klicka på “visa tidigare beställningar.”

Jag kan inte använda mitt lingeriekort. Vad ska jag göra?

Förvara ditt lingeriekort väl, även efter användning. Återbetalningar av köp med lingeriekort betalas ut till samma kort.

Var kan jag använda min medlemskortsrabatt?

Du kan använda din Hunkemöller-medlemskortrabatt online och i alla våra butiker.

Hur vet jag vilka kampanjer och rabatter som finns just nu på hemsidan?

Se alla aktuella rabatter här!

Finns det några villkor i anslutning till användning av en rabattkod eller ett presentkort?

En rabattkod kan endast användas en gång. Efter att den har använts, är den inte längre giltig. Rabattkoder gäller endast för beställningar som läggs via Hunkemoller.se. Du kan inte byta ut rabattkoder eller ett presentkort mot kontanter eller returnera det retroaktivt. Se alla aktuella rabatter här

Kan jag byta mitt lingeriekort mot kontanter?

Det är inte möjligt att byta ett lingeriekort mot kontanter.

Hur kan jag använda min rabattkod eller kupong?

Du kan använda din rabattkod i din kundkorg. Fyll i koden och klicka på “Lägg till”.

Är det säkert att handla på hunkemoller.se?

Att handla på Hunkemoller.se är mycket säkert. Vi använder en säker SSL-metod. Detta innebär att dina personuppgifter är krypterade och skyddade för utomstående. Vi uppfyller alla sekretessregler och andra lagstadgade krav. Vi kommer aldrig att vidarebefordra dina personuppgifter till en tredje part utan ditt godkännande. Läs mer om säkerhet och sekretess  här  

Hur lång tid tar det innan min betalning har behandlats?

Tiden som krävs för att behandla din betalning beror på betalningsmetoden. Om du använder PayPal, kommer beloppet att dras från ditt PayPal-konto omedelbart. Om du betalar med ett kreditkort eller Klarna, kommer beloppet att debiteras när din beställning skickas.

Var kan jag köpa ett lingeriekort?

Du kan köpa ett Hunkemöller-lingeriekort i alla våra butiker. Använd vår butikssökare för att hitta den butik som ligger närmast dig. Förvara ditt lingeriekort väl, även efter användning. Återbetalningar på köp som är gjorda med ett lingeriekort betalas ut till samma kort.

Kan jag lösa in min shoppingrabatt när jag lägger en beställning?

Ja det kan du göra! Om du har sparat tillräckligt med Passion Points så kan du lösa in dessa i form av shoppingrabatt i utcheckningen (steg 3 i beställningsprocessen).

Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?

Per artikel som returneras kommer ett proportionellt belopp att föras tillbaka till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar för detta att behandlas.

Hur kan jag betala på hunkemoller.se?

Följande betalningsmetoder är tillgängliga på Hunkemoller.se:

1.Kreditkort. Vi accepterar Mastercard, Visa och American Express

2. Paypal

3. Trustly

4. Klarna’

För alla betalningsmetoder: Om du skickar tillbaka en vara, kommer du få ett e-postmeddelande när vi fått paketet. Det kan ta upp till 10 dagar. Beloppet krediteras den betalningsmetod som använts inom 2 dagar efter att e-postmeddelandet med bekräftelsen skickats. Om du har betalt i butik så får du ett mail med vidare instruktioner.

Returer & Återbetalning

Hur kan jag returnera en beställning?

På grund av Corona utbrottet kommer Hunkemöller att förlänga returperioden från 14 till 45 dagar.

Du kan returnera enligt följande:

Returnera i butik Du kan alltid returnera gratis i en butik nära dig. Du kommer att återbetalas följande arbetsdag via den betalningsmetod du använde vid köpet. Om du har betalat i butik blir du återbetald direkt i butik. Om du returnerar en del av beställningen får du bara tillbaka den delen.

Returnera via PostNord ombud

1. Lägg artiklarna tillsammans med retursedlen i ett paket, använd gärna originalförpackningen

2. Klipp ut returetiketten och fäst den på förpackningen

3. Lämna paketet till ett PostNord ombud nära dig

4. När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

När blir jag återbetalad?

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Kontrollera kvittot för villkoren för ditt köp i butiken.

Vad kostar det att returnera en order?

Inte helt nöjd med din beställning? Inga problem, du kan alltid returnera din beställning gratis:

1. Returnera i en Hunkemöller butik nära dig.

2. Gå till ett PostNord ombud. Använd returklistermärket som har lagts i din online-beställning.

Finns det några produkter som inte kan returneras?

Av hygienskäl ber vi dig att lämna förpackningarna för nedanstående produkter oöppnade eller förseglade.

1. Självhäftande BH:ar

2. Alla produkter i Beauty-sortimentet

3. Strumpbyxor och strumpor

Kommer jag automatiskt att få en ny artikel om jag returnerar en?

Du kommer inte att få en annan artikel om du skickar tillbaka en artikel till Hunkemöller. Dock kan du lägga en ny beställning på Hunkemoller.se.

Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?

Per artikel som returneras kommer ett proportionellt belopp att föras tillbaka till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar för detta att behandlas.

Hur lång tid tar det att behandla en retur?

På grund av extra försiktighetsåtgärder som vidtagits under de nuvarande omständigheterna kan det vara så att behandlingen av din retur tar lite längre tid än du är van vid. Vi tackar dig för ditt tålamod.

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Återbetalningsperioden startar då du returnerar beställningen, eller indikerar att du returnerar beställningen.

Om returleveransen inte mottas inom 14 arbetsdagar, väntar vi med återbetalning tills artiklarna har mottagits, eller tills du kan bevisa att beställningen har returnerats.

Om onödiga skador har inträffat på produkten, kan vi debitera denna värdeminskning. Du är endast ansvarig för skador på grund av användning och vad vi anser är utöver rimligt baserat på produktens karaktär och funktion.

Får jag tillbaka min Passion Points-shoppingrabatt om jag returnerar delar eller hela min beställning?

Ja, din shoppingrabatt återbetalas helt eller delvis till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar.

Frågor om data integritet

Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.

Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:

1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten

2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"

3. Skicka formuläret

Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.

Vilka villkor för att returnera artiklar gäller?

"Det finns ett antal villkor för att returnera artiklar från Hunkemoller.se:

På grund av Corona utbrottet kommer Hunkemöller att förlänga returperioden från 14 till 45 dagar.

1. Meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning att du vill returnera din beställning. Efter att du har meddelat oss har du ytterligare 14 dagar på dig att faktiskt returnera produkterna. Du kan också returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet utan att meddela oss.

2. Artiklar * måste (om det är rimligt) vara oskadade.

3. Du kan använda vår returetikett för att returnera ditt paket.

Du kan returnera din beställning gratis. Du kan hitta hur detta fungerar med frågan: ""Hur kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se.”

* Uteslutet från retur: Produkter som inte är lämpliga att returneras på grund av hälsoskydd eller hygien och vars försegling har brutits efter leverans. "

Kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se i butik?

"Du kan alltid returnera gratis i en butik nära dig.

Du kommer att återbetalas följande arbetsdag via den betalningsmetod du använde vis köpet.

Om du har betalat i butik blir du återbetald direkt i butik.

Om du returnerar en del av beställningen får du bara tillbaka den delen."

Kan jag byta artiklar från Hunkemoller.se?

"Det är inte ännu möjligt att byta artiklar via Hunkemöller.se. Om du vill ha en annan storlek eller färg, skicka tillbaka artiklarna och lägg en ny beställning. "

Jag har fått en länk i ett mejl med instruktionen att fylla i mitt IBAN nummer. Varför?

Om du har gjort en Order in Store (online order som du har betalat i butik) och någon av följande situationer uppstår, då kan du få ett mejl med en återbetalningslänk från oss:

- Du har returnerat din order genom att skicka den till vårt lager
- Din order har annullerats då du inte hämtade den i butik inom 14 dagar
- Din order har annullerats då du inte hämtade den hos ditt postombud inom 14 dagar
- En vara från din beställning fanns inte i lager


Vi ber om ditt IBAN nummer så att vi kan återbetala dig. Länken är säker och aktiv i endast 14 dagar, och dina uppgifter är skyddade. När du har fyllt i dina IBAN uppgifter kommer vi att återbetala dig inom de kommande 10 arbetsdagarna.

Om du inte har gjort ett köp hos Hunkemöller ber vi dig att inte fylla i några uppgifter och istället radera mejlet.

När kan jag returnera mitt köp? Är bytesrättperioden förlängd p.g.a. coronaviruset?

Vi förstår er som inte är bekväma med att besöka en butik i dagsläget. Just därför har vi förlängt bytesrättperioden från 30 dagar till 45 dagar för alla köp gjorda i våra butiker fr.o.m. 1 mars. Om du gjort ett butiksköp 1 mars 2020 eller efter har du alltså 45 dagar på dig att utnyttja din bytesrätt.

Kundservice och kontaktinformation

Jag har ett klagomål, vem bör jag kontakta?

Är du inte nöjd med en produkt eller med vår service? Vi vill naturligtvis höra det! Du kan antingen fylla i ett kontaktformulär eller ringa vår kundtjänst.

För frågor om vår webbutik kan kundtjänst nås på telefon 020 796151, måndag till fredag från 09:00 till 17:00 på lördagar frå. Du kan också nå vår kundtjänst genom att skicka ett email till: kundservice_se@hunkemoller.com.

Hur kan jag kontakta kundtjänst?

För frågor om vår webbutik kan kundtjänst nås på telefon 020 796151, måndag till fredag från 09:00 till 17:00. Du kan också nå vår kundtjänst genom att skicka ett email till: kundservice_se@hunkemoller.com.

Frågor om data integritet

Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.

Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:

1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten

2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"

3. Skicka formuläret

Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.

Juridisk garanti?

Vid köp av artiklar på Hunkemöllers webbutik gäller juridisk garanti. Juridisk garanti innebär att produkten du köper ska motsvara de kriterier som en konsument rimligen kan förvänta sig av den specifika produkttypen. Eftersom dessa kriterier skiljer sig från produkt till produkt så finns det ingen specifik tidsperiod för hur länge denna garanti ska gälla.

Hur kan jag ta reda på min rätta storlek och passform?

BH-storlekar baseras på två värden: ett mått som representerar din bandstorlek (mäts runt din kropp precis under dina bröst) och en bokstav som representerar din kupstorlek (storleken fastställs genom att beräkna skillnaden mellan måttet som uppmättes över dina bröst och din bandstorlek). Klicka här för att lära dig hur du hittar din rätta BH-storlek.

Vad är det bästa sättet att tvätta mina plagg på?

Tvätta alltid nya plagg innan det första användningstillfället. Röda och svarta plagg bör tvättas separat.

För ytterligare tvättanvisningar, klicka här.

Hur hittar jag min närmsta Hunkemöller butik?

Gå till butiksökverktyget och fyll i ditt postnummer eller stad för att ta reda på vilken Hunkemöller-butik som ligger närmast dig. Hunkemöller Sweden AB P.O. Box 386 1200 AJ Hilversum, NL Company #: 556898-6433