Hur kan vi hjälpa dig?
Kundservice och kontaktinformation
Felaktig prissättning på vissa beställningar, vad nu?
På grund av ett manuellt fel har vi haft felaktig prissättning på vissa beställningar.
Berörda kunder kommer att kontaktas via e-postmeddelande från kundtjänst, beställningarna annulleras helt och du kommer att få en återbetalning för hela beställningen.
Jag har ett klagomål, vem bör jag kontakta?
Om du är missnöjd med en produkt eller våra tjänster vill vi gärna höra från dig! Vi är väldigt upptagna just nu så det kan ta 3-5 arbetsdagar innan du får svar.
CHATT
Om du har några frågor kan du kontakta vår kundtjänst via chatt, måndag till fredag kl. 09:00 till 17:00. Du får ofta snabbast svar via chatt-funktionen.
TELEFON
Om du har några frågor kan du ringa vår kundtjänst på +4620881620, måndag till fredag kl. 09:00 till 17:00. Vi är väldigt upptagna just nu så väntetiderna kan bli längre än normalt.
Du kan även kontakta oss genom att fylla i vårt kontaktformulär.
Juridisk garanti?
Hur kan jag ta reda på min rätta storlek och passform?
BH-storlekar baseras på två värden: ett mått som representerar din bandstorlek (mäts runt din kropp precis under dina bröst) och en bokstav som representerar din kupstorlek (storleken fastställs genom att beräkna skillnaden mellan måttet som uppmättes över dina bröst och din bandstorlek). Klicka här för att lära dig hur du hittar din rätta BH-storlek.
Vad är det bästa sättet att tvätta mina plagg på?
Tvätta alltid nya plagg innan det första användningstillfället. Röda och svarta plagg bör tvättas separat.
För ytterligare tvättanvisningar, klicka här.
Hur hittar jag min närmsta Hunkemöller butik?
Rätt att dra tillbaka eller upphäva avtalet med Hunkemöller.se?
Efter att du tagit emot produkten har du en period på 30 dagar på dig att bestämma dig om du vill återkalla/upphäva* avtalet. Under den här perioden kan du undersöka, överväga och/eller passa in produkten precis som du är van vid i en butik.
Så fort du bestämmer dig för att du vill använda din rätt att upphäva måste du returnera din beställning till oss inom 14 dagar. Du kan använda upphävandeformuläret. Bilaga I: Ångerblankett. Du måste dock inte använda modellformuläret, eftersom rätten till upphävande även gäller utan formuläret.
Efter upphävandet har du fortfarande 14 dagar på dig att returnera produkten**. Din potentiella betalningsskyldighet löper inte ut som ett resultat av valet att upphäva avtalet. Du måste fortfarande betala inom den angivna tidsgränsen.
Så fort som möjligt, dock inom 14 dagar efter upphävandet, återbetalas värdet av de returnerade produkterna på samma sätt som din ursprungliga betalning. Om du returnerar en del av beställningen så återbetalas endast den delen.
Om vi inte får ditt paket inom 14 dagar efter upphävandet kan vi endast behandla återbetalningen om du har ett postkvitto som visar att du har skickat returen inom dessa 14 dagar efter upphävandet.
Att du utnyttjar din rätt till upphävande är dock inte samma sak som en vanlig retur. På Hunkemöller erbjuder vi möjligheten till returer upp till 30 dagar efter köp via vår vanliga returprocess.
* Upphävande: Produkterna måste (där det rimligen är möjligt) vara oskadade.
** Undantag från returer: produkter som inte är lämpliga att returnera på grund av hälsoskydd eller hygien och där förseglingen har brutits efter leverans, eller produkter som tydligt är menade för en viss person.
Vad kostar det att returnera en order?
1. Retur via en PostNord Service Point (30 kr.):
Returkostnaderna på 30 kr. avräknas per beställning och dras av från värdet av de returnerade varorna.
2. Retur till en Hunkemöller-butik
Du kan alltid returnera dina varor utan kostnad i en Hunkemöller-butik med en returperiod på 30 dagar från att du tagit emot produkten.