- Hem
- Integritetspolicy
Hunkemöllers integritetspolicy
Datum: 2024-12-17
Hunkemöller B.V. och dess dotterbolag (nedan även kallade Hunkemöller, eller vi, oss, vår/vårt/våra) har åtagit sig att skydda dina personuppgifter. Det är viktigt för oss att använda dina personuppgifter noggrant och säkert på ett öppet sätt i enlighet med tillämpliga integritetslagar (däribland den allmänna dataskyddsförordningen).
Den här informationen hittar du i denna integritetspolicy
I denna integritetspolicy förklarar vi
- vilka personuppgifter vi samlar in
- när vi samlar in dina personuppgifter
- hur vi använder sådana personuppgifter
- hur länge vi behåller dina personuppgifter i förhållande till våra butiker, vår webbutik och vår app
- vilka vi delar dina uppgifter med
- dina rättigheter som registrerad och hur vi respekterar dem.
Denna integritetspolicy kan komma att uppdateras i händelse av ny utveckling, såsom ändringar i vår användning av dina personuppgifter eller för att återspegla ändringar i regelkrav. När det sker en uppdatering kommer vi att meddela dig om detta i denna integritetspolicy. Vid väsentliga ändringar i vår integritetspolicy meddelar vi dig separat via e-post.
INDEX
1. VEM ÄR PERSONUPPGIFTSANSVARIG FÖR BEHANDLINGEN AV DINA PERSONUPPGIFTER?
Hunkemöller B.V. är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har några frågor om vår integritetspolicy eller vill utöva dina rättigheter, som förklaras i integritetspolicyn, är du välkommen att kontakta oss.
2. NÄR SAMLAR VI IN DINA PERSONUPPGIFTER?
2.1 När du blir medlem (i butik och online)
- genom att få ett fysiskt medlemskort i någon av våra butiker och registrera det i butiken med hjälp av en av våra kollegor och sedan aktivera det online på ett My Hunkemöller-konto (se nedan för mer information) eller
- genom att registrera dig direkt online på vår hemsida eller i vår app genom att skapa ett My Hunkemöller-konto. Du kan bara skapa ett konto om du också vill bli medlem.
Om du blir medlem och du har aktiverat ditt medlemskap kommer du att kunna ta del av alla förmånerna med vårt lojalitetsprogram för medlemmar, bland annat Passion Points och butikskredit som du kan lösa in, gåvor med köp, överraskningar på din födelsedag och tillgång till exklusiva medlemsdagar.
Skräddarsydd marknadsföringskommunikation efter dina intressen: Om du som medlem har gett ditt samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation från oss kommer du att få vanlig post eller, beroende på dina cookieinställningar, personliga onlineannonser (mer information hittar du i avsnitt 3 i denna integritetspolicy), erbjudanden, information om våra kampanjer och evenemang, produktförslag och rekommendationer som du kan vara intresserad av.
Personanpassad och riktad marknadsföring med hjälp av cookies: Om du är inloggad på ditt My Hunkemöller-konto som medlem och har gett ditt samtycke till användningen av cookies via cookie-bannern i vår webbutik eller app, samlar vi de produkter eller det innehåll du har tittat på samt produkter du har lagt till i din varukorg men ännu inte köpt, för att, utifrån ditt surfbeteende, spåra dina shoppingvanor, annonser som du tittat på eller interagerat med och dina potentiella intressen.
Hämtning av onlinebeställningar eller retur av produkter beställda online i någon av våra butiker: När du hämtar ut en beställning i någon av våra butiker ber vi dig visa upp ett e-postmeddelande eller sms (t.ex. e-postbekräftelse) där namnet på den ursprungliga köparen samt ordernummer anges som bevis på köpet. Om någon annan hämtar ut ditt paket ber vi den personen att visa upp en identitetshandling med hens namn och underskrift på (t.ex. legitimation, körkort eller kreditkort). Upphämtaren ombeds även visa upp ett e-postmeddelande eller sms där namnet på den ursprungliga köparen samt ordernummer anges. Vi registrerar endast ditt namn, datumet när beställningen kom och när den hämtades, uppgifterna om din beställning och betalning samt eventuell feedback du har på uthämtningsblanketten. Du måste skriva under när du hämtar ut en produkt i någon av våra butiker. De undertecknade uthämtningsblanketterna bevaras i sex månader.
2.1.1 Vilka typer av personuppgifter samlar vi in?
För att du ska kunna ta del av alla förmånerna med ditt medlemskort och dra nytta av en mer personlig shoppingupplevelse skräddarsydd efter dina intressen och preferenser, samlar vi in och använder följande personuppgifter om dig, beroende på om du har aktiverat ditt medlemskort (om du inte ännu har aktiverat ditt My Hunkemöller-konto, behandlar vi endast medlemsregistreringsuppgifterna som du lämnade i butiken och dina inköp i butik för att dela ut och administrera Passion Points), fyllt i alla registreringsuppgifter för ditt My Hunkemöller-konto och dina interaktioner med oss:
-
- - (fullständigt) namn
- - födelsedatum
- - fullständig (hem)adress (fakturering)
- - postadress (leverans)
- - e-postadress
- - medlemskortsnummer
- - telefonnummer
- - kön
- - utestående och inlösta Passion Points
- - kreditsaldo och inlöst kredit
- - produkter som du har köpt i butik och online samt deras storlek, färg, pris och andra produktuppgifter
- - var du har köpt produkterna, till exempel vilken butik
- - tid och datum för dina inköp
- - returnerade produkter, datum då du har angett att du vill returnera produkterna, datum för retur av produkterna
- - storlekar (bh-storlek, byxstorlek, modestorlek)
- - huruvida du har gett ditt samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation, via vilken kanal (online, i butik, app) och datum och tid
- - betalningsuppgifter: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, tid och datum för betalning. Vi lagrar inte bankkonto- eller kreditkortsnummer (såvida du inte har gett ditt samtycke till att vi lagrar numret krypterat så att du inte behöver fylla i uppgifterna vid ditt nästa köp) när transaktionen har slutförts. Vi delar endast dina personuppgifter med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för betalning av din transaktion.
- - kategorier av köpta produkter
- - om du har besökt vår webbutik eller app: IP-adress och tid och datum för ditt besök
- - faktureringsadress
- - personligt meddelande (valfritt vid köp av present)
- - spårningsnummer
- - om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker: din uthämtningsplats
- - om du har accepterat cookies i vår webbutik eller app och är inloggad på ditt My Hunkemöller-konto: information som samlats in via cookies i vår webbutik till vilka har samtyckt, till exempel visade webbsidor, produkter som du visat intresse för genom att klicka eller titta på produkten eller lägga till den i din varukorg eller genom att klicka på en annons
- - kundsegmentet som matchar dina shoppingvanor online och i butik, din demografi, dina preferenser, produkter du har tittat på eller visat intresse för och dina storleksuppgifter
- - eventuella frågor, önskemål, feedback eller klagomål
- - recensioner som du lägger upp på webbplatsen
2.1.2 För vilka ändamål behandlar vi dina personuppgifter?
När du blir medlem använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig Passion Points baserat på dina köp och gilla-markeringar på sociala medier, för att hantera dina Passion Points och för att låta dig lösa in Passion Points och kredit.
- För att ge dig Passion Points eller andra överraskningar på din födelsedag.
- För att ge dig Passion Points när du berättar mer om dig själv, handlar i olika kategorier eller handlar via flera kanaler (butiker och webbutik).
- Om du har samtyckt till att ta emot marknadsföringskommunikation såsom nyhetsbrev och pushnotiser via appen använder dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig.
- För att ge dig personliga och mer relevanta erbjudanden, rabatter, inbjudningar, förslag och rekommendationer online och i butik som är anpassade till dig baserat på dina personuppgifter som samlats in i våra butiker eller online i vår webbutik eller app.
- Om du har lämnat samtycke: för att visa dig relevanta annonser på sociala medier som Facebook och Instagram eller på tredjepartswebbplatser, såsom sökmotorer eller tredjepartsannonser som kan visas på andra tredjepartswebbplatser som du besöker.
- För att kontakta dig med viktig information angående ditt medlemskort, Passion Points, kredit, eller köp, inklusive för att bekräfta din beställning.
- För att behandla köp, beställningar, betalningar, returer och inkasso.
- För att hantera ditt My Hunkemöller-konto som du använder som medlem.
- För att tillhandahålla kundsupport och på ett korrekt sätt hantera och svara på dina frågor, förfrågningar, din feedback eller dina klagomål.
- För att skydda ditt My Hunkemöller-konto och våra system.
- För att analysera användningen av medlemskort, köpta produkter, använda tjänster och övergivna varukorgar i vår webbutik på aggregerad basis i syfte att förbättra och optimera våra produkter och tjänster generellt, inklusive erbjudanden i butik och online.
- För att förhindra, utreda, hantera eller anmäla bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara rättsliga anspråk.
2.1.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina medlemsuppgifter:
-
Samtycke
- Vi använder dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook, Instagram, Snapchat och Pinterest.
- Om du samtycker till vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt surfbeteende och dina shoppingvanor för att identifiera dina intressen och vad du kan tycka om samt länka sådan insamlad information till ditt My Hunkemöller-konto när du är inloggad. Mer information om cookies hittar du i vår cookiepolicy.
- Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ner i varje nyhetsbrev du får, genom att kontakta oss, eller under dina profiluppgifter om du har ett My Hunkemöller-konto. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före ditt återkallande.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla redovisningskraven.
- Vi är också skyldiga att spara kvitton och återbetalningar för att uppfylla skattemässiga minimikrav för lagring.
- Vi kan också behöva behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
- skicka dig ett e-postmeddelande inom en timme om du är inloggad om huruvida du vill slutföra din beställning av de produkter som lagts till och lämnats i din varukorg i vår webbutik efter att du stängt webbutiken eller appen i syfte att hantera lager, öka kundnöjdheten genom att påminna dig om (rea)produkter du fortfarande vill köpa och förbättra vår verksamhet
- minska riskerna för företaget genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeririsker och verifiera din identitet
- utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet
- skydda vårt företag mot olaglig verksamhet genom att implementera säkerhetsåtgärder.
Fullgörande av ett avtal med dig
Om du är medlem behandlar vi även dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig i samband med att vi genomför medlemsprogrammet och erbjuder dig dess förmåner. Vi behöver dina personuppgifter för att kunna administrera medlemsprogrammet och hantera dina köp och returer. Se villkoren för vårt medlemskort för mer information.
Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om detta är nödvändigt för att uppfylla någon av våra rättsliga skyldigheter.Berättigade intressen
Vi behandlar dina personuppgifter om detta är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen. På Hunkemöller gillar vi att lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och vad de kan tycka om, och segmentera dem i specifika kundmålgrupper baserat på den information som erhållits eller analyserats från dina personuppgifter, inklusive köp- och surfbeteende, shoppingvanor, demografiska uppgifter och andra personuppgifter enligt beskrivningen under avsnittet ”Vilka personuppgifter samlar vi in?”. Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer personlig, bättre shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra din shopping effektiv. Detta gör vi genom att till exempel2.1.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi kan erhålla dina personuppgifter direkt från dig, till exempel när du registrerar eller aktiverar ditt medlemskort, skapar ett My Hunkemöller-konto, besöker vår webbutik, använder vår app, gör beställningar, gör inköp i butik, ställer frågor eller lämnar feedback. Vi kan också erhålla dina personuppgifter från tredje part, till exempel de cookieleverantörer som anges i vår cookiepolicy, lojalitetstjänster som vi använder för att säkerställa att du kan spara och lösa in Passion Points och kredit, logistiktjänster som vi använder för att hantera beställningar och returer online, det paketleveransföretag vi använder för att skicka ditt paket och leverantörer av betaltjänster.
2.1.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka uppgifterna behandlas. Om du är medlem behåller vi dina uppgifter så länge du är aktiv medlem. Om du är inaktiv som medlem och inte använder ditt medlemskort under sex (6) år, skickar vi ett e-postmeddelande och frågar om du fortfarande vill vara medlem. Om du därefter fortsätter att vara inaktiv avslutar vi ditt medlemskap och raderar alla dina personuppgifter som rör medlemskapet. Vi är skyldiga att spara kvitton och återbetalningar för att uppfylla skattemässiga minimikrav för lagring.
Under vissa omständigheter, till exempel för att uppfylla våra lagstadgade eller regelmässiga (redovisning och skatter) lagringsperioder, lösa tvister, förhindra bedrägeri och missbruk eller genomdriva våra villkor, kan vi spara dina personuppgifter efter att vi har avslutat ditt medlemskap eller slutat tillhandahålla produkter och tjänster till dig.
2.2 När du använder vår webbutik och gör beställningar utan konto
Du kan även besöka och handla i vår webbutik utan konto. Vi behandlar då dina personuppgifter i samband med ditt besök i vår webbutik eller app. Om du gör beställningar behandlar vi även dina personuppgifter för att säkerställa att din beställning hanteras korrekt.
Riktad marknadsföring med hjälp av cookies: Om du har gett ditt samtycke till användningen av cookies via cookie-bannern i vår webbutik, gör de tredjepartsreklamcookies som vi använder det möjligt för dessa tredje parter och oss att känna igen din enhet och spåra ditt surfbeteende i vår webbutik och på tredjepartswebbplatser, vilket resulterar i personliga onlineannonser.
2.2.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du använder vår webbutik och beställer produkter utan konto använder vi följande personuppgifter om dig:
- När du besöker vår webbutik
- Om du har godkänt cookies i vår webbutik: information som samlats in via tredjepartsreklamcookies som vi använder i vår webbutik, till exempel visade webbsidor, produkter som du har visat intresse för genom att klicka eller titta på produkten eller lägga till den i din varukorg eller genom att klicka på en annons i vår webbutik eller på tredjepartswebbplatser.
- IP-adress, tid och datum för ditt besök.
- Eventuella frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- Huruvida du prenumererar på att få vår marknadsföringskommunikation via e-post eller andra kontaktuppgifter som du har lämnat.
- Om du tillåter pushnotiser från webbläsaren på vår webbplats skickar vi marknadsföringskommunikation till dig via din webbläsare. Vi samlar in ditt medlemskortsnummer, för- och efternamn samt ditt enhets-ID.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats: e-postadress, ditt namn och ditt beställnings-ID.
- Dessutom använder vi även följande personuppgifter om dig när du gör en beställning:
- namn
- adress
- leverans- och faktureringsadress: din leveransadress delas med våra externa leverans-/transportpartner som sköter leveransen av dina inköp till din leveransadress
- e-postadress
- personligt meddelande (valfritt när du köper en present)
- spårningsnummer
- information om din beställning: tidpunkt för dina inköp, köpta produkter, uppgifter om produkterna, inklusive deras storlek, färg och pris
- betalningsuppgifter: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, tidpunkt för betalningen, betalningssätt, även om du har valt att betala för din beställning efter leveransen. Vi lagrar inte betalkonto- eller kortnummer när transaktionen väl är genomförd. Vi delar dina personuppgifter med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för betalning av din transaktion.
- om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker: din uthämtningsplats
- information om returer och återbetalningar.
2.2.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker vår webbutik eller gör beställningar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att behandla köp, beställningar, betalningar och inkasso.
- För att tillhandahålla funktionerna i vår webbutik, till exempel kravet på att du ska vara inloggad när du handlar och möjligheten att spara ditt aktuella språkval.
- Om du har gett ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation, såsom nyhetsbrev och pushnotiser i din webbläsare: för att skicka sådan marknadsföringskommunikation till dig.
- För att ge dig erbjudanden, rabatter, inbjudningar, förslag och rekommendationer i vår webbutik eller på våra tredjepartswebbplatser som är skräddarsydda för dig baserat på den information som samlats in online genom vår användning av tredjepartsreklamcookies, däribland dina köp, visade produkter och annonser, produkter som lagts till i din varukorg online eller annonser som du har interagerat med.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats: för att samla in och visa recensionerna på vår webbplats, för att analysera på aggregerad basis för att förbättra våra produkter, autentisering och möjlighet att upptäcka bedrägerier samt värdautentisering.
- För att kontakta dig med viktig information angående dina köp, inklusive för att bekräfta din beställning.
- För att ge kundsupport och på ett korrekt sätt hantera produkter du vill returnera, eventuella återbetalningar och för svara på dina frågor, förfrågningar, din feedback eller dina klagomål.
- För att säkra din användning av vår webbutik, beställningar och våra system.
- För att analysera användningen av medlemskort, köpta produkter, använda tjänster och övergivna varukorgar i vår webbutik på aggregerad basis i syfte att förbättra och optimera våra produkter och tjänster generellt, inklusive vår webbutik.
- För att förhindra, utreda, hantera eller anmäla bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara rättsliga anspråk.
2.2.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår webbutik och dina onlinebeställningar:
- Samtycke
- Om du har gett ditt samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook och Instagram.
- Om du samtycker till vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt surfbeteende och dina shoppingvanor för att identifiera dina intressen och vad du kan tycka om.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ner i varje nyhetsbrev du får eller genom att kontakta oss. I vår cookiepolicy kan du läsa om hur du när som helst kan återkalla ditt samtycke till cookies. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före ditt återkallande.
Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar även dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig i samband med att vi tillhandahåller dig funktionerna i vår webbutik och hanterar dina onlineköp.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla någon av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla redovisningskrav.
- Vi är också skyldiga att spara kvitton och återbetalningar för att uppfylla skattemässiga minimikrav för lagring.
- Vi kan också behöva behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
- Berättigade intressen
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
- På Hunkemöller gillar vi att lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och vad de kan tycka om baserat på den information som erhållits eller analyserats från dina personuppgifter, inklusive köp- och surfbeteende, shoppingvanor, demografiska uppgifter och andra personuppgifter enligt beskrivningen under avsnittet ”Vilka personuppgifter samlar vi in?”. Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer personlig, smidigare shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra din shopping effektiv.
- Minska riskerna för företaget genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeririsker.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vårt företag mot olaglig verksamhet genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.2.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personuppgifter direkt från dig när du lämnar dina uppgifter i samband med att du gör en beställning eller besöker vår webbutik, tillåter pushnotiser i din webbläsare, skriver en produktrecension, ställer frågor eller skickar förfrågningar. Vi kan också erhålla dina personuppgifter från tredje part, till exempel de cookieleverantörer som anges i vår cookiepolicy, logistiktjänster som vi använder för att hantera onlinebeställningar och returer, det paketleveransföretag vi använder för att skicka ditt paket och den leverantör av betaltjänster vi använder för att behandla din betalning, nämligen Adyen N.V.
2.2.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter??
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka uppgifterna behandlas. Om du gör en beställning utan att vara medlem eller utan att ha ett My Hunkemöller-konto sparar vi dina uppgifter så länge det är nödvändigt för att kunna tillhandahålla relevanta produkter eller tjänster till dig. Efter att ha hanterat din beställning är vi skyldiga att spara dina personuppgifter, inklusive uppgifter om köpta produkter, för att uppfylla skattemässiga lagringskrav.
Om du tillåter pushnotiser i din webbläsare sparar dina personuppgifter i två år. Under vissa omständigheter, till exempel för att lösa tvister, förhindra bedrägeri och missbruk eller genomdriva våra villkor, kan vi spara dina personuppgifter efter att vi har slutat tillhandahålla produkter och tjänster till dig.
2.3 När du använder vår app och gör beställningar via vår app
Du kan välja att ladda ner och använda vår app, även utan ett My Hunkemöller-konto. Vår app tillhandahåller olika funktioner som du kan använda utan att registrera dig, såsom möjligheten att se våra produkter, skanna produktinformation i våra butiker och leta efter en butik närmast dig. Vi behandla endast din geolokalisering för detta ändamål om du har gett ditt samtycke till detta i vår app. Du kan bara göra beställningar via appen om du har eller skapar ett My Hunkemöller-konto och blir medlem. Om du inte vill bli medlem kan du göra en beställning via vår mobilwebbplats som gäst. För att ladda ner och använda vår app behöver vi följande uppgifter om din smartmobil eller surfplatta: din IP-adress och din MAC-adress, modell och operativsystem för dina enheter.
Riktad marknadsföring med hjälp av cookies: Om du har gett ditt samtycke till användningen av cookies via appen, spårar vi hur du använder vår app, det vill säga innehållet du tittat på, produkter du lagt till i din varukorg som ännu inte har köpts, ditt shoppingbeteende, kampanjer i appen som du har tittat på eller interagerat med, och dina potentiella intressen som samlats in från sådan appanvändning och sådant shoppingbeteende. Baserat på den informationen gör vi din användning av vår app och shopping via appen effektivare och bättre anpassad till dig genom att visa dig produkter i vår app som du kanske gillar baserat på produkter som köpts av andra kunder, visa dig närmaste butik där produkter finns i lager, visa var du kan välja att hämta din beställning, erbjuda dig kuponger i appen och visa dig mer relevanta annonser i appen.
2.3.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
När du använder vår app använder vi följande personuppgifter om dig:
- Din IP-adress
- Din enhets MAC-adress
- Din enhets modell och operativsystem
- Om du godkänt cookies i vår app: information som samlats in via tredjepartscookies, till exempel produkter du har visat intresse för genom att titta på produkten eller lägga till den i din varukorg
- Huruvida du vill få pushnotiser om din beställning, nyheter, evenemang, kampanjer och annan marknadsföringskommunikation
- Meddelanden i appens inkorg som vi skickat till dig som pushnotiser
- Huruvida du prenumererar på att få vår marknadsföringskommunikation via e-post
- Din geolokalisering för att visa dig vilka butiker som ligger närmast dig och skicka pushnotiser med marknadsföringskommunikation när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av en av våra butiker
- När du skriver en produktrecension på vår app: e-postadress, namn och beställnings-ID
- Eventuella frågor, önskemål, feedback eller klagomål
2.3.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du använder vår app använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att tillhandahålla funktionerna i vår app: skapa ett konto, uppdatera ditt konto, göra en beställning, spara dina storlekar, Sexy Shapes och Favourite Fits.
- Om du har gett ditt samtycke till att få pushnotiser för marknadsföringskommunikation: för att skicka sådan marknadsföringskommunikation till din inkorg i vår app via pushnotiser.
- För att ge kundsupport och på ett korrekt sätt hantera produkter du vill returnera, eventuella återbetalningar och för att svara på dina frågor, förfrågningar, din feedback eller dina klagomål.
- Om du har gett ditt samtycke till att vi får tillgång till din enhets plats: för att skicka pushnotiser baserat på när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av en Hunkemöller-butik och för att visa dig närmaste butik. Vi behandlar också uppgifter om hur ofta du varit i närheten av en av våra butiker för att mäta hur effektiva våra reklamkampanjer och andra kampanjer är på aggregerad nivå. Beroende på vilken typ och version av operativsystem din enhet har, kan du välja om och när vi ska få tillgång till din plats.
- För att skydda din användning av vår app samt dina uppgifter som finns lagrade i appen och i våra system.
- För att analysera användningen av vår app, såsom använda funktioner, visade produkter och visat innehåll samt övergivna varukorgar, på aggregerad basis i syfte att förbättra och optimera våra produkter och tjänster generellt, inklusive vår webbutik.
- Om du skriver en produktrecension i vår app: för att samla in och visa recensionerna på vår webbplats, för att analysera på aggregerad basis för att förbättra våra produkter, autentisering och möjlighet att upptäcka bedrägerier samt värdautentisering.
- För att förhindra, utreda, hantera eller anmäla bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara rättsliga anspråk.
2.3.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår app:
- Samtycke
- Om du har gett ditt samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig.
- Om du har gett ditt samtycke till att få pushnotiser skickar vi bland annat marknadsföringsrelaterade meddelanden till dig via pushnotiser.
- Vi använder din geolokalisering för att visa dig vilka butiker som ligger närmast dig och för skicka pushnotiser när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av en av våra butiker.
- Om du samtycker till vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt beteende när du använder appen och om dina shoppingvanor för att identifiera dina intressen och vad du kan tycka om.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ner i varje nyhetsbrev du får från oss, genom att kontakta oss, eller under dina profiluppgifter om du har ett My Hunkemöller-konto. I vår cookiepolicy kan du läsa om hur du när som helst kan återkalla ditt samtycke till cookies. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före ditt återkallande.
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar även dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig i samband med att vi tillhandahåller dig funktionerna i vår app.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla någon av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi kan vara skyldiga att behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
Berättigade intressen
- På Hunkemöller gillar vi att lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och vad de kan tycka om, och segmentera dem i specifika kundmålgrupper baserat på den information som erhållits eller analyserats från dina personuppgifter, inklusive köp- och surfbeteende, shoppingvanor, demografiska uppgifter och andra personuppgifter enligt beskrivningen under avsnittet ”Vilka personuppgifter samlar vi in?”. Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer personlig, smidigare shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra din shopping effektiv.
- Minska riskerna för företaget genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeririsker och verifiera din identitet.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vårt företag mot olaglig verksamhet genom att implementera säkerhetsåtgärder.
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
2.3.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personuppgifter direkt från dig genom din användning av vår app och den information du anger i vår app, till exempel om du ger oss tillgång till din plats eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.3.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Inga personuppgifter lagras i själva appen. Appen har endast tillgång till dina personuppgifter som finns lagrade i vår leverantörs system. Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka uppgifterna behandlas. Dina personuppgifter som erhålls genom appen sparas i två år. Om du skriver en produktrecension i vår app raderar vi dina uppgifter på din begäran.
2.4 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Säkerhetskamera: Det finns kameraövervakning i våra butiker för att skydda oss och våra kunder mot stöld och för att säkerställa våra kunders och kollegors säkerhet. Om du besöker våra butiker informeras du om förekomsten av säkerhetskameror via synliga skyltar. I händelse av en allvarlig incident, till exempel stöld, lämnar vi över relevanta kamerainspelningar till de behöriga myndigheterna, såsom polisen.
2.4.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
När du besöker eller handlar i våra butiker använder vi följande personuppgifter om dig:
- Om du köper produkter: ditt krypterade bankkonto- eller kreditkortsnummer, betalkortsnummer samt tid och datum för betalning, köpta produkter och ditt kvitto.
- Om du hämtar produkter beställda online: namn, datum då din beställning ankommit, information om din beställning och betalningsinformation.
- E-postadress, om du vill få kvitton via e-post eller talar om för vår kollega att du vill få marknadsföringskommunikation från oss via e-post.
- Om du returnerar produkter: våra kollegor har tillgång till dina beställningsuppgifter om du har beställt produkterna online för att kunna behandla din retur. Vi behandlar också din returinformation, såsom datum och tid för din retur, återbetalningar du erhåller, varor du har returnerat och varor du behåller (om några).
- Eventuella frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- Kamerainspelningar.
- Om du köper produkter: ditt krypterade bankkonto- eller kreditkortsnummer, betalkortsnummer samt tid och datum för betalning, köpta produkter och ditt kvitto.
- Om du hämtar produkter beställda online: namn, datum då din beställning ankommit, information om din beställning och betalningsinformation.
- E-postadress, om du vill få kvitton via e-post eller talar om för vår kollega att du vill få marknadsföringskommunikation från oss via e-post.
- Om du returnerar produkter: våra kollegor har tillgång till dina beställningsuppgifter om du har beställt produkterna online för att kunna behandla din retur. Vi behandlar också din returinformation, såsom datum och tid för din retur, återbetalningar du erhåller, varor du har returnerat och varor du behåller (om några).
- Eventuella frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- Kamerainspelningar.
- Samtycke
- Om du har gett ditt samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook och Instagram.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ner i varje nyhetsbrev du får från oss, genom att kontakta oss, eller under dina profiluppgifter om du har ett My Hunkemöller-konto. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före ditt återkallande.
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar även dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig i samband med hanteringen av dina köp, inklusive hämtning eller retur i butik.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla någon av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla redovisningskrav.
- Om du vill återkräva den moms som betalats på ditt köp måste vi behandla dina personuppgifter för detta ändamål.
- Vi är också skyldiga att spara kvitton och återbetalningar för att uppfylla skattemässiga minimikrav för lagring.
- Vi kan också behöva behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
- Berättigade intressen
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
- På Hunkemöller gillar vi att lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och sådant de kan tycka om. Detta gör att våra kollegor kan ge dig mer relevanta förslag, vilket ökar kundnöjdheten.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vår verksamhet, våra kollegor och kunder mot olaglig verksamhet samt säkerställa deras säkerhet genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.4.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker och handlar i våra butiker använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
2.4.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med dina besök till våra butiker:
2.4.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personuppgifter direkt från dig när du besöker vår butik, köper, hämtar eller returnerar produkter, löser in Passion Points eller kredit som medlem eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.4.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka uppgifterna behandlas.
Transaktionsuppgifter sparas i upp till sju år i händelse av skatterevisionsförfrågningar. För hämtning (Click & Collect) och retur av onlinebeställningar: endast våra butiksanställda har tillgång till dina personuppgifter inom returperioden eller hämtningsperioden för din beställning. Efter denna period är beställningen inte längre synlig för våra butiksanställda. Undertecknade hämtningsblanketter sparas i sex månader.
Övervakningsfilmer sparas i högst 30 dagar och raderas därefter. Obs! Beroende på land kan denna period vara kortare. Om du vill veta mer om hur länge övervakningsfilmer sparas kan du kontakta oss via DPO@hunkemoller.com.
2.5 När du deltar i evenemang eller tävlingar
När du deltar i ett evenemang eller en tävling som vi anordnar för våra kunder gör vi vårt yttersta för att skydda din integritet och samlar bara in den information som behövs.
2.5.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du deltar i våra evenemang eller tävlingar behandlar vi följande personuppgifter:
- · (fullständigt) namn/strong>
- · e-postadress
- · hemadress
- · medlemskortsnummer (i förekommande fall)
2.5.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Om du deltar i våra evenemang eller tävlingar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- för att låta dig delta och kontrollera om du är berättigad att delta i ett evenemang eller en tävling
- för att kommunicera med dig om ditt deltagande i våra evenemang och tävlingar
- för att ge ditt pris, om du vinner
- för att på aggregerad basis analysera och utvärdera deltagandet i evenemang och tävlingar och förbättra dem, så att våra kunder kan få ut ännu mer av sådana evenemang och tävlingar.
2.5.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
-
Fullgörande av ett avtal med dig
- Om du deltar i ett evenemang eller en tävling, behandlar vi dina personuppgifter för att fullgöra ett kontrakt med dig i syfte att du ska kunna delta i evenemanget eller tävlingen, ge dig en möjlighet att vinna, avgöra om du har vunnit och ge dig priset om du vinner.
- Vi analyserar hur framgångsrika våra evenemang och tävlingar är genom att titta på antalet och typen av deltagare samt deras demograf och engagemang. Detta gör att vi kan förbättra våra evenemang och tävlingar samt öka kundnöjdheten.
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
2.5.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personuppgifter direkt från dig när du deltar i ett evenemang eller en tävling.
2.5.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till de ändamål som uppgifterna behandlas för, men högst två månader efter avslutat evenemang eller avslutad tävling.
2.6 När du kontaktar vår kundtjänst
Du kan kontakta vår kundtjänst via olika kanaler, bland annat via telefon, e-post eller chatt (t.ex. Facebook Messenger eller andra sociala medier). Om du kontaktar vår kundtjänst via e-post kan du bli inbjuden att fylla i en undersökning om din upplevelse av vår kundtjänst. Dina svar används endast för att förbättra vår kundtjänst.
2.6.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar följande personuppgifter:
- Röstinspelning av kontakt
- Kopia av korrespondens
- Datum för korrespondens
- Korrespondensens ursprung
- Orsak till korrespondensen
- Korrespondensens lösning
- Datum för korrespondensens lösning
- Namn och kontaktuppgifter
- Undersökningsfeedback om din upplevelse av vår kundtjänst.
2.6.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig kundsupport
- För att behandla din förfrågan/fråga
- För att utbilda våra kundtjänstmedarbetare
- För att förbättra våra tjänster
- För att skicka en undersökning till dig om din upplevelse av vår kundtjänst.
2.6.3 På vilka rättsliga grunder behandlar vi dina personuppgifter?
Vi utgår från en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
-
- Fullgörande av ett avtal med dig: Vi behandlar dina personuppgifter för att ge dig kundservice och svara på dina frågor.
- Berättigade intressen: På Hunkemöller vill vi lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och sådant de kan tycka om. Detta gör att våra kollegor kan ge dig mer relevanta förslag, vilket ökar kundnöjdheten. Vi behandlar även dina personuppgifter för att utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, i syfte att förbättra vår verksamhet.
2.6.4 Hur erhåller vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personuppgifter direkt från dig när vi kontaktar vår kundtjänst via olika kanaler, till exempel telefon, e-post eller chatt (t.ex. via sociala medier), eller när du fyller i undersökningen om din upplevelse av vår kundtjänst.
2.6.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål för vilka uppgifterna behandlas. Om du kontaktar vår kundtjänst via telefon, kan röstinspelningen av detta samtal sparas i tolv månader i utbildnings- och förbättringssyfte. Om du kontaktar vår kundtjänst via e-post eller chatt (t.ex. via sociala medier), kan en kopia av denna korrespondens sparas i 24 månader i utbildnings- och förbättringssyfte samt för att kunna hjälpa dig i händelse av klagomål. Observera att vissa sociala medieplattformar finns utanför EU och kan spara kopior av korrespondens lokalt. Om du fyller i undersökningen om din kundtjänstupplevelse sparas dina svar på undersökningen i tolv månader. Efter lagringsperiodernas slut anonymiseras informationen om kundtjänstärendet.
3 VEM HAR TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER?
Dina personuppgifter kan samlas in av, delas med och behandlas av alla medlemmar i Hunkemöller-koncernen, särskilt vårt lokala dotterbolag i ditt land, i samband med lokala evenemang, kampanjer och meddelanden, din shopping i vår webbutik, hanteringen av dina frågor eller förfrågningar, samt efterlevnaden av tillämpliga lokala lagar och förordningar. Vi har infört lämpliga avtal och interna policyer inom vår koncern för att säkerställa skyddet av dina personuppgifter. Dina uppgifter behandlas av personer som arbetar för eller på uppdrag av oss endast i den utsträckning som de behöver uppgifterna och endast för de ändamål som anges i denna integritetspolicy.
Vi använder andra externa tjänsteleverantörer för kundvård (CRM), e-postmarknadsföringskampanjer, onlineannonsering, kundanalys (t.ex. Selligent), kundnöjdhetsundersökningar (t.ex. The Choice), uppladdning och delning av dina inlägg på sociala medier eller annat innehåll (t.ex. Flowbox), fullgörande av beställningar, leverans, returer, återbetalningar, betalningsleverantörer som hanterar din betalning (t.ex. Adyen NV) och IT-tjänster. I samband med tillhandahållandet av sådana tjänster behandlas dina personuppgifter, i förekommande fall, av den externa tjänsteleverantören för vår räkning. När vi använder sådan extern tjänsteleverantör som behandlar dina personuppgifter för vår räkning, antar denna rollen som personuppgiftsbiträde, och vi ingår då skriftliga personuppgiftsbiträdesavtal i enlighet med gällande dataskyddslagar för att säkerställa korrekt och säker behandling av dina personuppgifter samt säkerställa efterlevnad av internationella restriktioner för dataöverföring.
Annonser och erbjudanden
För att kommunicera vår marknadsföring mer effektivt online arbetar vi med olika leverantörer av sociala medier, sökmotorer och annonsnätverk (”annonspartner”). Beroende på dina val av cookies kan dina personuppgifter delas med leverantörer av sociala medier som Facebook och Google för onlineannonseringsnätverk.
Annonspartner använder uppgifter som tillhandahållits av oss och som samlats in genom cookies och annan teknik för att förutsäga dina preferenser och intressen och ta hänsyn till dessa när de väljer annonser i de annonsutrymmen som erbjuds via deras onlineannonseringsnätverk. Denna metod kallas ”retargeting”. Annonspartner använder cookies och liknande teknik för att spåra din användning av våra webbplatser och tjänster genom att använda uppgifter som lagras på din enhet eller i appar. Du kan läsa mer om cookies och andra spårningstekniker i vår cookiepolicy. För att välja det innehåll som passar dina intressen kan vi använda uppgifter vi fått från dig när du registrerade dig för vårt nyhetsbrev eller ett konto eller gjorde ett köp från oss. Vi kan dela dessa uppgifter, såsom en krypterad e-postadress, med tredje part som Facebook och Google i syfte att visa dig relevanta annonser på tredjepartswebbplatser och i tredjepartsappar. För att kunna göra detta jämförs dina uppgifter med sådan tredje parts databas. Om en matchning hittas ser du reklaminnehåll och relevant innehåll i ditt flöde eller sökmotor. Om ingen matchning hittas raderas dina uppgifter på ett säkert sätt. Om du inte vill att vi delar dina uppgifter med tredje part för detta ändamål kan du när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring. Du kan göra detta via cookieinställningarna under ”Om oss” längst ner på sidan. Hunkemöller har ingen kontroll över dessa annonspartners och sociala medieleverantörers integritetspraxis. Läs noga deras integritetspolicy för information om hur de hanterar dina personuppgifter. När du delar innehåll på sociala medier som presenteras av oss med ditt samtycke, blir ditt innehåll offentligt tillgängligt och tredje part kan dela eller använda ditt innehåll utan vår vetskap eller vårt godkännande. Hunkemöller har inget ansvar för behandling eller borttagning av innehåll som har erhållits eller delats av sådan tredje part. Du kan kontakta den tredje parten direkt för att begära att de tar bort ditt innehåll.
4 HUR ÖVERFÖR VI DINA PERSONUPPGIFTER UTANFÖR EES?
Behandlingen av dina personuppgifter kan innebära överföring av dina personuppgifter inom Hunkemöller-koncernen eller en extern tjänsteleverantör utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES). I tillämpliga fall har vi vidtagit lämpliga skyddsåtgärder för att överföra dina personuppgifter till ett land utanför EES om det landet inte tillhandahåller en adekvat skyddsnivå enligt tillämpliga dataskyddslagar, bland annat genom att ingå standardavtalsklausuler godkända av Europeiska kommissionen för att skydda dina personuppgifter.
5 HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi gör allt vi kan för att säkerställa att dina personuppgifter är skyddade. För att förhindra förlust eller obehörig åtkomst, utlämnande eller ändring har vi vidtagit lämpliga fysiska, tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda de personuppgifter vi samlar in och behandlar. Alla våra anställda och våra externa tjänsteleverantörer som agerar som våra personuppgiftsbiträden (dvs. de som behandlar dina personuppgifter för vår räkning) och som har tillgång till och är involverade i behandlingen av personuppgifter är skyldiga att iaktta sekretess i förhållande till dina personuppgifter.
6 VILKA INTEGRITETSRÄTTIGHETER HAR DU SOM REGISTRERAD?
Som registrerad har du följande rättigheter med avseende på vår behandling av dina personuppgifter:
- Rätt till tillgång: Du har rätt att begära bekräftelse på huruvida vi behandlar personuppgifter om dig, och om så är fallet, att vi ger dig en kopia av dessa personuppgifter.
- Rätt att rätta dina personuppgifter: Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om du anser att vi har felaktiga eller ofullständiga personuppgifter om dig. Du kan även uppdatera dina personuppgifter via ditt My Hunkemöller-konto eller via vår app.
- Rätt att radera dina personuppgifter: Du har rätt att i vissa fall begära radering av dina personuppgifter, till exempel när du invänder mot behandlingen eller om du bestrider riktigheten av personuppgifterna.
- Rätt att begränsa vår behandling av dina personuppgifter: Du har rätt att under vissa omständigheter begränsa vår användning av dina personuppgifter, till exempel när du invänder mot behandlingen eller om du bestrider riktigheten av personuppgifterna. Det hindrar oss inte från att lagra dina personuppgifter.
- Rätt till dataportabilitet: Du har rätt att under vissa omständigheter erhålla personuppgifter som du har lämnat till oss (i ett strukturerat, vanligt förekommande och maskinläsbart format) och återanvända dem någon annanstans eller att be oss överföra dessa till en tredje part som du väljer om detta är tekniskt möjligt.
- Rätt att invända: Du har rätt att be oss att sluta behandla dina personuppgifter, i vilket fall vi kommer att göra det, utom i de fall vi kan påvisa tvingande rättsliga grunder för behandlingen eller när det är nödvändigt för att utöva rättsliga anspråk.
- Rätt att återkalla samtycke: Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke om vi använder ditt samtycke som vår rättsliga grund för att behandla dina personuppgifter. Detta påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före ditt återkallande.
- Rätt att framföra klagomål till tillsynsmyndigheten: Du har rätt att lämna in ett klagomål till din lokala tillsynsmyndighet om du är missnöjd med hur vi har behandlat dina personuppgifter.
Du kan skicka dina integritetsrelaterade frågor och förfrågningar till oss med hjälp av formuläret för integritetsförfrågningar. Vi kommer att hantera dina frågor och förfrågningar noggrant och i enlighet med gällande dataskyddsregler. Om du begär information om ditt konto eller begär att få bli raderad lagrar vi dessa förfrågningar för att säkerställa att de följs upp i tid. Information raderas sex månader efter att begäran har slutförts.
7 VÅRA KONTAKTUPPGIFTER?
Kontakta vårt huvudkontor:
Hunkemöller B.V.
Koos Postemalaan 8
1217 ZC Hilversum
Postbox 386, 1200 AJ Hilversum, Nederländerna
Dataskyddsombud Om du har några frågor om den här integritetspolicyn, eller om du anser att någon av dina rättigheter som registrerad inte har hanterats på rätt sätt, kan du skicka ett e-postmeddelande till DPO@hunkemoller.com