Villkor för Hunkemöllers Medlemsprogram

1. Definitioner

Ord och begrepp som hädanefter inleds med versal har följande betydelser:

Hunkemöller:
Det privata aktiebolaget Hunkemöller B.V. med dess närstående bolag Hunkemöller B.V., Liebergerweg 28, (1221 JS) i Hilversum.
Medlemskort:
Det (digitala) kort som utfärdas av Hunkemöller som en del av Medlemsprogrammet.
Hunkemöller-medlem:
Innehavaren av (det digitala) Medlemskortet.
Medlemsprogram:
Det lojalitetsprogram som utvecklats av Hunkemöller och genom vilket Hunkemöllers kunder får ta del av förmåner, till exempel gåva med köp, medlemsrabatter, exklusiva inbjudningar till evenemang och personliga erbjudanden.
Kundtjänst för medlemskortsinnehavare:
Särskild kundtjänst för lojalitetsprogrammet.
(online)butik(er):
Kundtjänst inrättad för Lojalitetsprogrammet. Hunkemöllers butiker och webbutiker i Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Belgien, Spanien, Luxemburg, Schweiz, Österrike, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjeckien, Finland, Italien, Portugal och Slovenien.

2. Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för (ansökan och/eller användning av Medlemskortet i samband med) Hunkemöllers Medlemsprogram. Hunkemöllers Medlemsprogram erbjuds i webbutiker och butiker i följande länder: Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Belgien, Spanien, Luxemburg, Schweiz, Österrike, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjeckien, Finland, Italien, Portugal och Slovenien.

3. Köp och aktivering av Medlemskortet

3.1 Registrering i butik

En kund kan registrera sig för att bli Hunkemöller-medlem i butik. Genom att registrera sig i butik godkänner Hunkemöller-medlemmen automatiskt dessa villkor samt Hunkemöllers integritetspolicy. Medlemskortet är ett digitalt kort i form av en QR-kod som gör det möjligt för kunden att identifiera sig i butik genom Hunkemöllers app eller längst ned i alla e-postmeddelanden från Hunkemöller (nyhetsbrev). När Hunkemöller-medlemmen har registrerat sig i butik kan hen slutföra sin registrering online genom att skapa ett lösenord. Hunkemöller-medlemmen kan börja tjäna Passion Points och ta del av Medlemsprogrammets förmåner direkt. Det är gratis att gå med i Hunkemöllers Medlemsprogram.

3.2 Registrering via webbplatsen/appen

Det går också att bli Hunkemöller-medlem via webbplatsen eller appen. Förnamn, efternamn, e-postadress och födelsedag måste uppges vid registrering. När kunden registrerar sig för Hunkemöllers medlemsprogram godkänner hen automatiskt villkoren för Hunkemöllers medlemsprogram samt integritetspolicyn. Hunkemöller-medlemmen kan börja samla Passion Points och ta del av Medlemsprogrammets förmåner direkt. Ingen medlemsavgift tas ut för att gå med i Hunkemöllers Medlemsprogram.

3.3 Fördelar

Genom att registrera sig för Medlemskortet får Hunkemöller-medlemmen ta del av olika förmåner. Genom att samla Passion Points kan Hunkemöller-medlemmen nå olika fördefinierade nivåer (se punkt 5. Intjäningssystem). Beroende på nivå är Hunkemöller-medlemmen berättigad till olika förmåner (se punkt 5. Intjäningssystem). Hunkemöller-medlemmen är också berättigad till (rabatt)kuponger som kan lösas in via webbplatsen, appen eller i butik. Hunkemöller-medlemmen får särskilda inbjudningar till Hunkemöllers medlemsevenemang, personliga förslag och råd, förutsatt att Hunkemöller-medlemmen prenumererar på marknadsföringskommunikation.

3.4 Deltagande i Medlemsprogrammet

För att kunna delta i Medlemsprogrammet måste kunden ha en giltig hemvistadress i Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Belgien, Spanien, Luxemburg, Schweiz, Österrike, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjeckien, Finland, Italien, Portugal eller Slovenien.

3.5 Ålderskrav

För att delta i Medlemsprogrammet måste kunden vara minst 12 år. Hunkemöller-medlemmar måste vara minst 16 år för att kunna göra köp online. Hunkemöller-medlemmar under 16 år kan göra köp i fysiska butiker.

4. Användning

Hunkemöller-medlemmen kan börja använda sitt Medlemskort efter registrering. Medlemskortet är strikt personligt och kan inte överlåtas. Medlemskortet förblir Hunkemöllers egendom. Endast en (1) e-postadress är tillåten per Medlemskort och max. ett (1) Medlemskort kan användas per kund.

5. Intjäningssystem

5.1 Passion Points

Med ett giltigt Medlemskort kan Hunkemöller-medlemmen tjäna Passion Points. Det finns olika sätt att tjäna Passion Points och dessa kommuniceras till Hunkemöller-medlemmen via webbplatsen och appen. Hunkemöller-medlemmen kan tjäna Passion Points på följande sätt:

  • Genom att göra ett köp – en krona motsvarar en Passion Point.
  • Genom att ange personuppgifter som Hunkemöller kan använda för att anpassa kommunikationen till kunden samt för analysändamål. Dessa fält är inte obligatoriska. Hunkemöller-medlemmen får en engångsbelöning på 25 Passion Points för varje ifyllt fält: telefonnummer, kön, bh-storlek, trosstorlek, 1 av 2 Sexy Shapes, 1 av 4 Favourite Fits och intressen. En kund kan tjäna upp till 200 Passion Points genom att ange sådana uppgifter.
  • Genom att ange personliga intressen som Hunkemöller kan använda för att anpassa kommunikationen till en kund samt för aggregerad analys. Dessa fält är inte obligatoriska. Hunkemöller-medlemmen får en engångsbelöning på 25 Passion Points när hen har angett sina intressen. Intressen omfattar idrott, resor, hälsa, skönhet, kultur och mode. Dessa intressen ingår i ovanstående 200 Passion Points som en Medlem kan tjäna.

Alla köp från butik, webbplatsen och appen räknas mot ett totalt spenderat belopp (med undantag för användning av butikskredit, rabattkuponger och leveranskostnader vid onlinebeställningar). Köpen kan endast räknas mot det totala beloppet mot uppvisande av ett giltigt Medlemskort.

Om Hunkemöller-medlemmen returnerar ett köp (mot uppvisande av kvitto i butik) dras de Passion Points som intjänats genom köpet av från kontot.

Passion Points kan aldrig omvandlas till kontanter. Passion Points förblir giltiga så länge Hunkemöller-medlemmen fortsätter att aktivt delta i Medlemsprogrammet. Hunkemöller-medlemmen kan förlora en del av sina Passion Points efter ett medlemsår (se punkt 5.1.1 Omstart efter varje medlemsår). Efter ett års inaktivitet förlorar Hunkemöller-medlemmen alla sina Passion Points (se punkt 9. Inaktivitet).

5.1.1 Omstart efter varje medlemsår

När ett medlemsår har gått (varje år på Hunkemöller-medlemmens registreringsdatum) flyttas Hunkemöller-medlemmen antingen tillbaka till början av hens aktuella nivå eller till slutet av föregående nivå, beroende på hur många Passion Points som intjänats.

För att stanna kvar på nivå 2 måste minst 900 Passion Points tjänas in under ett medlemsår.

  • Om en Hunkemöller-medlem på nivå 2 har tjänat färre än 900 Passion Points under medlemsåret, flyttas hen ned till nivå 1 på 999 Passion Points.
  • Om en Hunkemöller-medlem på nivå 2 har tjänat fler än 900 Passion Points under medlemsåret, flyttas hen tillbaka till början av nivå 2 på 1 000 Passion Points.

För att stanna kvar på nivå 3 - VIP måste minst 2 000 Passion Points tjänas in under ett medlemsår.

  • Om en Hunkemöller-medlem på nivå 3 - VIP har tjänat färre än 2 000 Passion Points under medlemsåret, flyttas hen ned till nivå 2 på 1 999 Passion Points.
  • Om en Hunkemöller-medlem på nivå 3 - VIP har tjänat fler än 2 000 Passion Points under medlemsåret, flyttas hen tillbaka till början av nivå 3 på 2 000 Passion Points.

5.2 Medlemsnivåer

När en Hunkemöller-kund går med i Medlemsprogrammet hamnar hen på en viss nivå beroende på hur många Passion Points som kunden har samlat på sig. Medlemsprogrammet har tre nivåer:

  • Nivå 1: Totalt antal Passion Points 0–999
  • Nivå 2: Totalt antal Passion Points 1 000–1 999
  • Nivå 3 - VIP: Totalt antal Passion Points 2 000–5 000

På varje nivå är Hunkemöller-medlemmen berättigad till vissa förmåner (se punkt 5.3 Medlemsförmåner).

Hunkemöller-medlemmen kan gå upp eller ned i nivåer genom att (nedan kan dock variera och kan när som helst ändras av Hunkemöller):

  • genomföra köp eller andra aktiviteter (se punkt 5.1 Passion Points)
  • returnera köp (se punkt 5.1 Passion Points)
  • inaktivitet i Medlemsprogrammet (se punkt 9. Inaktivitet)
  • inte ha tjänat in det lägsta antal Passion Points som krävs för att stanna kvar på sin aktuella nivå under ett års medlemskap
  • vinna Passion Points i Passionshjulet
  • byta Passion Points mot vissa förmåner.

Hunkemöller-medlemmen får information om detta via nyhetsbrev från Hunkemöller, förutsatt att hen prenumererar på Hunkemöllers nyhetsbrev. En ny Hunkemöller-medlem börjar på nivå 1.

5.3 Medlemsförmåner

På varje nivå, enligt beskrivningen i punkt 5.2 Medlemsnivåer, har Hunkemöller-medlemmen tillgång till olika förmåner. Dessa förmåner kan variera över tid och kan när som helst ändras av Hunkemöller. Vissa av förmånerna laddas till Hunkemöller-medlemmens konto i form av en kupong som kan användas online (webb/app) och i butik. Detta kan variera från erbjudande till erbjudande.

Exempel på förmåner:

  • medlemskampanjer
  • 10 % välkomstrabatt
  • gåva med köp
  • kostnadsfri frakt
  • födelsedagspresent
  • förtur till kampanjer eller nya kollektioner
  • exklusiva inbjudningar till evenemang
  • personliga rabatter
  • pristävlingar

När en Hunkemöller-medlem flyttas ned i nivå är hen inte längre berättigad till den högre nivåns förmåner.

5.4 Kuponger

Varje Hunkemöller-medlem kan erhålla kuponger. Dessa kuponger laddas till medlemskontot beroende på det aktuella Passion Points-saldot eller Hunkemöller-medlemmens köp. Hunkemöller-medlemmen kan använda en kupong genom att välja den i varukorgen på webbplatsen eller i appen eller i kassan i butik. De finns olika typer av kuponger. Dessa beskrivs i punkterna nedan. Kupongens giltighet framgår inte på förhand och kan variera från kupong till kupong. Förfallodatumet syns i villkoren för respektive kupong. Kuponger gäller inte i våra Designer Outlet Center-butiker (DOC).

5.4.1 Rabattkuponger

Varje Hunkemöller-medlem kan erhålla rabattkuponger. Dessa rabattkuponger kan vara kopplade till en viss kampanj, Passionshjulet eller Hunkemöller-medlemmens uppflyttning till en ny nivå i Medlemsprogrammet. Kupongen ger en procentuell rabatt på vissa produktkategorier eller en rabatt på vissa produkter.

5.4.2 Personliga kuponger

Varje Hunkemöller-medlem kan också erhålla personliga kuponger. Dessa kuponger tilldelas Hunkemöller-medlemmen baserat på olika kriterier, till exempel Hunkemöller-medlemmens nivå eller köphistorik.

5.4.3 Byta Passion Points mot förmåner

Hunkemöller-medlemmen kan byta in Passion Points mot att få tillgång till olika förmåner, ofta i form av en kupong. Det kan gälla olika rabatter, en kupong för att delta i en pristävling eller få rabatt hos en av våra partner, en gåva eller kostnadsfri frakt. Vid en fullständig retur får Hunkemöller-medlemmen tillbaka rabatten eller butikskrediten samt de Passion Points som använts. Om endast delar av en beställning returneras återbetalas det belopp som betalats för beställningen med rabatten fördelad på alla produkter. Hunkemöller-medlemmen får dock inte tillbaka kupongen eller eventuella Passion Points som använts vid beställningen. Kuponger och butikskredit gäller inte i våra Designer Outlet Center-butiker (DOC).

5.4.4 Gåvokuponger

Hunkemöller-medlemmen får emellanåt en gåva med sitt köp (i form av en kupong) på sitt konto. Gåvorna varierar och ändras under året. Precis som med alla andra kuponger har även gåvokupongen ett förfallodatum som anges i kupongens villkor.

5.4.5 Storpris vid 5 000 Passion Points

En Hunkemöller-medlem på nivå 3 - VIP får ett storpris när 5 000 Passion Points och därmed slutet av nivån har nåtts. Priset kan hämtas genom att använda den kupong som laddas till medlemskontot vid ett köp i butik, på webbplatsen eller i appen. Priset och dess giltighet varierar och ändras över tid. Priset kan inte omvandlas till kontanter. Vid en fullständig retur får Hunkemöller-medlemmen tillbaka rabatten och, förutsatt att förfallodatumet inte har passerat, laddas kupongen tillbaka medlemskontot. Om endast delar av en beställning returneras återbetalas beloppet som betalats vid köpet med rabatten fördelad på alla produkter. Kupongen lämnas dock inte tillbaka. Kuponger och butikskredit gäller inte i våra Designer Outlet Center-butiker (DOC).

6. Butikskredit

En Hunkemöller-medlem kan eventuellt tjäna butikskredit. Butikskredit kan laddas till medlemskontot vid olika tillfällen och med oregelbunden frekvens under året. Varje belopp i butikskredit kan ha ett eget förfallodatum. Butikskrediten kan användas vid valfritt köp och i kombination med kuponger. Hunkemöller-medlemmen kan använda butikskrediten genom varukorgen på webbplatsen eller i appen eller i kassan i butik. Butikskrediten dras av från medlemskontot när den har använts vid ett köp.

7. Övriga förmåner

Utöver de kuponger och den butikskredit som beskrivs ovan finns det även andra förmåner som en Hunkemöller-medlem kan belönas med. Dessa förmåner kan göras tillgängliga på medlemskontot genom en kupong, men också via en tävling eller i Hunkemöller-appen.

7.1 Evenemang

Hunkemöller kan anordna evenemang till vilka Hunkemöller-medlemmen kan bli inbjuden. Hunkemöller-medlemmen kan anmäla sig till ett evenemang, få förtur till evenemanget eller delta i en pristävling. Detta kan ske genom att aktivera en kupong eller på annat sätt via vår webbplats, app eller i våra butiker. Hunkemöller-medlemmen får sedan en bekräftelse/biljett via e-post.

7.2 Gåvor

Hunkemöller-medlemmen kan också erhålla gåvokuponger som berättigar till en gåva med ett köp. Villkoren för att få gåvan anges i kuponginformationen i punkt 5.4.4 Gåvokuponger.

7.3 Tjänster

Hunkemöller kan erbjuda vissa tjänster. Tjänsterna kan variera och är inte alltid tillgängliga. När en viss tjänst erbjuds görs den tillgänglig för Hunkemöller-medlemmen på hens konto, ibland via en kupong.

7.4 Pristävlingar

Hunkemöller-medlemmen kan delta i vissa pristävlingar. Pristävlingar kan erbjudas på olika sätt, via appen, genom användning av en kupong eller via våra sociala mediekanaler.

7.5 Passionshjulet

En registrerad Hunkemöller-medlem kan spela Passionshjulet, nedan kallat ”spelet”. Hunkemöller-medlemmen kan spela spelet via webbplatsen (i medlemskontot) eller appen. Spelet är inte alltid tillgängligt och aktiveras eller inaktiveras av Hunkemöller under vissa perioder. I spelet kan Hunkemöller-medlemmen vinna Passion Points och andra priser genom att snurra hjulet. De fullständiga villkor som gäller när Hunkemöller-medlemmen spelar spelet finns på WOP Terms and Conditions - Hunkemoller.

8. Studentrabatt

En registrerad Hunkemöller-medlem kan få studentrabatt hos Hunkemöller. Rabatten hanteras av Hunkemöller. Vid uppvisande av giltig studentlegitimation i butik får Hunkemöller-medlemmen 10 % rabatt i butik. Rabatten gäller även i kombination med andra erbjudanden och/eller kampanjer. Rabatten gäller endast för köp i butik och kan inte användas på webbplatsen eller i appen.

9. Ändringar

Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst och under vilka omständigheter som helst dra tillbaka, ändra eller skapa nya erbjudanden för Medlemsprogrammet och Passion Points enligt beskrivningen häri. Hunkemöller-medlemmar informeras om ändringar via e-post eller på webbplatsen på www.hunkemoller.se. Om en Hunkemöller-medlem vill ändra, lägga till eller radera uppgifter som är tillgängliga för Hunkemöller i samband med Medlemsprogrammet kan hen göra så genom att fylla i och skicka in detta formulär. Om Hunkemöller-medlemmen raderar alla personuppgifter kan hen inte ta del av Medlemsprogrammets förmåner.

10. Inaktivitet och avslutande av deltagande

10.1 Medlemsaktivitet och upphörande av Passion Points

Under ett medlemsår, som börjar på det ursprungliga registreringsdatumet, ska Hunkemöller-medlemmen ha tjänat in ett lägsta antal Passion Points för att stanna kvar på sin aktuella nivå.

  • Nivå 1
    På nivå 1 nollställs Hunkemöller-medlemmens Passion Points efter ett medlemsår och Hunkemöller-medlemmen börjar om på nivå 1.
  • Nivå 2
    På nivå 2 ska Hunkemöller-medlemmen ha tjänat in minst 900 Passion Points under sitt medlemsår för att stanna kvar på nivå 2. I början av det nya medlemsåret börjar Hunkemöller-medlemmen om på nivå 2, på 1 000 Passion Points.
    Om Hunkemöller-medlemmen har tjänat in färre än 900 Passion Points under det senaste medlemsåret flyttas hen ned till nivå 1, på 999 Passion Points.
  • Nivå 3 - VIP
    På nivå 3 - VIP ska Hunkemöller-medlemmen ha tjänat in minst 2 000 Passion Points under sitt medlemsår för att stanna kvar på nivå 3 - VIP. I början av det nya medlemsåret börjar Hunkemöller-medlemmen om på nivå 3 - VIP, på 2 000 Passion Points.
    Om Hunkemöller-medlemmen har tjänat in färre än 2 000 Passion Points under det senaste medlemsåret flyttas hen ned till nivå 2, på 1 999 Passion Points.

10.2 Inaktivitet och upphörande av Passion Points

När en Hunkemöller-medlem inte har gjort något köp under det senaste året (de senaste 12 månaderna) flyttas hen ned till början av nivå 1, på noll Passion Points. Hunkemöller-medlemmen förlorar alla förmåner kopplade till den nivå hen befann sig på tidigare (till exempel nivå 2).

10.3 Hunkemöllers avslutande av Hunkemöller-medlemmens deltagande

Om Hunkemöller-medlemmen är inaktiv och inte använder sitt Medlemskort under sex (6) år skickar vi ett e-postmeddelande och frågar om hen fortfarande vill vara Hunkemöller-medlem. Om Hunkemöller-medlemmen därefter fortsätter att vara inaktiv avslutar vi hens medlemskap och raderar alla hens personuppgifter som rör medlemskapet. Om Hunkemöller-medlemmen efter denna 6-årsperiod genomför ett köp från Hunkemöller kan Hunkemöller-medlemmen skapa ett nytt medlemskonto i butik, på webbplatsen eller i appen.

10.4 Hunkemöller-medlemmens avslutande av sitt deltagande

Hunkemöller-medlemmen kan när som helst avsluta sitt deltagande i Medlemsprogrammet. För att avsluta sitt deltagande i Medlemsprogrammet ska Hunkemöller-medlemmen fylla i och skicka in detta formulär och bekräfta sitt avslutande via det e-postmeddelande som skickas till Hunkemöller-medlemmen. Formuläret återfinns också via knappen ”Radera” i appen. Avslutningsprocessen kan ta upp till en månad och fram till dess att processen är klar finns Hunkemöller-medlemmen kvar i systemet. Efter avslutande är Medlemskortet inte längre giltigt. Efter avslutande kan inte Medlemskortet användas för att ta del av Medlemsprogrammets förmåner. Eventuell butikskredit eller eventuella andra belöningar och förmåner som återstår efter avslutandet förfaller och kan inte omvandlas till kontanter.

11. Obehörig användning av Medlemsprogrammet

Hunkemöller har, utan att det påverkar någon av dess andra rättigheter

 

12. Avslutande av Medlemsprogrammet

 

Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst avsluta Medlemsprogrammet. Hunkemöller-medlemmen informeras om sådant avslutande minst tre (3) månader i förväg. Fram till avslutandedatumet kan Hunkemöller-medlemmen fortsätta att ta del av Medlemsprogrammets aktuella förmåner. Efter avslutande enligt denna punkt kan Hunkemöller-medlemmen inte längre ta del av Medlemsprogrammets aktuella förmåner.

13. Förlorat, stulet eller ej fungerande Medlemskort

Vid förlust, stöld eller fel på Medlemskortet ska Hunkemöller-medlemmen informera Hunkemöller så snart som möjligt. Hunkemöller spärrar då omgående Medlemskortet och skickar ett nytt Medlemskort. Kontakta kundtjänst i Hilversum eller besök en Hunkemöller-butik för att få ett nytt Medlemskort. Passion Points-saldot och eventuella kuponger på Medlemskortet överförs till det nya Medlemskortet.      

Till dess att Hunkemöller-medlemmen får sitt nya Medlemskort kan hen ta del av Medlemsprogrammets förmåner genom att logga in via webbplatsen eller appen. Dessutom kan butikspersonalen söka upp Hunkemöller-medlemmen i kassan mot uppvisande av giltig legitimation. Om tredje part får obehörig (digital eller fysisk) tillgång till Medlemskortet och/eller inloggningsuppgifterna sker detta på Hunkemöller-medlemmens egen risk.

14. Integritet

Inom ramen för Medlemsprogrammet behandlas personuppgifter om Hunkemöller-medlemmen, däribland personuppgifter som Hunkemöller-medlemmen tillhandahåller under registreringsprocessen i butik, via webbplatsen eller via appen. Hunkemöller har åtagit sig att skydda alla personuppgifter. Läs vår integritetspolicy för mer information om vilka personuppgifter som Hunkemöller behandlar, hur personuppgifterna används i samband med Medlemsprogrammet och Hunkemöller-medlemmens rättigheter som registrerad.

15. Ansvar

Hunkemöller tar inget ansvar för obehörig användning av Medlemskortet, vare sig av Hunkemöller-medlemmen eller av tredje part, och inte heller för bedräglig användning av en rabatt eller butikskredit. Hunkemöller tar inget ansvar för stöld (inklusive obehörig parts användning av Hunkemöller-medlemmens inloggningsuppgifter), förlust, förfalskning eller obehörig användning av Medlemskortet. Hunkemöller återbetalar under inga omständigheter utestående butikskredit.

16. Övriga bestämmelser

Hunkemöller förbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna villkor. Det datum då de ändrade villkoren träder i kraft upphör samtliga tidigare allmänna villkor att gälla. Dessa allmänna villkor och Medlemsprogrammet omfattas av lagarna i Nederländerna. Eventuella tvister hänskjuts uteslutande till behörig domstol i Amsterdam.

Version: 29/08/2024