Hur kan vi hjälpa dig?

Returer & Återbetalning

När blir jag återbetalad?

På grund av tekniska problem kan det ta längre tid än normalt att ta emot din retur. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär. När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Kontrollera kvittot för villkoren för ditt köp i butiken.

Hur kan jag returnera en beställning?

På grund av Corona utbrottet kommer Hunkemöller att förlänga returperioden från 14 till 30 dagar.

Du kan returnera enligt följande:

Returnera i butik Du kan alltid returnera gratis i en butik nära dig. Du kommer att återbetalas följande arbetsdag via den betalningsmetod du använde vid köpet. Om du har betalat i butik blir du återbetald direkt i butik. Om du returnerar en del av beställningen får du bara tillbaka den delen.

Returnera via PostNord ombud

1. Lägg artiklarna tillsammans med retursedlen i ett paket, använd gärna originalförpackningen

2. Klipp ut returetiketten och fäst den på förpackningen

3. Lämna paketet till ett PostNord ombud nära dig

4. När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Vad kostar det att returnera en order?

Inte helt nöjd med din beställning? Inga problem, du kan alltid returnera din beställning gratis:

1. Returnera i en Hunkemöller butik nära dig.

2. Gå till ett PostNord ombud. Använd returklistermärket som har lagts i din online-beställning.

Finns det några produkter som inte kan returneras?

Av hygienskäl ber vi dig att lämna förpackningarna för nedanstående produkter oöppnade eller förseglade.

Observera att present förpackningen endast kan returneras oanvänt skick, annars kan du inte få pengarna återbetalt.

1. Självhäftande BH:ar
2. Alla produkter i Beauty-sortimentet
3. Strumpbyxor och strumpor

Kommer jag automatiskt att få en ny artikel om jag returnerar en?

Du kommer inte att få en annan artikel om du skickar tillbaka en artikel till Hunkemöller. Dock kan du lägga en ny beställning på Hunkemoller.se.

Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?

Per artikel som returneras kommer ett proportionellt belopp att föras tillbaka till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar för detta att behandlas.

Hur lång tid tar det att behandla en retur?

På grund av extra försiktighetsåtgärder som vidtagits under de nuvarande omständigheterna kan det vara så att behandlingen av din retur tar lite längre tid än du är van vid. Vi tackar dig för ditt tålamod.

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Återbetalningsperioden startar då du returnerar beställningen, eller indikerar att du returnerar beställningen.

Om returleveransen inte mottas inom 14 arbetsdagar, väntar vi med återbetalning tills artiklarna har mottagits, eller tills du kan bevisa att beställningen har returnerats.

Om onödiga skador har inträffat på produkten, kan vi debitera denna värdeminskning. Du är endast ansvarig för skador på grund av användning och vad vi anser är utöver rimligt baserat på produktens karaktär och funktion.

Frågor om data integritet

Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.

Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:

1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten

2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"

3. Skicka formuläret

Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.

Kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se i butik?

Ja, det är möjligt att returnera varor (beställda på webben) till butiken. I så fall behöver du alltid ha en faktura eller kvitto till hands.
Om du har gjort en beställning på webben och returnerar den till butiken får du tillbaka beloppet för de returnerade varorna på samma sätt som betalningen genomfördes på.

Har butiken lagt in en webborder för dig och har du reglerat detta med ditt bank-ID vid köpet? 
I så fall sätts beloppet för de returnerade varorna tillbaka på ditt konto.
Har du gjort ett traditionellt inköp i butiken? I så fall får du tillbaka värdet för de returnerade varorna i form av ett tillgodokvitto eller ett presentkort på underkläder. 
Observera att tillgodokvittot endast kan användas i butiken och att presentkortet på underkläder också fungerar för köp på webben.

Om varorna har använts mer än vad som anses nödvändigt måste du kontrollera varorna för att bekräfta att de är hela och fungerar som de ska och du blir ansvarig för en eventuell värdeminskning.
Vissa av våra produkter kan inte returneras, nämligen produkter som skyddar hälsan och befrämjar hygienen, eller om förseglingen har brutits efter leveransen eller också produkter som utan tvivel är ämnade för en viss person.

Vi ber dig lämna förpackningarna för de nedanstående varorna oöppnade eller förseglade med tanke på hygienen.
1. Skurna bh:ar
2. Alla varor i serien beauty line
3. Strumpbyxor och strumpor
4. Vibratorer