Hur kan vi hjälpa dig?

Returer & Återbetalning

Hur kan jag returnera en beställning?

På grund av Corona utbrottet kommer Hunkemöller att förlänga returperioden från 14 till 45 dagar.

Du kan returnera enligt följande:

Returnera i butik Du kan alltid returnera gratis i en butik nära dig. Du kommer att återbetalas följande arbetsdag via den betalningsmetod du använde vid köpet. Om du har betalat i butik blir du återbetald direkt i butik. Om du returnerar en del av beställningen får du bara tillbaka den delen.

Returnera via PostNord ombud

1. Lägg artiklarna tillsammans med retursedlen i ett paket, använd gärna originalförpackningen

2. Klipp ut returetiketten och fäst den på förpackningen

3. Lämna paketet till ett PostNord ombud nära dig

4. När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

När blir jag återbetalad?

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Kontrollera kvittot för villkoren för ditt köp i butiken.

Vad kostar det att returnera en order?

Inte helt nöjd med din beställning? Inga problem, du kan alltid returnera din beställning gratis:

1. Returnera i en Hunkemöller butik nära dig.

2. Gå till ett PostNord ombud. Använd returklistermärket som har lagts i din online-beställning.

Finns det några produkter som inte kan returneras?

Av hygienskäl ber vi dig att lämna förpackningarna för nedanstående produkter oöppnade eller förseglade.

1. Självhäftande BH:ar

2. Alla produkter i Beauty-sortimentet

3. Strumpbyxor och strumpor

Kommer jag automatiskt att få en ny artikel om jag returnerar en?

Du kommer inte att få en annan artikel om du skickar tillbaka en artikel till Hunkemöller. Dock kan du lägga en ny beställning på Hunkemoller.se.

Jag vill returnera en order och har använt Passion Points shoppingrabatt vid köpet. Hur bestäms summan som jag får tillbaka?

Per artikel som returneras kommer ett proportionellt belopp att föras tillbaka till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar för detta att behandlas.

Hur lång tid tar det att behandla en retur?

På grund av extra försiktighetsåtgärder som vidtagits under de nuvarande omständigheterna kan det vara så att behandlingen av din retur tar lite längre tid än du är van vid. Vi tackar dig för ditt tålamod.

När vi har fått ditt paket får du en bekräftelse via e-post. Det kan ta upp till arbetsdagar 10 dagar. Om du returnerar hela beställningen får du hela beloppet, inklusive leveranskostnader tillbaka. Om du returnerar en del av beställningen får du endast tillbaka den delen.

Så snart som möjligt men inom 14 arbetsdagar så blir du återbetalad. Vi betalar tillbaka dig med samma betalmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Om du har betalt i butik så får du ett email med vidare instruktioner.

Returnerar du din beställning i butik så blir du återbetald inom 2 arbetsdagar om du betalt online och direkt i butik om du har betalt i butik.

Återbetalningsperioden startar då du returnerar beställningen, eller indikerar att du returnerar beställningen.

Om returleveransen inte mottas inom 14 arbetsdagar, väntar vi med återbetalning tills artiklarna har mottagits, eller tills du kan bevisa att beställningen har returnerats.

Om onödiga skador har inträffat på produkten, kan vi debitera denna värdeminskning. Du är endast ansvarig för skador på grund av användning och vad vi anser är utöver rimligt baserat på produktens karaktär och funktion.

Country modelformulier voor ontbinding herroeping.

Får jag tillbaka min Passion Points-shoppingrabatt om jag returnerar delar eller hela min beställning?

Ja, din shoppingrabatt återbetalas helt eller delvis till ditt (digitala) medlemskort. Det kan ta några dagar.

Frågor om data integritet

Hunkemöller B.V. har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är din information, och vi respekterar det. Vår integritetsförklaring ger dig detaljerad information om när och varför vi samlar in dina personuppgifter, hur vi använder dem och hur vi säkerställer att de förblir säkra.

Om du vill ta bort, uppdatera, överföra eller få åtkomst till dina personuppgifter, använd vårt kontaktformulär på webbplatsen:

1. Gå till "kontakt" och fyll i de obligatoriska fälten

2. Välj ämnet "Sekretessrelaterade frågor"

3. Skicka formuläret

Vi kommer att kontakta dig inom 30 dagar efter din begäran. Vi kan begära mer information.

Vilka villkor för att returnera artiklar gäller?

"Det finns ett antal villkor för att returnera artiklar från Hunkemoller.se:

På grund av Corona utbrottet kommer Hunkemöller att förlänga returperioden från 14 till 45 dagar.

1. Meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning att du vill returnera din beställning. Efter att du har meddelat oss har du ytterligare 14 dagar på dig att faktiskt returnera produkterna. Du kan också returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet utan att meddela oss.

2. Artiklar * måste (om det är rimligt) vara oskadade.

3. Du kan använda vår returetikett för att returnera ditt paket.

Du kan returnera din beställning gratis. Du kan hitta hur detta fungerar med frågan: ""Hur kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se.”

* Uteslutet från retur: Produkter som inte är lämpliga att returneras på grund av hälsoskydd eller hygien och vars försegling har brutits efter leverans. "

Kan jag returnera en beställning från Hunkemoller.se i butik?

"Du kan alltid returnera gratis i en butik nära dig.

Du kommer att återbetalas följande arbetsdag via den betalningsmetod du använde vis köpet.

Om du har betalat i butik blir du återbetald direkt i butik.

Om du returnerar en del av beställningen får du bara tillbaka den delen."

Kan jag byta artiklar från Hunkemoller.se?

"Det är inte ännu möjligt att byta artiklar via Hunkemöller.se. Om du vill ha en annan storlek eller färg, skicka tillbaka artiklarna och lägg en ny beställning. "

Jag har fått en länk i ett mejl med instruktionen att fylla i mitt IBAN nummer. Varför?

Om du har gjort en Order in Store (online order som du har betalat i butik) och någon av följande situationer uppstår, då kan du få ett mejl med en återbetalningslänk från oss:

- Du har returnerat din order genom att skicka den till vårt lager
- Din order har annullerats då du inte hämtade den i butik inom 14 dagar
- Din order har annullerats då du inte hämtade den hos ditt postombud inom 14 dagar
- En vara från din beställning fanns inte i lager


Vi ber om ditt IBAN nummer så att vi kan återbetala dig. Länken är säker och aktiv i endast 14 dagar, och dina uppgifter är skyddade. När du har fyllt i dina IBAN uppgifter kommer vi att återbetala dig inom de kommande 10 arbetsdagarna.

Om du inte har gjort ett köp hos Hunkemöller ber vi dig att inte fylla i några uppgifter och istället radera mejlet.

När kan jag returnera mitt köp? Är bytesrättperioden förlängd p.g.a. coronaviruset?

Vi förstår er som inte är bekväma med att besöka en butik i dagsläget. Just därför har vi förlängt bytesrättperioden från 30 dagar till 45 dagar för alla köp gjorda i våra butiker fr.o.m. 1 mars. Om du gjort ett butiksköp 1 mars 2020 eller efter har du alltså 45 dagar på dig att utnyttja din bytesrätt.