Hur kan vi hjälpa dig?
Kundservice och kontaktinformation
Felaktig prissättning på vissa beställningar, vad nu?
På grund av ett manuellt fel har vi haft felaktig prissättning på vissa beställningar.
Berörda kunder kommer att kontaktas via e-postmeddelande från kundtjänst, beställningarna annulleras helt och du kommer att få en återbetalning för hela beställningen.
Jag har ett klagomål, vem bör jag kontakta?
Har du några frågor eller funderingar? Du kan alltid kontakta vårt kundtjänstteam via chatt, telefon eller genom att använda vårt kontaktformulär! Du hittar vår kontaktinformation här.
Under perioder med många förfrågningar kan det ta lite längre tid än vanligt för oss att behandla din förfrågan: vi svarar dig så snart som möjligt!
Tillgänglighetsförklaring
Hunkemöller strävar efter att göra sina digitala plattformar tillgängliga och inkluderande för alla användare, i enlighet med principerna i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 nivå AA.
Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra tillgängligheten och användbarheten på våra webbplatser och i våra mobilappar. Som en del av detta arbete samarbetar vi med externa experter för att övervaka, utvärdera och förbättra vår digitala upplevelse på alla marknader.
Tillgänglighet är en process som ständigt förbättras, och även om vi strävar efter att uppfylla eller överträffa gällande standarder kan vissa områden fortfarande vara under utveckling som en del av vår bredare plan för efterlevnad. Detta inkluderar granskning och uppdatering av innehåll, navigering och interaktiva funktioner för att säkerställa att de är tillgängliga för alla.
Användarfeedback
Vi välkomnar feedback om tillgängligheten på våra plattformar. Om du stöter på problem eller har förslag, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Vi strävar efter att svara inom 5 arbetsdagar och åtgärda rapporterade problem i enlighet med våra utvecklingsplaner.
Detta uttalande uppdaterades senast den 23.06.2025.
Juridisk garanti?
Hur kan jag ta reda på min rätta storlek och passform?
BH-storlekar baseras på två värden: ett mått som representerar din bandstorlek (mäts runt din kropp precis under dina bröst) och en bokstav som representerar din kupstorlek (storleken fastställs genom att beräkna skillnaden mellan måttet som uppmättes över dina bröst och din bandstorlek). Klicka här för att lära dig hur du hittar din rätta BH-storlek.
Vad är det bästa sättet att tvätta mina plagg på?
Tvätta alltid nya plagg innan det första användningstillfället. Röda och svarta plagg bör tvättas separat.
För ytterligare tvättanvisningar, klicka här.
Hur hittar jag min närmsta Hunkemöller butik?
Rätt att dra tillbaka eller upphäva avtalet med Hunkemöller.se?
Efter att du tagit emot produkten har du en period på 30 dagar på dig att bestämma dig om du vill återkalla/upphäva* avtalet. Under den här perioden kan du undersöka, överväga och/eller passa in produkten precis som du är van vid i en butik.
Så fort du bestämmer dig för att du vill använda din rätt att upphäva måste du returnera din beställning till oss inom 14 dagar. Du kan använda upphävandeformuläret. Bilaga I: Ångerblankett. Du måste dock inte använda modellformuläret, eftersom rätten till upphävande även gäller utan formuläret.
Efter upphävandet har du fortfarande 14 dagar på dig att returnera produkten**. Din potentiella betalningsskyldighet löper inte ut som ett resultat av valet att upphäva avtalet. Du måste fortfarande betala inom den angivna tidsgränsen.
Så fort som möjligt, dock inom 14 dagar efter upphävandet, återbetalas värdet av de returnerade produkterna på samma sätt som din ursprungliga betalning. Om du returnerar en del av beställningen så återbetalas endast den delen.
Om vi inte får ditt paket inom 14 dagar efter upphävandet kan vi endast behandla återbetalningen om du har ett postkvitto som visar att du har skickat returen inom dessa 14 dagar efter upphävandet.
Att du utnyttjar din rätt till upphävande är dock inte samma sak som en vanlig retur. På Hunkemöller erbjuder vi möjligheten till returer upp till 30 dagar efter köp via vår vanliga returprocess.
* Upphävande: Produkterna måste (där det rimligen är möjligt) vara oskadade.
** Undantag från returer: produkter som inte är lämpliga att returnera på grund av hälsoskydd eller hygien och där förseglingen har brutits efter leverans, eller produkter som tydligt är menade för en viss person.
Vad kostar det att returnera en order?
1. Retur via en PostNord Service Point (30 kr.):
Returkostnaderna på 30 kr. avräknas per beställning och dras av från värdet av de returnerade varorna.
2. Retur till en Hunkemöller-butik
Du kan alltid returnera dina varor utan kostnad i en Hunkemöller-butik med en returperiod på 30 dagar från att du tagit emot produkten.