Hur kan vi hjälpa dig?
My Hunkemoller
Vad är My Hunkemöller?
Hos oss på Hunkemöller betyder kunderna allt. My Hunkemöller är ett poängbaserat lojalitetsprogram hos Hunkemöller som kunder kan ansluta sig till i butiken, online och med app. My Hunkemöller har planerats att uppskatta dessa medlemmar på ett personligt och inspirerande sätt och ge dem en otrolig upplevelse. Vi belönar våra medlemmar med rabatter, gåvor och exklusiva tjänster. Ju mer du handlar och och är i kontakt med oss, ju mer poäng du förjänar, desto högre är nivån du når. Varje nivå har nya och allt mer exklusiva förmåner för dig! Dessa innefattar produkter med begränsad utgåva, inbjudningar till evenemang, rabattkuponger, en present på din födelsedag, en inbjudan till medlemmarnas förhandsrea och mycket mera. Ta en titt på alla programförmånerna på: https;//www.hunkemoller.nl/passionspoints-benefits.Vi använder informationen som vi får från våra medlemmar för att bättre svara mot våra kunders behov.
Hur skapar jag ett My Hunkemöller konto?
För att skapa ett konto, klicka på ”logga in” högst upp. Du dirigeras då till registreringssidan.
Har du inte ett konto? Under titeln ”Jag är ny”, vänligen fyll i alla fält och acceptera villkoren.
Du kan även registrera dig och bli med medlem via Hunkemöller appen.
Kan jag också använda My Hunkemoller-medlemskontot i andra länder?
Jag kan inte logga in på mitt konto. Vad kan jag göra?
Kan inte logga in? Se först efter att du fyllt i rätt e-mejladress och/eller lösenord. Om du får meddelandet "denna e-mejladress känns inte igen" betyder det att du inte har ett konto (se också Hur gör jag ett My Hunkemöller-konto?). Om du får meddelandet
Om du har tappat eller glömt ditt lösenord, klicka på "Glömt lösenord?". Du kommer att få ett e-mejl från oss med en länk till det ställe där du kan ändra ditt lösenord.
Hur ändrar jag min adress?
Hur ändrar jag min mejladress?
Hur ändrar jag mitt lösenord?
Hur raderar jag mitt konto?
Om du vill radera, uppdatera, flytta eller få åtkomst till dina personliga data, använd kontaktformuläret på vår webbsajt och följ dessa steg:
- Gå till kontaktsidan på webbsajten eller skriv https://www.hunkemoller.nl/contact i din webbläsare och/eller fyll i de obligatoriska fälten, inklusive ditt medlemskortnummer.
- Vi återkommer till din fråga inom 2 arbetsdagar. Vi kanske ber om ytterligare information.
Du kan också radera ditt konto genom att klicka på "Radera" knappen i Hunkemöller appen.
Jag vill gärna motta nyhetsbrev från Hunkemöller. Vad måste jag göra?
Klicka "registrera" nere till höger på sidan. Sedan får du ett bekräftelsemejl. Klicka på linken i detta e-mejl för att bekräfta din registrering. Du kan också registrera dig för nyhetsbrevet via ditt My Hunkemöller medlemskonto. Logga in på My Hunkemöller, gå till "Min profil", klicka på "Ändra" och kryssa för "Jag vill få de senaste nyheterna om erbjudanden, trender, händelser och personliga rekommendationer från Hunkemöller".
Nyhetsbrev skickas ut endast med nya Hunkemöller-rean och erbjudanden eller de innehåller personliga rekommendationer baserade på dina föregående inköp.
- Frekvens 3-4 gånger per vecka som standard, men detta kan ändra utgående från ditt läsbeteende och sänds vid den tid på dygnet då du mest sannolikt läser det.
- Denna information inkluderar nya rean och erbjudanden, inspiration, inbjudningar till evenemang, pristävlingar och personliga rekommendationer. Medlemmar får speciella medlemserbjudanden.
Om du inte längre vill få vårt nyhetsbrev, klicka på länken nere på nyhetsbrevet. Du kan också avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet i ditt konto. Logga in på My Hunkemöller-kontot, gå tll "Min profil" och klicka på "redigera", ta sedan bort krysset för "Jag vill få de senaste nyheterna om erbjudanden, trender, evenemang och personliga rkeommendationer från Hunkemöllers box.
Hur länge är Passion Points och shoppingrabatten giltiga?
På vilken nivå starat medlemmar?
Hur vet jag på vilken nivå jag är?
Hur kommer jag en nivå uppåt?
Mitt (passionspoäng) saldo har sjunkit. Hur gick det till och vad händer nu?
1) Om du inte köpt något hos Hunkemöller under 365 dagar går du 1 nivå nedåt och ditt poängsaldo justeras till poängantalet vid nivåns slut.
2) Du har löst in dina passionspoäng för en kupong.
3) Du har returnerat ett köp och de passionspoäng som förtjänats från detta inköp dras av från ditt medlemskonto.
Kuponger som du förtjänat genom att nå ett (högre) poängsaldo raderas från ditt konto på grund av ditt lägre poängsaldo. Den butikskredit du skaffat kommer inte att påverkas. Om du returnerar ett inköp för vilket butikskredit använts efter nivåsänkningen kommer denna kredit att återföras till ditt konto.
Eftersom kuponger kan användas endast en gång, ger en säkning av poängnivån inte dig rätt till kuponger som är tillgängliga vid ett lägre poängsaldo om du redan fått dessa kuponger.
Kan jag ändra passionspoäng?
Jag fick inte Passion Points vid mitt köp. Vad kan jag göra?
När du gör ett köp i en av våra butiker kommer ditt Passion Points saldo att uppdateras inom 24 timmar efter köpet. När du gör ett köp online kommer ditt Passion Points saldo uppdateras efter att din order har lämnat vårat lager. Detta kan ta ett par dagar, och du får ett mejl rörande detta. Det kan ta en dag eller två innan dina nya Passion Points finns på ditt medlemskort. Om de inte finns på ditt medlemskort inom ett par dagar, vänligen skicka ett mejl (max 30 dagar efter ditt köp) till vår kundtjänst på kundservice_se@hunkemoller.com
Vänligen se till att du skriver ditt medlemskortsnummer, värdet på din order samt ditt ordernummer/kvittonummer. Om du gjorde köpet i en butik, vänligen skicka med en kopia på ditt kvitto.
Jag har glömt min mobil/mitt mobilbatteri slocknade/Jag har inte mitt medlemskort med mig men vill ändå göra ett inköp i butiken. Kan jag ändå förtjäna passionspoäng?
Jag glömde att logga in under transaktionen men jag vill göra ett inköp på Hunkemöllers webbsajt. Kan jag ändå tjäna in passionspoäng?
När får jag belöningar så som shoppingkredit och kuponger för de passionspoäng jag sparat ihop?
Som My Hunkemöller medlem kan du få 50:- shoppingrabatt vid flera tillfällen. Utöver det får du personliga kuponger som du kan använda för att få rabatt, en gåva eller en belöning. Dina Passion Points, kuponger och shoppingrabatt läggs till ditt medlemskort automatiskt. I butik, på hemsidan och i appen kan du alltid se vad du har tillgängligt. Du kan använda din shoppingrabatt och kuponger i butik, i appen och online. Du ser utgångsdatumen för din shoppingrabatt och dina kuponger på ditt medlemskonto.
Hur använder jag min shoppingkredit, rabattkod eller kupong?
Var kan jag lösa in rabattkoder på webbsajten eller i appen?
Finns det villkor för att använda shoppingkredit, en rabattkod eller en kupng?
När vi har tagit emot ditt paket får du en returbekräftelse via e-post. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar. När du har fått det här e-postmeddelandet får du en återbetalning inom 3 arbetsdagar. Vi betalar tillbaka med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du får endast återbetalning när vi har tagit emot de returnerade varorna.
Om du returnerar hela beställningen får du hela inköpspriset, inklusive leveranskostnader (minus returkostnaderna på 29,95 kr.)*. Om du returnerar delar av beställningen får du endast pengarna tillbaka för den delen (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Returkostnaderna på 29,95 kr.avräknas per beställning.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt
Om du har använt Passion Points och/eller butikskredit: Per returnerad vara återförs ett proportionellt belopp till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta upp till 48 timmar.
Om du betalat med Hunkemöller Lingeriecard: återbetalningar av ditt köp med presentkort återbetalas till det presentkort som använts.
Om du betalat (delvis) med en kupong annan än butikskredit kan du bara återanvända den kupongen om du returnerat hela beställningen.
Returer kan alltid göras utan kostnad i en Hunkemöller-butik nära dig. Du återbetalas inom 3 arbetsdagar via den betalningsmetod du använde. Hitta den närmaste butiken här.
Hur bestäms min återbetalningssumma om jag returnerar online men har använt shoppingkredit på min beställning?
Får jag tillbaka min shoppingkredit om jag returnerar min beställning delvis eller helt online eller i butiken och vad händer med mina passionspoäng?
Får jag tillbaka min kupong om jag returnerar en del av/hela min beställning och vad händer med de passionspoäng som jag löst in för att begära denna kupong?
Vad händer med min använda kupong om jag byter ut hela eller en del av min beställning i butiken och vad händer med mina passionspoäng?
Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?
Gåvor till medlemmar begränsat antal.
Vänligen notera att det finns ett begränsat antal och att butiker kan ha slut på lager.
Sunglasses:
- Horisont
- Lagunen
- Sartor Storsenter
- Sørlandssenteret
- Sandvika Storsenter
Socks:
- Horisont
- Lagunen
- Sandvika Storsenter
- Sartor Storsenter
- Sørlandssenteret
Totebag:
- Horisont
- Lagunen
- Sandvika Storsenter
- Sartor Storsenter
- Sørlandssenteret
Frakt & Leverans
Vart är mitt paket?
Ditt paket kommer att levereras inom 3-4 arbetsdagar.
När din order skickas från vårt lager så får du ett mail som bekräftar detta samt ett spårningsnummer.
Du kan också kolla din MyHunkemöller sida.
Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.
Om du har beställt din order till butik så kommer du få ett mejl när den är redo för upphämtning.
Din order sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer den att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till ditt konto inom 10 arbetsdagar.
Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.
Vart är mitt paket?
Ditt paket kommer att levereras inom 3-4 arbetsdagar.
När din order skickas från vårt lager så får du ett mail som bekräftar detta samt ett spårningsnummer.
Du kan också kolla din MyHunkemöller sida.
Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida.
Om du har beställt din order till butik så kommer du få ett mejl när den är redo för upphämtning.
Din order sparas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer den att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till ditt konto inom 10 arbetsdagar.
Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.
Jag har inte fått (hela) min order. Vad ska jag göra?
Det har tagit längre tid än väntat att behandla din order. Vi gör allt vi kan för att kunna leverera den till dig så snart som möjligt. När din order har skickats från vårt lager kommer du att få en uppdatering och ett spårningsnummer. Vi ber om ursäkt för det eventuella besvär detta kan ha orsakat, och vill tacka dig för ditt tålamod.
Jag har fått en vara jag inte har beställt. Vad ska jag göra?
Jag har inte fått ett bekräftelsemail, vad gör jag?
Kan jag avbeställa min order?
I dagsläget är det inte möjligt. När en beställning har gjorts på hunkemoller.se kan den inte annulleras. Vill du inte ha varorna kan du:
1. Retur till en Hunkemöller-butik
Du kan alltid returnera dina varor utan kostnad i en Hunkemöller-butik med en returperiod på 30 dagar från att du tagit emot produkten.
2. Retur via en PostNord Service Point (29,95 kr.)*:
Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning och dras av från värdet av de returnerade varorna.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt
När vi har tagit emot ditt paket får du en returbekräftelse via e-post. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar. När du har fått det här e-postmeddelandet får du en återbetalning inom 3 arbetsdagar. Vi betalar tillbaka med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du får endast återbetalning när vi har tagit emot de returnerade varorna.
Om du returnerar hela beställningen får du hela inköpspriset, inklusive leveranskostnader (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Om du returnerar delar av beställningen får du endast pengarna tillbaka för den delen (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt
Om du har använt Passion Points och/eller butikskredit: Per returnerad vara återförs ett proportionellt belopp till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta upp till 48 timmar.
Om du betalat med Hunkemöller Lingeriecard: återbetalningar av ditt köp med presentkort återbetalas till det presentkort som använts.
Om du betalat (delvis) med en kupong annan än butikskredit kan du bara återanvända den kupongen om du returnerat hela beställningen.
Returer kan alltid göras utan kostnad i en Hunkemöller-butik nära dig. Du återbetalas inom 3 arbetsdagar via den betalningsmetod du använde. Hitta den närmaste butiken här.
Kan jag få min beställning skickad till en annan adress?
Självklart! Du kan alltid få din beställning skickad till en annan adress inom landet. Du kan fylla i fakturaadressen samt leveransadressen under utcheckningen. Om du har ett konto kan du ändra dessa uppgifter i 'My Hunkemöller'.
Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.
Kan min beställning skickas till en postbox?
Hur levereras min beställning?
Din beställning kan levereras på följande vis:
- Till din favoritbutik
- Med hemleverans
- Till ditt PostNord ombud
Hämta i din favorit butik:*
Din beställning levereras inom 3-4 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar i butik. Din beställning kommer att finnas i butiken i 14 dagar. Hämtas den inte inom 14 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett mail med vidare instruktioner.
Hemleverans:
Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Notera: det är inte möjligt att skicka till en postbox.
Hämta hos ditt PostNord ombud:
Din beställning levereras inom 5 arbetsdagar. Kom ihåg att ta med ditt ordernummer och legitimation om du hämtar hos ditt PostNord ombud. Din beställning kommer att finnas hos ditt PostNord ombud i 7 dagar. Hämtas den inte inom 7 dagar kommer din order att annulleras, och dina pengar kommer automatiskt överföras till den betalmetod som du använt. Har du betalt i butik så kommer du att få ett e-postmeddelande med vidare instruktioner.
Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.
Hur kan jag snabbt hitta varor på hemsidan?
Hur beställer jag via Hunkemoller.se?
Det är enkelt att beställa på Hunkemoller.se. Du lägger de varor du vill ha i din varukorg och fortsätter till kassan.
Om du har ett Hunkemöller konto så kan du logga in på det med din e-postadress. Om du ännu inte har ett konto kan du välja att skapa ett konto, eller att genomföra köpet som gäst. Vänligen notera att det inte längre är möjligt att beställa via hunkemoller.com.
Vad händer om jag inte är hemma då min beställning levereras?
Om du inte är hemma när din order levereras kommer budbäraren att lämna en lapp. Du kan därefter hämta ditt paket inom 14 arbetsdagar hos ditt PostNord ombud. Gör du inte det, kommer paketet att skickas tillbaka till Hunkemöller och du kommer att bli återbetald inom 10 arbetsdagar via den betalmetod som du använde vid köpet. Har du betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.
Det har gått 5 arbetsdagar och jag har fortfarande inte fått min order?
Det har tagit längre tid än väntat att behandla din order. Vi gör allt vi kan för att kunna leverera den till dig så snart som möjligt. När din order har skickats från vårt lager kommer du att få en uppdatering och ett spårningsnummer. Vi ber om ursäkt för det eventuella besvär detta kan ha orsakat, och vill tacka dig för ditt tålamod.
Finns det en översikt på alla Hunkemöller butiker?
Hur lång är leveranstiden?
Mitt spårningsnummer fungerar inte. Vad ska jag göra?
Var kan jag hitta mitt spårningsnummer?
Om du vill spåra ditt paket kan du göra det med ditt spårningsnummer på PostNords hemsida. Vi skickar ditt spårningsnummer i ett mail då ditt paket har skickats. Du kan också kolla på din My Hunkemöller sida.
Tips: Ladda ner Hunkemöller appen för en översikt av dina onlinebeställningar.
Jag har fått fel storlek och/eller färg. Vad ska jag göra?
Ibland kan det hända att du får fel storlek eller färg. Om detta inträffar kan du göra följande:
- Returnera din order gratis i butik. Du kan returnera din order gratis i butik och bli återbetald följande arbetsdag via den betalmetod du använt vid köpet. Om du har betalt i butik så blir du återbetald direkt i butik.
- Returnera varan gratis till vårt lager. Använd returklistermärket som finns i ditt paket. Du kommer att återbetalas inom 10 arbetsdagar via den betalningsmetod du använt vid köpet. Om du betalt i butik så får du ett mail med vidare instruktioner.
Vad är fraktkostnaden?
Fraktkostnaden beror på din valda leveransmetod:
- Om du hämtar i butik så tillkommer ingen fraktkostnad.
- Om du valt hemleverans så tillkommer en fraktkostnad på 79.90 SEK
- Om du valt att hämta hos PostNord ombud så tillkommer en fraktkostnad på 49.90 SEK
Kan jag slå in mitt köp i en presentförpackning?
Ja, du kan enkelt lägga till en presentförpackning i din kundvagn. Presentförpackningen finns endast i en storlek. Om du beställer flera artiklar och vill att alla artiklar ska få plats, beställ flera presentförpackningar.
Observera att present förpackningen endast kan returneras oanvänt skick, annars kan du inte få pengarna återbetalt.
Betalning, rabattkuponger och kampanjerbjudanden
Finns det några villkor i anslutning till användning av en rabattkod eller ett presentkort?
En rabattkod kan endast användas en gång. Efter att den har använts, är den inte längre giltig. Rabattkoder gäller endast för beställningar som läggs via Hunkemoller.se. Du kan inte byta ut rabattkoder eller ett presentkort mot kontanter eller returnera det retroaktivt. Se alla aktuella rabatter här
Prisinformation på Hunkemöller.se
Var kan jag hitta mer information om mina Passion Points och shoppingrabatt?
Var kan jag hitta information om mitt konto?
Vad är ett lingeriekort?
Ett Hunkemöller-lingeriekort är ett presentkort som kan köpas i våra butiker. Du kan själv bestämma vilket värde du vill ladda lingeriekortet med. Perfekt att överraska en kompis med!
Förvara ditt lingeriekort väl, även efter användning. Återbetalningar på köp som är gjorda med ett lingeriekort betalas ut till samma kort.
Var kan jag använda min medlemskortsrabatt?
Hur vet jag vilka kampanjer och rabatter som finns just nu på hemsidan?
Se alla aktuella rabatter här!
Hur kan jag använda min rabattkod eller kupong?
Är det säkert att handla på hunkemoller.se?
Hur lång tid tar det innan min betalning har behandlats?
Kan jag lösa in min shoppingrabatt när jag lägger en beställning?
Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?
Hur kan jag betala på hunkemoller.se?
Följande betalningsmetoder är tillgängliga på Hunkemoller.se:
1.Kreditkort. Vi accepterar Mastercard, Visa och American Express
2. Paypal
3. Trustly
4. Klarna’
För alla betalningsmetoder: Om du skickar tillbaka en vara, kommer du få ett e-postmeddelande när vi fått paketet. Det kan ta upp till 10 dagar. Beloppet krediteras den betalningsmetod som använts inom 2 dagar efter att e-postmeddelandet med bekräftelsen skickats. Om du har betalt i butik så får du ett mail med vidare instruktioner.
Will I receive my Passion Points shoppingcredit back if I (partly) return my online order?
Returer & Återbetalning
När blir jag återbetalad?
När vi har tagit emot ditt paket får du en returbekräftelse via e-post. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar. När du har fått det här e-postmeddelandet får du en återbetalning inom 3 arbetsdagar. Vi betalar tillbaka med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du får endast återbetalning när vi har tagit emot de returnerade varorna.
Om du returnerar hela beställningen får du hela inköpspriset, inklusive leveranskostnader (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Om du returnerar delar av beställningen får du endast pengarna tillbaka för den delen (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt
Om du har använt Passion Points och/eller butikskredit: Per returnerad vara återförs ett proportionellt belopp till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta upp till 48 timmar.
Om du betalat med Hunkemöller Lingeriecard: återbetalningar av ditt köp med presentkort återbetalas till det presentkort som använts.
Om du betalat (delvis) med en kupong annan än butikskredit kan du bara återanvända den kupongen om du returnerat hela beställningen.
Returer kan alltid göras utan kostnad i en Hunkemöller-butik nära dig. Du återbetalas inom 3 arbetsdagar via den betalningsmetod du använde. Hitta den närmaste butiken här.
Hur kan jag returnera en beställning?
Är du inte helt nöjd med din beställning? Inga problem! Du har 30 dagar på dig att bestämma dig för om du vill returnera din beställning efter att du har mottagit den.
Du kan returnera din beställning kostnadsfritt i en Hunkemöller-butik eller via ett PostNord serviceställe (29,95 kr.).
* Returavgiften gäller från januari 2023 och framåt
Returnera i en Hunkemöller-butik:
Du kan alltid returnera din beställning kostnadsfritt i en butik nära dig. Ta med dig returformuläret till butiken. Återbetalningen utfärdas inom 3 arbetsdagar via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen. Sök efter närmaste butik här.
*Observera att Onlinebeställningar inte kan returneras tillbaka i våra outlet butiker.
Returnera via ett PostNord serviceställe (29,95 kr.):
1. Packa in produkterna tillsammans med returformuläret, gärna i originalförpackningen. Om du vill returnera flera beställningar i samma returförpackning ska du alltid bifoga motsvarande returformulär i paketet. Fäst endast en returetikett på returförpackningen.
2. Lossa returetiketten längst ner till höger på returformuläret. Fäst returetiketten över den ursprungliga adressetiketten på förpackningen.
3. Ta med paketet till ett PostNord serviceställe.
4. När vi har mottagit returen kommer du att få ett bekräftelsemeddelande via e-post. Detta kan ta upp till 10 arbetsdagar. Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen och inom 3 arbetsdagar efter att bekräftelsemeddelandet har skickats. Returavgiften på 29,95 kr. dras av från värdet på de returnerade produkterna.
* Returavgiften gäller från januari 2023 och framåt
Det finns ett antal villkor för att returnera produkter till Hunkemöller:
1. Du måste returnera produkten/produkterna inom 30 dagar. Denna period börjar dagen då du tar emot din beställning.
2. Produkterna ska vara oanvända och oskadda samt ha kvar alla ursprungliga prislappar/etiketter.
3. Hunkemöller förbehåller sig rätten att neka återbetalning om produkterna inte har returnerats till oss i sitt ursprungliga skick.
Vad kostar det att returnera en order?
1. Retur via en PostNord Service Point (29,95 kr.):
Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning och dras av från värdet av de returnerade varorna.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt
2. Retur till en Hunkemöller-butik
Du kan alltid returnera dina varor utan kostnad i en Hunkemöller-butik med en returperiod på 30 dagar från att du tagit emot produkten.
Finns det några produkter som inte kan returneras?
Av hygienskäl ber vi dig att lämna förpackningarna för nedanstående produkter oöppnade eller förseglade.
Varorna måste vara oanvända, oskadade och ha alla ursprungliga hängeetiketter/märken på sig.
Hunkemöller förbehåller sig rätten att vägra återbetalning om artiklarna inte returneras till oss i ursprungligt skick.
Observera att present förpackningen endast kan returneras oanvänt skick, annars kan du inte få pengarna återbetalt.
1. Självhäftande BH:ar
2. Alla produkter i Beauty-sortimentet
3. Strumpbyxor och strumpor
4. Sexiga leksaker
5. Presentkort & Medlemskort
6. Presentförpackning
Kommer jag automatiskt att få en ny artikel om jag returnerar en?
Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?
Hur lång tid tar det att behandla en retur?
På grund av extra försiktighetsåtgärder som vidtagits under de nuvarande omständigheterna kan det vara så att behandlingen av din retur tar lite längre tid än du är van vid. Vi tackar dig för ditt tålamod.
När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.
Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.
Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.
Återbetalningsperioden startar då du returnerar beställningen, eller indikerar att du returnerar beställningen.
Om returleveransen inte mottas inom 14 arbetsdagar, väntar vi med återbetalning tills artiklarna har mottagits, eller tills du kan bevisa att beställningen har returnerats.
Om onödiga skador har inträffat på produkten, kan vi debitera denna värdeminskning. Du är endast ansvarig för skador på grund av användning och vad vi anser är utöver rimligt baserat på produktens karaktär och funktion.
Frågor om data integritet
Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.
Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:
1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten
2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"
3. Skicka formuläret
Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.
Kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se i butik?
Ja, det är möjligt att returnera varor (beställda på webben) till butiken. I så fall behöver du alltid ha en faktura eller kvitto till hands.
Om du har gjort en beställning på webben och returnerar den till butiken får du tillbaka beloppet för de returnerade varorna på samma sätt som betalningen genomfördes på.
Har du gjort ett traditionellt inköp i butiken? I så fall får du tillbaka värdet för de returnerade varorna i form av ett tillgodokvitto eller ett presentkort på underkläder.
Observera att tillgodokvittot endast kan användas i butiken och att presentkortet på underkläder också fungerar för köp på webben.
Om varorna har använts mer än vad som anses nödvändigt måste du kontrollera varorna för att bekräfta att de är hela och fungerar som de ska och du blir ansvarig för en eventuell värdeminskning.
Vissa av våra produkter kan inte returneras, nämligen produkter som skyddar hälsan och befrämjar hygienen, eller om förseglingen har brutits efter leveransen eller också produkter som utan tvivel är ämnade för en viss person.
Vi ber dig lämna förpackningarna för de nedanstående varorna oöppnade eller förseglade med tanke på hygienen.
1. Skurna bh:ar
2. Alla varor i serien beauty line
3. Strumpbyxor och strumpor
4. Vibratorer
Kundservice och kontaktinformation
Jag har ett klagomål, vem bör jag kontakta?
Om du är missnöjd med en produkt eller våra tjänster vill vi gärna höra från dig! Vi är väldigt upptagna just nu så det kan ta 3-5 arbetsdagar innan du får svar.
CHATT
Om du har några frågor kan du kontakta vår kundtjänst via chatt, måndag till fredag kl. 09:00 till 17:00. Du får ofta snabbast svar via chatt-funktionen.
TELEFON
Om du har några frågor kan du ringa vår kundtjänst på +46 2079 6151, måndag till fredag kl. 09:00 till 17:00. Vi är väldigt upptagna just nu så väntetiderna kan bli längre än normalt.
Du kan även kontakta oss genom att fylla i vårt kontaktformulär.
Hur kan jag ta reda på min rätta storlek och passform?
BH-storlekar baseras på två värden: ett mått som representerar din bandstorlek (mäts runt din kropp precis under dina bröst) och en bokstav som representerar din kupstorlek (storleken fastställs genom att beräkna skillnaden mellan måttet som uppmättes över dina bröst och din bandstorlek). Klicka här för att lära dig hur du hittar din rätta BH-storlek.
Vad är det bästa sättet att tvätta mina plagg på?
Tvätta alltid nya plagg innan det första användningstillfället. Röda och svarta plagg bör tvättas separat.
För ytterligare tvättanvisningar, klicka här.