Hur kan vi hjälpa dig?

Returer & Återbetalning

När blir jag återbetalad?

När vi har tagit emot ditt paket får du en returbekräftelse via e-post. Det kan ta upp till 10 arbetsdagar. När du har fått det här e-postmeddelandet får du en återbetalning inom 3 arbetsdagar. Vi betalar tillbaka med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du får endast återbetalning när vi har tagit emot de returnerade varorna. 
Om du returnerar hela beställningen får du hela inköpspriset, inklusive leveranskostnader (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Om du returnerar delar av beställningen får du endast pengarna tillbaka för den delen (minus returkostnaderna på 29,95 kr.). Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt

Om du har använt Passion Points och/eller butikskredit: Per returnerad vara återförs ett proportionellt belopp till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta upp till 48 timmar.

Om du betalat med Hunkemöller Lingeriecard: återbetalningar av ditt köp med presentkort återbetalas till det presentkort som använts.

Om du betalat (delvis) med en kupong annan än butikskredit kan du bara återanvända den kupongen om du returnerat hela beställningen.

Returer kan alltid göras utan kostnad i en Hunkemöller-butik nära dig. Du återbetalas inom 3 arbetsdagar via den betalningsmetod du använde. Hitta den närmaste butiken här.
 

Hur kan jag returnera en beställning?

Är du inte helt nöjd med din beställning? Inga problem! Du har 30 dagar på dig att bestämma dig för om du vill returnera din beställning efter att du har mottagit den.
Du kan returnera din beställning kostnadsfritt i en Hunkemöller-butik eller via ett PostNord serviceställe (29,95 kr.).
* Returavgiften gäller från januari 2023 och framåt

Returnera i en Hunkemöller-butik: 
Du kan alltid returnera din beställning kostnadsfritt i en butik nära dig. Ta med dig returformuläret till butiken. Återbetalningen utfärdas inom 3 arbetsdagar via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen. Sök efter närmaste butik här.
*Observera att Onlinebeställningar inte kan returneras tillbaka i våra outlet butiker.

Returnera via ett PostNord serviceställe (29,95 kr.):
1. Packa in produkterna tillsammans med returformuläret, gärna i originalförpackningen. Om du vill returnera flera beställningar i samma returförpackning ska du alltid bifoga motsvarande returformulär i paketet. Fäst endast en returetikett på returförpackningen.
2. Lossa returetiketten längst ner till höger på returformuläret. Fäst returetiketten över den ursprungliga adressetiketten på förpackningen.
3. Ta med paketet till ett PostNord serviceställe.
4. När vi har mottagit returen kommer du att få ett bekräftelsemeddelande via e-post. Detta kan ta upp till 10 arbetsdagar. Beloppet återbetalas via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen och inom 3 arbetsdagar efter att bekräftelsemeddelandet har skickats. Returavgiften på 29,95 kr. dras av från värdet på de returnerade produkterna.
* Returavgiften gäller från januari 2023 och framåt

Det finns ett antal villkor för att returnera produkter till Hunkemöller:
1. Du måste returnera produkten/produkterna inom 30 dagar. Denna period börjar dagen då du tar emot din beställning.
2. Produkterna ska vara oanvända och oskadda samt ha kvar alla ursprungliga prislappar/etiketter.
3. Hunkemöller förbehåller sig rätten att neka återbetalning om produkterna inte har returnerats till oss i sitt ursprungliga skick.

Vad kostar det att returnera en order?

1. Retur via en PostNord Service Point (29,95 kr.):
Returkostnaderna på 29,95 kr. avräknas per beställning och dras av från värdet av de returnerade varorna.
* Returkostnader gäller från januari 2023 och framåt


2. Retur till en Hunkemöller-butik 
Du kan alltid returnera dina varor utan kostnad i en Hunkemöller-butik med en returperiod på 30 dagar från att du tagit emot produkten. 

Finns det några produkter som inte kan returneras?

Av hygienskäl ber vi dig att lämna förpackningarna för nedanstående produkter oöppnade eller förseglade.

Varorna måste vara oanvända, oskadade och ha alla ursprungliga hängeetiketter/märken på sig.

Hunkemöller förbehåller sig rätten att vägra återbetalning om artiklarna inte returneras till oss i ursprungligt skick.

Observera att present förpackningen endast kan returneras oanvänt skick, annars kan du inte få pengarna återbetalt.

1. Självhäftande BH:ar
2. Alla produkter i Beauty-sortimentet
3. Strumpbyxor och strumpor
4. Sexiga leksaker
5. Presentkort & Medlemskort
6. Presentförpackning

Kommer jag automatiskt att få en ny artikel om jag returnerar en?

Du kommer inte att få en annan artikel om du skickar tillbaka en artikel till Hunkemöller. Dock kan du lägga en ny beställning på Hunkemoller.se.

Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?

Per artikel som returneras kommer ett proportionellt belopp att föras tillbaka till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar för detta att behandlas.

Hur lång tid tar det att behandla en retur?

På grund av extra försiktighetsåtgärder som vidtagits under de nuvarande omständigheterna kan det vara så att behandlingen av din retur tar lite längre tid än du är van vid. Vi tackar dig för ditt tålamod.

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Återbetalningsperioden startar då du returnerar beställningen, eller indikerar att du returnerar beställningen.

Om returleveransen inte mottas inom 14 arbetsdagar, väntar vi med återbetalning tills artiklarna har mottagits, eller tills du kan bevisa att beställningen har returnerats.

Om onödiga skador har inträffat på produkten, kan vi debitera denna värdeminskning. Du är endast ansvarig för skador på grund av användning och vad vi anser är utöver rimligt baserat på produktens karaktär och funktion.

Frågor om data integritet

Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.

Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:

1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten

2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"

3. Skicka formuläret

Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.

Kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se i butik?

Ja, det är möjligt att returnera varor (beställda på webben) till butiken. I så fall behöver du alltid ha en faktura eller kvitto till hands.
Om du har gjort en beställning på webben och returnerar den till butiken får du tillbaka beloppet för de returnerade varorna på samma sätt som betalningen genomfördes på.

Har butiken lagt in en webborder för dig och har du reglerat detta med ditt bank-ID vid köpet? 
I så fall sätts beloppet för de returnerade varorna tillbaka på ditt konto.
Har du gjort ett traditionellt inköp i butiken? I så fall får du tillbaka värdet för de returnerade varorna i form av ett tillgodokvitto eller ett presentkort på underkläder. 
Observera att tillgodokvittot endast kan användas i butiken och att presentkortet på underkläder också fungerar för köp på webben.

Om varorna har använts mer än vad som anses nödvändigt måste du kontrollera varorna för att bekräfta att de är hela och fungerar som de ska och du blir ansvarig för en eventuell värdeminskning.
Vissa av våra produkter kan inte returneras, nämligen produkter som skyddar hälsan och befrämjar hygienen, eller om förseglingen har brutits efter leveransen eller också produkter som utan tvivel är ämnade för en viss person.

Vi ber dig lämna förpackningarna för de nedanstående varorna oöppnade eller förseglade med tanke på hygienen.
1. Skurna bh:ar
2. Alla varor i serien beauty line
3. Strumpbyxor och strumpor
4. Vibratorer