Allmänna villkor Hunkemöller Membercard


A. Definitioner

De härefter med en versal angivna begreppen har följande betydelse:

Hunkemöller:

det privata aktiebolaget Hunkemöller B.V., inklusive dotterbolag. Hunkemöller B.V. har sitt huvudkontor på Liebergerweg 28, i (1221 JS) Hilversum, Nederländerna,

Membercard:

kortet som Hunkemöller tillhandahåller i samband med Membercard-programmet,

Hunkemöller Member:

innehavaren av ett Membercard,

Membercard-program:

det av Hunkemöller utvecklade lojalitetsprogrammet där Hunkemöllers kunder med bland annat hjälp av ett Membercard kan spara till en rabatt,

Membercard-kundservice:

till stöd för Membercard

(Online) Butik(er):

Hunkemöllers butiker och webbshop i Österrike, Belgien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och England.


B. Tillämplighet

Dessa Allmänna villkor gäller för (ansökan om och/eller användningen av ett Membercard inom ramen för) Hunkemöllers Membercard-program. Membercard-programmet finns i följande länder där Hunkemöllers butiker och webbshop är etablerade: Österrike, Belgien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och England.


C. Anskaffning och aktivering av Membercard

1. När Hunkemöller Member har köpt ett kort i Butiken och registrerat sig via kassan eller anmälningsformuläret får han/hon ett e-postmeddelande så att han/hon kan skapa en profil. I det efterföljande välkomstmeddelandet via e-post får Hunkemöller Member välkomstkupongerna digitalt. Om Hunkemöller Member registrerar sig i ett land där det endast finns en webbshop får Hunkemöller Member 10 % välkomstrabatt i webbshopen.
2. Sedan 15 februari 2012 är det också möjligt i Nederländerna och Tyskland att få ett Membercard via APPEN. Detta Membercard via APPEN är gratis och digitalt. Membercard-numret står i APPEN angivet som QR-kod. Registrering för Membercard-programmet sker på samma sätt som för ett fysiskt kort. Sparat antal Passion Points kan också hittas i APPEN. APPEN innehåller en rabattkupong till kunden.
3. Genom den under C.1 och C.2 nämnda registreringen tar Hunkemöller Member del av Membercard-programmet, för vilket de aktuella Allmänna villkoren gäller. If the registration, including online activation, referred to in C.1 and C.2 is not fully completed, it is not possible to receive the full benefits of the Membercard Programme, including without limitation converting credits in discounts.
4. Genom registreringen för Membercard tar Hunkemöller Member del av följande fördelar: exklusiva online-välkomstgåvor eller 10 % rabatt på online-kollektionen, beroende på registreringssätt, extra rabatt genom att spara Passion Points, särskilda inbjudningar till Memberevents, exklusiva e-postutskick med trender och speciella erbjudanden (om så önskas), personliga förslag och råd, alltid tillgång till ett personligt konto och möjligheten till deltagande i det under E och F beskrivna sparsystemet. Membercard består av en korthållare med 3 (tre) välkomstkuponger: fem euro (€ 5) rabatt på nästa inköp, 15 % rabatt på nattkläder och ett måttkort. Dessa kuponger är giltiga i 3 (tre) månader, från och med den tidpunkt då Membercard anskaffades.
5. Deltagande i Membercard-programmet är endast möjligt om kunden har en giltig bostadsadress i Österrike, Belgien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och England. Membercard-programmet gäller endast i dessa länder.
6. Lojalitetsprogrammet är endast öppet för personer 12 år och över. Hunkemöller medlemmar måste vara 16 år eller äldre för att kunna genomföra ett köp på vår hemsida. Hunkemöller medlemmar under 16 år kan endast åtaga köp i fysiska butiker.

D. Användning

1. Efter registrering, genom att fylla i anmälningsformuläret nämnt i C.2., kan Hunkemöller Member använda sig att sitt Membercard.
2. Membercard är strikt personligt och kan inte överlåtas till någon annan. Membercard förblir Hunkemöllers egendom. Endast 1 (en) e-postadress per kort är möjlig.


E. Sparsystem

1. Med ett giltigt, registrerat Membercard sparar Hunkemöller Member till Passion Points. Varje spenderad 0,9 kr är värd en Passion Point. Vid totalt 500 sparade Passion Points får Hunkemöller Member en rabatt på 45 kr.* För 500 Passion Points måste man ha spenderat 450 kr inom ett år. Dessa 450 kr behöver inte spenderas på en gång, det handlar om det totala beloppet av inköp inom ett år (från och med ikraftträdandet av Membercard). Passion Points kan inte lösas in mot kontanter.
2. Alla inköp i butikerna räknas vid fastställandet av det totala belopp som spenderats (med undantag av Hunkemöller presentkort och vissa speciella erbjudanden (se G.1)). Det totala spenderade beloppet beräknas baserat på det belopp som betalats av Hunkemöller Member.
3. Det totala spenderade beloppet kan uteslutande uppdateras vid uppvisande av ett giltigt Membercard.
4. I det ögonblick då 500 Passion Points har uppnåtts omvandlas de automatiskt till en rabatt. Hunkemöller Member har rätt till en rabatt på 45 kr* och meddelas om detta via e-post och/eller via kassakvittot. Denna rabatt är giltig under 3 månader.
5. Hunkemöller Member har efter datum för anskaffning av Membercard högst 1 år på sig att spendera 450 kr som beskrivs i artikel E2. Efter detta år förfaller
de upp till den tidpunkten registrerade spenderade beloppen under de 450 kr, eller tidigare vid avslutande av (deltagande i)
Membercard-programmet enligt I. eller J.
6. Ett Passion Points saldo från 1 till 499 points kan lösas in mot olika kuponger i appen. Kunden hittar dessa kuponger på Membercard sidan i appen. Ett exempel på en kupong är: 20% rabatt på en valfri vara. För att få tillgång till den kupongen kan kunden lösa in 200 Passion Points, kupongen kan kunden använda i butik eller i appen. Alla kuponger har olika utgångsdatum. Efter förbrukningen av en kupong kommer Passion Points automatiskt dras ifrån kundens innestående Passion Points saldo. Om kunden returnerar varan, kommer poängen inte sättas tillbaka till kundens konto. Det är inte möjligt att byta kuponger mot pengar. Kupongerna kan inte användas i kombination med andra kuponger, erbjudanden och/eller erbjudanden, och gäller endast i Hunkemöllers app samt butik. Kupongen kan endast användas en gång, och är aktiv i endast 15 minuter. Efter den perioden måste kupongen köpa igen genom att lösa in Passion Points igen. Kunden kommer då få en ny online kod eller en ny QR kod att använda i butik. Hunkemöller reserverar sig rätten att ändra villkoren för alla kuponger.
7. Passion Points kan också sparas på annat sätt än inköp i butiker eller online. Vid sådana tillfällen belönar Membercard-programmet Hunkemöller Member med gratis extra Passion Points.
8. Ett antal gånger per år delar Hunkemöller ut extra Passion Points för särskilda för detta ändamål utvalda varor, tillfällen och situationer. Endast Hunkemöller kan avgöra vad dessa är och anger detta tydligt genom att använda Passion Points-loggan och ange att extra Passion Points kan förvärvas. Vid retur eller byte av varor som köpts med Passion Points uppdateras motsvarande Passion Points för Hunkemöller Member på Membercard. En retur eller ett byte kan endast genomföras enligt gällande regler i beträffande butik och vid uppvisande av kassakvittot.

*Värdet i Sverige: 450 Passion Points (450 kr) = 45 kr rabatt. Värdet i resterande Europa är: 500 Passion Points = €5 rabatt.


F. Lösa in sparad rabatt

1. Med ett giltigt och registrerat Membercard kan rabatten endast lösas in i alla butiker.
2. De spenderade beloppen (sparöversikt) och rabatten för Hunkemöller Member kan Hunkemöller Member hitta på www.hunkemoller.se . Det är också möjligt att be att få se rabatten och de spenderade beloppen i butikerna och via APPEN.
3. Rabatten som Hunkemöller Member sparat ihop kan inte betalas ut kontant. Rabatten som Hunkemöller Member kan använda kan följaktligen aldrig vara större än inköpspriset för produkten som rabatten används för.
4. Sparad rabatt kan inte användas för inköp av presentkort som Hunkemöller Lingeriecard. Representations- och fraktkostnader kan inte betalas med sparad rabatt. Eftersom proteser och protes-BH:ar inte ingår i Hunkemöllers standardkollektion räknas dessa inköp inte med i sparsaldot på Membercard.
5. Du kan använda max 180:- shoppingrabatt per order.


G. Speciella erbjudanden & Wheel of Passion (kallas hädanefter ‘kampanjen’)

1. En registrerad Hunkemöller Member kan utnyttja speciella erbjudanden från Hunkemöller. Dessa erbjudanden sammanställs av Hunkemöller. Sådana erbjudanden gäller endast under kampanjperioden och så länge lagret räcker.
2. En registrerad Hunkemöller medlem som har laddat ned appen kan snurra på Passionshjulet. Denna funktion i appen är endast tillgänglig vissa datum. Medlemmar kan komma åt Passionshjulet, när den är live, genom att öppna appen, klicka på banderollen på förstasidan eller via egen profilsida. Samtliga villkor kan läsas inne på spelet.

H. Ändringar

1. Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst och under vilka omständigheter som helst ta tillbaka eller ändra de under G.1 angivna erbjudandena eller
erbjuda nya erbjudanden.
2. Hunkemöller förbehåller sig även rätten att införa ändringar i rabatten som tilldelas Hunkemöller Member per spenderade femtio euro (€50).
3. Hunkemöller Members informeras i förväg via e-post, eller på webbplatsen www.hunkemoller.se, om ändringar.
4. Om en Hunkemöller Member inom ramen för Membercard-programmet vill ändra, komplettera eller ta bort de uppgifter som finns hos Hunkemöller kan han/hon meddela det via sitt konto på www.hunkemoller.se. Om en Hunkemöller Member tar bort alla personuppgifter är det inte möjligt att lösa in rabatten.


I. Avsluta deltagande

1. En Hunkemöller Member kan när som helst avsluta sitt deltagande i Membercard-programmet.
2. För att avsluta sitt deltagande i Membercard-programmet måste Hunkemöller Member sända ett mejl till privacy@hunkemoller.com
3. Efter avslutandet är Membercard inte längre giltigt. En eventuellt sparad rabatt måste Hunkemöller Member använda som rabatt på produkter innan avslutandet. Efter avslutandet kan ingen mer rabatt sparas eller lösas in med detta Membercard.

J. Felaktigt nyttjande av programmet

Om en Hunkemöller Member begår bedrägeri, anger felaktig eller icke-fullständig information, bryter mot villkoren, felaktigt utnyttjar sina medlemsförmåner eller begår annan aktivitet som resulterar i att Hunkemöller och/eller Hunkemöllers butiker tar skada, har Hunkemöller rättigheten att utan förvarning blockera eller annullera dennes Membercard och/eller shoppingrabatt och/eller åtagna köp. Detta gäller även om en Hunkemöller Member (försöker) ändrar, förfalskar, underminerar eller på annat vis skadar (inkl. hacking) dennes Membercard. Ett (försök till) bedrägeri eller annan obehörig verksamhet kan sparas och resultera i att Hunkemöller Member inte längre får använda sitt Membercard.


K. Avsluta program

Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst avsluta Membercard-programmet. Hunkemöller Member ska informeras om avslutandet senast 3 (tre) månader i förväg. Fram till datumet för avslutande kan Hunkemöller Member spara rabatt och lösa in den redan sparade rabatten. Efter avslutandet kan enligt denna artikel ingen mer rabatt sparas eller lösas in med detta Membercard.


L . Förlust, stöld eller defekt Membercard

1. I händelse av förlust, stöld eller om Membercard inte fungerar som det ska, ska Hunkemöller Member informera Hunkemöller om detta så snabbt som möjligt, varefter Membercard blockeras och Hunkemöller så snabbt som möjligt skickar honom/henne ett nytt Membercard kostnadsfritt. För ett nytt Membercard ringer du följande nummer: +31 (0) 35 6465412 (kundtjänst i Hilversum) eller också kan du besöka en Hunkemöller-butik. Rabatten från det gamla Membercard överförs till det nya Membercard.
2. Fram till den tidpunkt då du får ditt nya Membercard kan du fortsätta spara rabatt genom att uppge postnummer och adress vid inköp av beträffande produkt(er). Rabatten förs in på det nya Membercard.
3. Skulle en tredje part få obehörig (digital eller fysisk) tillgång till Membercard och/eller log-in information, är detta på Hunkemöller Member egen risk.


M . Sekretess

The Membercard Programme involves the processing of the Hunkemöller Member's personal data, including the personal data entered by the Hunkemöller Member in the registration window and the Hunkemöller Member's purchase history. Hunkemöller is committed to protecting all personal data. See our Integritetspolicy for more information on the personal data that Hunkemöller processes and how the personal data are used in relation to the Membercard Programme, and the Hunkemöller Member's rights as a data subject.

Country (EN)

Service number

Austria

0800-102306

Belgium

0800-39038

Croatia

8009602

Czech Republic

800701587

Denmark

80251286

Finland

0800-177711

France

0800-940607

Italy

0800-123568

Luxembourg

8002 6454

Netherlands

088-2255888

Poland

8001124513

Portugal

800787778

Slovenia

80080324

Spain

900 828982

Sweden

020 796151

UK

0800-3680351

N . Ansvar

Hunkemöller är inte ansvarigt för obehörig användning – av Hunkemöller Member eller tredje part – av Membercard, eller för rabatt som löses in på bedrägligt sätt. Hunkemöller kan inte heller hållas ansvariga vid stöld (inkl. användandet av Hunkemöller Members login av obehöriga tredje parter), förlust, förfalskning eller obehörigt användande av Membercard kortet. Hunkemöller kommer under inga omständigheter ersätta eventuell shoppingrabatt.


O. Övriga bestämmelser

1. Hunkemöller förbehåller sig rätten att ändra de aktuella Allmänna villkoren. På datum för ikraftträdande av de ändrade villkoren blir befintliga och alla föregående Allmänna villkor ogiltiga.
2. Nederländsk lagstiftning gäller för dessa Allmänna villkor och Membercard-programmet.
3. Eventuella tvister kan uteslutande lämnas in till behörig domstol i Amsterdam, Nederländerna.

Version: 25/8-2020.