Allmänna villkor för Hunkemöllers medlemskort 

1. Definitioner   

Begrepp i fetstil enligt nedan har följande betydelser:     

Hunkemöller:

Det privata företaget med begränsat ansvar Hunkemöller BV inklusive dess anslutna företag, Hunkemöller BV, Liebergerweg 28, (1221 JS) i Hilversum;

Medlemskort:

Kortet utfärdat av Hunkemöller som en del av medlemskortsprogrammet;

Hunkemöller-medlem:

Innehavaren av medlemskortet;

Medlemskortsprogram:

Lojalitetsprogrammet som har utvecklats av Hunkemöller där Hunkemöller-kunder bland annat kan spara rabatt genom att använda ett medlemskort;

Kundtjänst för medlemskort:

Kundtjänst för lojalitetsprogrammet.

(online) butik(er):

Kundtjänst för programmet; Hunkemöllers butiker och webbshop i Österrike, Belgien, Tjeckien, Kroatien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien.

 

2. Tillämplighet 

Dessa allmänna villkor gäller för (ansökan och/eller användningen av medlemskortet i samband med) medlemskortsprogrammet för Hunkemöller. Hunkemöllers medlemskortsprogram erbjuds av webbutiker och butiker i följande länder: Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Kroatien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, je verigeenchnior Sloveen.        

              

3. Köp och aktivering av medlemskort    

1. Registrering i butik     

När en Hunkemöller-medlem har fått ett kort i butiken och registrerat det i kassan kommer de att få ett e-postmeddelande för att aktivera sin profil. Fram till dess förblir kortstatusen "väntande". Kunden kommer då att kunna spara poäng, men kommer inte att kunna dra nytta av sparprogrammet. Genom att klicka på länken i e-postmeddelandet verifieras kundens e-postadress och kunden måste slutföra sin registrering via webbplatsen. Minimikrav på kundens uppgifter är: förnamn, efternamn och e-postadress. Kunden måste också skapa ett lösenord via webbplatsen och godkänna dessa villkor och Hunkemöllers sekretesspolicy. Det finns ingen medlemsavgift för att gå med i Hunkemöllers medlemskortsprogram. kunden kan få ett fysiskt kort eller välja ett digitalt kort i form av en QR-kod,             

2. Registrering via webbplatsen/appen  

Det är också möjligt att bli medlem i Hunkemöller via webbplatsen eller appen. Minimikraven för uppgifter är förnamn, efternamn, e-postadress och lösenord. Kunder måste också godkänna Hunkemöllers villkor och sekretesspolicy. När en Hunkemöller-medlem registrerar sig online eller via appen får de ett e-postmeddelande för att bekräfta registreringen och verifiera e-postadressen. Fram till dess förblir kortstatusen "väntande". Kunden kommer då att kunna spara poäng men kan inte dra nytta av fördelarna med sparprogrammet. Genom att klicka på länken i e-postmeddelandet kommer registreringen att slutföras. Det finns ingen medlemsavgift för att gå med i Hunkemöllers medlemskortsprogram.     

3. Fördelar         

Hunkemöller-medlemmen får olika förmåner genom att registrera sig för medlemskortet. Genom att spara Passion Points faller Hunkemöller-medlemmen inom en fördefinierad nivå (se 5. sparsystem). Inom denna nivå har Hunkemöller-medlemmen rätt till olika fördefinierade förmåner (se 5. sparsystem). Hunkemöller-medlemmen har också rätt till (rabatt) kuponger som de kan lösa in via webbplatsen, appen eller i butiken. Genom att skanna medlemskortet eller logga in på Hunkemöller-medlemmens konto blir kupongerna tillgängliga under betalningstransaktionen. Hunkemöller-medlemmen får också speciella inbjudningar till Hunkemöller-medlemsevenemang, får exklusiva utskick (med tillstånd), personliga förslag och råd.          

4. Deltagande i medlemskortsprogrammet          

Deltagande i medlemskortsprogrammet är endast möjlig om en kund har en giltig bostadsadress i Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Kroatien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Severigeni, Portugal, Slovenior.             

5. Lägsta ålder   

Deltagande i medlemskortsprogrammet är möjligt från 12 år och äldre. Hunkemöller-medlemmen måste vara minst 16 años för att kunna göra ett online-köp. Hunkemöllers medlemmar under 16 år kan göra ett köp i den fysiska butiken. Nyhetsbrev skickas också endast till medlemmar som är 16 år eller äldre.     

 

4. Anvandning   

Hunkemöller-medlemmen kan använda sitt medlemskort efter registrering genom att fylla i ansökningsformuläret som nämns i 3 och efter köp och aktivering av medlemskortet. Medlemskortet är strikt personligt och kan inte överföras. Medlemskortet förblir Hunkemöllers egendom. Endast 1 (en) e-postadress per kort är möjlig och högst 1 (ett) medlemskort kan användas per kund.        

              

5. Sparsystem   

5.1 Passion Points           

Ett giltigt medlemskort gör det möjligt för Hunkemöller-medlemmen att få Passion Points. De olika sätten att spara kommuniceras till Hunkemöller-medlemmen via webbplatsen och appen. Hunkemöller-medlemmen kan tjäna Passion Points på olika sätt:            

Genom att göra ett köp; var tionde eurocent (0,10 €) är värd en Passion Point;    

Genom att fylla i personuppgifter så att Hunkemöller kan anpassa kommunikationen till en kund och för analysändamål. Dessa fält är inte obligatoriska. Hunkemöller-medlemmen får en engångsutdelning på 25 Passion Points för varje ifllt fält: telefonnummer, kön, födelsedatum, hemadress, bh-storlek, topp- och trosstorlek, 1 av 2 Sexy. 4 Shapes Favouriteav, 1 av En kund kan tjäna upp till 200 Passion Points med denna information.      

Genom att ange personliga intressen så att Hunkemöller kan anpassa kommunikationen till kunden och för analysändamål. Fälten är inte obligatoriska. Hunkemöller-medlemmen får en engångsutmärkelse på 25 Passion Points för minst 1 och högst 6 intressen. Dessa intressen är sport, resor, hälsa, skönhet, kultur och mode.  

Genom att utföra uppdrag och tjäna märken. Totalt finns det 11 typer av märken som en Hunkemöller-medlem kan tjäna. När en kund till exempel har gjort ett köp i butiken via webbplatsen och appen får kunden ett märke och 250 Passion Points. 

Genom Passion Points-bonusregler som Hunkemöller sätter på kampanjbasis för kunderna. Till exempel tilldelas dubbla Passion Points på medlemsdagen. Hunkemöller-medlemmen informeras i förväg om dessa kampanjer via webbplatsen, appen eller nyhetsbrevet.   

Alla inköp från butiken, webbplatsen och appen räknas med till en total utgift (förutom inköp av presentkuponger från Hunkemöller och fraktkostnader för onlinebeställningar). Dessa inköp kan endast spåras mot uppvisande av ett giltigt medlemskort.   

Om Hunkemöller-medlemmen returnerar ett köp (mot mottagandet av kvittot) dras också de tillförda Passion Points.     

Passion Points kan aldrig omvandlas till pengar. Passion Points förblir giltiga så länge Hunkemöller-medlemmen fortsätter att delta aktivt i medlemskortsprogrammet. Hunkemöller-medlemmen kan förlora Passion Points genom inaktivitet, se 9. Inaktivitet för mer information.    

5.2 Medlemsnivåer        

När en Hunkemöller-medlem blir medlem i medlemskortsprogrammet, tilldelas de till en viss nivå som är kopplad till antalet Passion Points som kunden har samlat på sig. Programmet har fyra nivåer:

Nivå 1 (Flirty Fun): poäng totalt från 0 till 499      

Nivå 2 (Secret Crush): poäng totalt från 500 till 999          

Nivå 3 (Hot Match): poäng totalt från 1000 till 1999         

Nivå 4 (True Love): poäng totalt över 2000           

På denna nivå har medlemmen rätt till visa fasta förmåner, se 5.3 fastställda förmåner.     

Medlemmar kan gå upp eller ner på dessa nivåer genom att:       

göra inköp eller andra aktiviteter (se 5.1 Passion Points) 

returnera inköp (se 5.1 Passion Points)   

inaktivitet i programmet (se 9. Inaktivitet)           

Medlemmarna kommer att varnas om detta genom nyhetsbrev från Hunkemöller (förutsatt att tillstånd ges). En ny Hunkemöller-medlem börjar på den lägsta nivån. Alla befintliga medlemmar i det gamla programt får en välkomstbonus på 500 Passion Points, som startar dem på nivå 2.       

5.3 Fasta förmåner         

Varje nivå, som beskrivs i 5.2 Medlemsnivåer, har fördefinierade fördelar. Dessa fördelar listas på webbplatsen och i Hunkemöllers app. Ju högre nivå desto mer exklusiva är fördelarna.          

Se fördelarna nedan:     

Fordelar

Niva 1

Välkomstrabatt

Niva 2

Födelsedagsrabatt

Niva 3

Personliga kuponger

Niva 4

Presenter vid köp

 

Medlemsdagar

 

Pre-sale for medlemmar

 

Extra storleksrådgivning

 

Gratis frakt

 

Åtkomst till kollektioner/produkter i begränsad utgåva

 

Speciell kundtjänst

 

Jubileumsgava

 

VIP-kuponger

 

VIP-evenemang

 

 

När en Hunkemöller-medlem sjunker i nivå har de inte längre rätt till fördelarna som finns på nivån ovan.        

5.4 Personliga kuponger              

Varje Hunkemöller-medlem har rätt att få personliga kuponger. Dessa kuponger tilldelas Hunkemöller-medlem baserat på olika kriterier, såsom nivån på Hunkemöller-medlemmen eller medlemmens shoppingbeteende. Ju högre medlemsnivå, desto mer exklusiva är kupongerna. Dessutom finns det olika typer av kuponger som beskrivs i underavsnitten nedan.          

5.4.1 Shoppingkuponger         

Medlemskortsprogrammet har flera poängnivåer där en Hunkemöller-medlem kan tjäna en shoppingkupong. När en Hunkemöller medlem returnerar sitt köp kommer kupongen hen fick för sitt köp också returneras.

Kupongers utgångsdatum finns på medlemskontot. Kunden kan använda kupongen via kundvagnen på webbplatsen och i appen eller i kassan i butiken. 

5.4.2 Lösa in kuponger för poäng

På den sista (fjärde) nivån kan en Hunkemöller-medlem använda poäng för att "köpa" en kupong. Dessa kan vara olika typer av kuponger, till exempel en shoppingkupong eller en annan rabattkupong som gratis frakt. Hunkemöller-medlemmen kan köpa kupongen i kundvagnen på webbplatsen och i appen eller i kassan i butiken. Denna typ av kupong visas endast när kunden har tillräckligt med poäng för att "köpa" kupongen. Detta innebär att en Hunkemöller-medlem inte kan nedgradera till en lägre nivå. Dessa kuponger har en annan giltighet än den som visas i villkoren för den specifika kupongen. I händelse av en retur kommer en Hunkemöller-medlem inte att få en återbetalning för kupongen utan kommer att få en återbetalning för poängen. Dessa kuponger gäller inte i våra outletbutiker.         

5.4.3 Överraskningskuponger     

Medlemmar kan också använda överraskningskuponger i programmet. Denna typ av kupong tilldelas av Hunkemöller till en Hunkemöller-medlem och syns inte på förhand på deras konto. Giltighetstiden för kupongen är inte heller känd i förväg och syns i kupongens villkor. Hunkemöller-medlemmen informeras om tillgången på kuponger via nyhetsbrevet eller appen. Dessa kuponger gäller inte i våra outletbutiker.

Speciella tillfällen            

Hunkemöller-medlemmar får en överraskningskupong vid visa speciella tillfällen som deras födelsedag eller en viss arnsdag, om Hunkemöller-medlemmen har varit medlem i medlemsprogrammet under ett visst antal aår. Detta kan vara en rabatt eller en gåva som medlemmen kan hämta i butiken. Kupongerna visas bara när medlemmen är på en viss nivå, till exempel endast giltig för nivå 4-medlemmar. Dessa överraskningskuponger kan finnas på alla nivåer.

Eveneman        

Hunkemöller anordnar också vissa evenemang för medlemmar. Hunkemöller-medlemmen kan registrera sig för ett evenemang genom att aktivera en kupong. Hunkemöller-medlemmen får sedan en verifiering/biljett via e-post.       

Presenter           

Hunkemöller-medlemmen får också kuponger som ger dem rätt till en gåva med ett köp. Till exempel, för köp av minst 50 € i sportartiklar kommer Hunkemöller-medlemmen att få en sportkupong.            

Tjänster              

Hunkemöller organiserar också vissa tjänster, som att få en produkt som är köpt av en Hunkemöller-medlem broderad. Detta kan till exempel vara under en kampanj för alla hjärtans dag. Hunkemöller-medlemmen kommer då att ha en kupong tillgänglig på sitt konto som de kan aktivera för att ha rätt till denna tjänst.      

Tävlingar            

Hunkemöller-medlemmen kan delta i vissa tävlingar genom att aktivera en kupong via webbplatsen eller appen. Hunkemöller väljer vinnare genom en dragning eller en viss tävling som en Hunkemöller-medlem kan delta i.    

 

6. Wheel of Passion        

En registrerad Hunkemöller-medlem kan delta i att spela "Wheel of Passion", nedan kallat "spelet". Hunkemöller-medlemmen kan spela spelet via webbplatsen (på kontot) eller appen. Denna funktion är inte tillgänglig hela tiden och slås på eller av av Hunkemöller under en viss period. I spelet kan en Hunkemöller-medlem vinna Passion Points och andra priser genom att snurra på hjulet. De fullständiga villkoren för spelet finns på www.hunkemoller.nl/wheelofpassion.   

              

7. Vän-rabattprogram    

En registrerad Hunkemöller-medlem kan delta i Hunkemöllers kompisfördelningsprogram i samarbete med vår externa leverantör, Buyapowa Limited. Detta innebär att medlem kan tjäna Passion Points om de hänvisar vänner och/eller familj till Hunkemöller. Dessutom får den nya kunden rabatt på sitt första köp från Hunkemöller. Dessa fördelar är för närvarande endast tillgängliga i Nederländerna. En kund kan bara delta om de är 16 år eller äldre. De fullständiga villkoren för programmet finns på www.hunkemoller.nl/friendadvantageprogramme.         

              

8. Studentrabatt             

En registrerad Hunkemöller-medlem kan få studentrabatt på Hunkemöller. Denna rabatt anordnas av Hunkemöller. Mot uppvisande av ett giltigt studentkort får Hunkemöller-medlemmen 10 % rabatt i butiken. Rabatten gäller i kombination med andra åtgärder och/eller kampanjer. Rabatten gäller endast vid köp i butiken och är inte giltig online eller via appen.     

              

9. Ändringar      

Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst och under alla omständigheter dra tillbaka, ändra eller göra nya erbjudanden för medlemskortsprogrammet som beskrivs här. Hunkemöllers medlemmar kommer att meddelas i förväg om alla ändringar via e-post eller på webbplatsen www.hunkemoller.nl. Om en Hunkemöller-medlem vill ändra, lägga till eller ta bort data som är kända för Hunkemöller inom ramen för medlemskortsprogrammet kan de göra det genom att skicka ett e-postmeddelande till kundtjänst eller privacy@hunkemoller.com. Om Hunkemöller-medlemmen raderar all personlig information är det inte möjligt att dra nytta av fördelarna med medlemskortsprogrammet.         

              

10. Inaktivitet och avslutande av deltagande       

10.1 Inaktivitet och bortfall av poäng      

Efter att ha registrerat en Hunkemöller-medlem kontrollerar vi varje år (efter 365 dagar) om Hunkemöller-medlemmen har visat aktivitet i medlemskortsprogrammet. Detta innebär att Hunkemöller-medlemmen kan förlora de poäng som behövs för att behålla sin nuvarande nivå. Till exempel, om en Hunkemöller-medlem är på nivå 2 behöver de minst 500 poäng. Denna Hunkemöller-medlems saldo är 800 och de har inte gjort ett köp de senaste 365 dagarna. Därför utgår 301 poäng och kunden sjunker tillbaka till nivå 1. Om detta händer i nivå 1 sjunker Hunkemöller-medlemmens poäng totalt tillbaka till 0. 

10.2 Avbrytning av deltagande av Hunkemöller  

Om en Hunkemöller-medlem inte visar någon aktivitet efter 6 år (varje år räknat från registreringsdatumet) arkiveras profilen för Hunkemöller-medlemmen. Detta innebär att Hunkemöller-medlemmens personuppgifter anonymiseras och att Hunkemöller-medlemmen inte längre kommer att kunna få tillgång till fördelarna med medlemskortsprogrammet. Om Hunkemöller-medlemmen efter denna sexårsperiod beslutar att göra ett köp från Hunkemöller, kan Hunkemöller-medlemmen köpa ett nytt medlemskort eller skapa ett konto på webbplatsen eller appen.            

10.3 Avbrytande av deltagande av medlem         

Hunkemöller-medlemmar kan när som helst avbryta sitt deltagande i medlemskortsprogrammet. För att avbryta deltagandet i medlemskortsprogrammet ska Hunkemöller-medlemmen skicka ett e-postmeddelande till privacy@hunkemoller.com. Efter avbokning är medlemskortet inte längre giltigt. Alla sparade rabattbelopp måste användas av Hunkemöller-medlemmen för rabatt på produkterna. Efter uppsägning kan medlemskortet inte användas för att dra nytta av fördelarna med medlemskortsprogrammet. Eventuella kreditbelopp som återstår efter annullering upphör och kan inte konverteras till kontanter.              

              

11. Missbruk av programmet      

Hunkemöller har rätt, utan att det påverkar alla dess rättigheter, vid bedrägeri, tillhandahållande av ofullständig eller felaktig information, i händelse av brott mot dessa Allmänna villkor, missbruk av rättigheter som Hunkemöller-medlem eller någon annan åtgärd som orsakar skada på Hunkemöller och/eller dess butiker, att dra tillbaka medlemskortet med omedelbar verkan, att blockera det och/eller att dra tillbaka sparad rabatt och/eller att annullera alla köp som görs på detta sätt. Detsamma gäller in en Hunkemöller-medlem ändrar, förfalskar, byter ut eller skadar medlemskortet på något annat sätt (inklusive hacking) eller försöker göra det. Bedrägeri (eller försök till bedrägeri) eller någon annan obehörig handling kan registreras och kan leda till att Hunkemöller-medlemmen nekas användning av medlemskortet.     

              

12. Avslutande av program         

Hunkemöller förbehåller sig rätten att när som helst avsluta medlemskortsprogrammet. Hunkemöller-medlemmen kommer att informeras om uppsägningen senast 3 (tre) månader i förväg. Fram till datumet för uppsägningen kan Hunkemöller-medlemmen fortsätta att njuta av de nuvarande fördelarna med medlemskortsprogrammet. Efter uppsägning enligt detta avsnitt kommer Hunkemöller-medlemmen inte att kunna dra nytta av de nuvarande fördelarna med medlemskortsprogrammet.        

              

13. Förlorat, stulet eller defekt medlemskort      

Vid förlust, stöld eller fel på medlemskortet måste en Hunkemöller-medlem informera Hunkemöller så snart som möjligt. Medlemskortet blockeras sedan och Hunkemöller skickar dem ett nytt medlemskort så snart som möjligt utan kostnad. För att få ett nytt medlemskort, ring +31 (0) 35 6465412 (kundtjänst i Hilversum) eller besök en Hunkemöller-butik. Poängsumman för kortet och eventuella kuponger överförs sedan till det nya kortet.         

Till dess att en Hunkemöller-medlem har fått det nya medlemskortet kan denna utnyttja fördelarna med medlemskortsprogrammet genom att logga in via webbplatsen eller appen. Dessutom kan butikspersonalen leta upp Hunkemöller-medlemmen i kassan mot uppvisande av ett giltigt ID. Om en tredje part får obehörig (digital eller fysisk) åtkomst till medlemskortet och/eller inloggningsdata är detta på Hunkemöller-medlemmens egen risk.              

              

14. Sekretess     

Under medlemskortsprogrammet behandlas personuppgifter från Hunkemöller-medlemmen, inklusive de personuppgifter som tillhandahålls av Hunkemöller-medlemmen under registreringsprocessen i butiken, online eller via appen. Hunkemöller åtar sig att skydda all personlig information. Läs vår sekretesspolicy för mer information om de personuppgifter som Hunkemöller behandlar och hur personuppgifter används i relation till medlemskortsprogrammet och rättigheterna för Hunkemöller-medlemmen som registrerad.        

              

15. Ansvar          

Hunkemöller är inte ansvarig för obehörig användning - av Hunkemöller-medlemmen eller av tredje part - av medlemskortet eller för bedräglig användning av rabattkredit. Hunkemöller ansvarar inte för stöld (inklusive användning av Hunkemöller-medlemmens inloggning av obehöriga tredje parter), förlust, förfalskning eller missbruk av medlemskortet. Hunkemöller kommer inte under några omständigheter att återbetala någon utestående butikskredit.      

16. Övriga bestämmelser            

Hunkemöller förbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna villkor. Det datum då de ändrade villkoren träder i kraft kommer alla tidigare allmänna villkor att upphöra att gälla. Holländsk lag tillämpas på dessa allmänna villkor och medlemskortsprogrammet. Eventuella tvister lämnas uteslutande till den behöriga domstolen i Amsterdam.   

            

Version: 10/11/2022