- Hem
- Integritetspolicy
Hunkemöller integritetspolicy
Hunkemöller B.V. och dess dotterbolag (vidare kallat Hunkemöller, eller vi, oss, våra) är angelägna om att skydda dina personuppgifter. När du besöker våra butiker, använder vår webbutik eller app, köper våra produkter, när du blir medlem hos Hunkemöller eller när vi tillhandahåller kundsupport är det viktigt för oss att använda dina personuppgifter på ett noggrant, säkert och transparent sätt. I denna integritetspolicy förklarar vi när vi samlar in dina personuppgifter, vilka personuppgifter vi samlar in, hur vi använder sådana personuppgifter och hur länge vi behåller dina personuppgifter vad gäller våra butiker, webbshop och app. Vänligen kontakta oss om du har några frågor.
Den här Sekretesspolicyn uppdaterades den 10-06-2022.
Denna integritetspolicy kan uppdateras i händelse av ny utveckling, till exempel ändringar i vår användning av dina personuppgifter eller för att avspegla ändringar i lagkrav. När det finns en uppdatering informerar vi dig om detta i denna integritetspolicy. Vi meddelar dig separat om det sker några väsentliga ändringar i vår integritetspolicy via e-post eller på ditt My Hunkemöller-konto.
INDEX
1. VEM ANSVARAR FÖR BEHANDLINGEN AV DINA PERSONUPPGIFTER?
Hunkemöller B.V. är dataregisteransvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Kontakta oss om du har några frågor om vår integritetspolicy eller om du vill utöva dina rättigheter som beskrivs i vår integritetspolicy.
2. NÄR SAMLAR VI IN PERSONUPPGIFTER OCH NÄR TILLÄMPAS DENNA INTEGRITETSPOLICY?
2.1 Om du blir medlem (i butik och online) hos Hunkemöller och skapar ett My Hunkemöller-konto
- genom att få ett fysiskt medlemskort i någon av våra butiker och registrera det i butiken med hjälp av en våra medarbetare och aktivera det online på ett My Hunkemöller-konto (se nedan för mer information), eller
- genom att registrera dig direkt online på vår webbplats eller app genom att skapa ett My Hunkemöller-konto. Du kan endast skapa ett konto om du även vill bli medlem.
Om du fått ett medlemskort i någon av våra butiker måste du aktivera medlemskortet i vår webbutik eller i vår app genom att skapa ett My Hunkemöller-konto. Då kan du lösa in dina insamlade Passion Points och din butikskredit. Om du blir medlem och du har aktiverat ditt medlemskap kommer du kunna ta del av hela vårt bonusprogram för medlemmar, vilket betyder att du också kan samla och lösa in Passion Points och butikskredit, få gåvor vid dina köp och överraskningar när du fyller, samt få tillgång till våra exklusiva medlemsdagar.
Anpassa marknadskommunikationen efter dina intressen: Som medlem får du via e-post, vanlig post eller, beroende på ditt val av cookies, personliga annonser online (för mer information se avsnitt 3 i denna sekretesspolicy) , erbjudanden, information om våra kampanjer och evenemang, produktförslag och rekommendationer som du kan vara intresserad av och som är ännu mer relevanta för din online-shopping hos oss, om du har gett ditt samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation från oss.
Personlig anpassning med cookies: Om du loggar in på ditt My Hunkemöller-konto som medlem och har gett ditt godkännande för användning av cookies via cookiebannern i din webbutik eller app, kommer vi samla in information om produkter eller innehåll du tittat på, produkter du lagt i din varukorg men ännu inte köpt, samt annonser du tittat på i syfte att kartlägga dina köpvanor och dina potentiella intressena som detta surfbeteende reflekterar.
- Automatisk länk till ditt medlemskort om du skapar ett My Hunkemöller-konto: Om du blev medlem i någon av våra butiker och du har skapat ett My Hunkemöller-konto med samma epostadress som användes för att registrera ditt medlemskort i vår butik, kopplar vi automatiskt ditt medlemsnummer till den e-postadress du angav i butiken när du gick med i vårt medlemsprogram. På så sätt kan du också samla in och lösa in Passion Points och krediter för dina online-inköp i vår webbutik eller app.
- Bli medlem genom att skapa ett My Hunkemöller-konto: Du kan skapa ett My Hunkemöller-konto i vår webbutik eller app med hjälp av din e-postadress eller genom att logga in via ditt Facebookkonto. Du kan bara skapa ett My Hunkemöller-konto om du även vill bli medlem. Ditt My Hunkemöller-konto och personuppgifter som samlas in via din registrering, aktivering och användning av ditt My Hunkemöller-konto kopplas därför automatiskt till ditt medlemskap. Se under avsnittet “Om du använder vår webbutik och app (utan ett konto)” för mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter i allmänhet när du använder vår webbutik eller app.
- Behåller din inköpshistorik: När du gör din beställning via webbutiken eller appen via ditt My Hunkemöller-konto kopplas informationen i dina beställningar automatiskt till ditt My Hunkemöller-konto och du får en översikt över vad du tidigare köpt från oss i ditt My Hunkemöllerkonto. Online - ditt My Hunkemöller-konto i vår webbutik och i appen - du kommer att se en översikt över dina senaste 10 onlinebeställningar
- Anpassning och målinriktning med cookies: Om du är inloggad på ditt My Hunkemöller-konto som medlem och har givit ditt samtycke till användningen av cookies via cookiebannern i vår webbutik eller app samlar vi in information om de produkter eller innehåll du har tittat på, produkter du har lagt till i din kundvagn men ännu inte köpt, för att spåra dina shoppingvanor, annonser som du har titta på på eller interagerat med och dina potentiella intressen som kan hämtas från sådant surfbeteende. Baserat på den information som vi samlar in när du är inloggad kommer vi att göra din shopping hos oss mer effektiv och personligt anpassad för dig genom att visa dig produkter i vår webbutik och i vår app som du kanske också gillar baserat på produkter som köpts av andra liknande kunder, den närmaste butiken i din närhet där produkterna fortfarande finns i lager där du kan välja att hämta din beställning, visa dig mer relevanta annonser i vår webbutik och i vår app och på webbplatser från tredje part som visar våra annonser, skicka ett e-postmeddelande om du vill slutföra din beställning för de artiklar du har lämnat i din kundvagn och personligt anpassa marknadsföringskommunikation till dig.
Du kan självklart alltid välja att inte använda ditt medlemskort när du köper produkter i någon av våra butiker, webbutik eller app eller välja att inte vara inloggad på ditt My Hunkemöller-konto när du beställer produkter i vår webbutik eller app. Du kommer emellertid inte att kunna utnyttja ditt medlemskort till fullo och du får inte Passion Points för sådana inköp.
Hantera ditt medlemskort och personuppgifter: Förutom att kontakta oss genom att använda kontaktuppgifterna nedan kan du även hantera dina integritetsinställningar direkt (ge ditt samtycke eller återkalla ditt samtycke till marknadsföringskommunikation), eller justera eller korrigera din adress, epostadress, inställningar och storleksinformation via ditt My Hunkemöller-konto. Kontakta oss om du vill avbryta ditt medlemskap.
Barn och att bli medlem och shoppa online: Du måste vara 12 år eller äldre för att bli medlem i Hunkemöller. Om du är över 12 år men under 16 år kan du fortfarande bli medlem, men du kommer inte att få marknadsföringskommunikation från oss och vi behandlar bara dina personuppgifter när du har köpt produkter i någon av våra butiker och låter dig samla in, administrera och lösa in Passion Points och krediter i våra butiker. Du måste vara 16 år eller äldre för att kunna handla online. Om du är under 16 år får du inte handla i vår webbutik eller via appen. Vi samlar inte medvetet in personuppgifter från barn under 12 år. Om du är förälder eller vårdnadshavare och har anledning att tro att ditt barn under 12 år har lämnat personuppgifter till oss, kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan, eller via e-post till vår Data Protection Officer på.Privacy@hunkemoller.com och vi kommer att göra vårt bästa för att ta bort den informationen från våra databaser
Alternativ för efterskottsbetalning och kreditkontroll av tredje part: Om du har valt att använda Klarnas efterskottsbetalningstjänster när du beställer online, måste vi lämna dina personuppgifter till dem och de kommer att kontrollera din kreditvärdighet och om det förekommer något bedrägligt beteende. Vi har ingen kontroll över hur dessa parter behandlar dina personuppgifter, inklusive hur de bedömer din kreditvärdighet eller kontrollerar bedrägligt beteende. Vi mottar inte ditt kreditvärderingspoäng eller återkoppling om eventuellt bedrägligt beteende, förutom om Klarna har accepterat dig som kredittagare så att du kan fortsätta med ditt inköp. Läs Klarnas integritetspolicy för mer information om hur de behandlar dina personuppgifter.
Hämta onlinebeställningar eller returnera produkter som du har beställt online i någon av våra butiker: För att göra det ännu bekvämare för dig att handla online eller returnera produkter erbjuder vi dig möjligheten att hämta din onlinebeställning eller returnera varor du köpt online i våra butiker. När du returnerar (del av) din beställning i butiken måste du visa upp din faktura eller returkvitto. Vår personal behandlar din retur och ger dig ett tryckt kreditformulär som bevis på din retur och resterande artiklar som du behåller. Om du köper produkter via vår webbutik eller app kan du välja att hämta dem i någon av våra butiker. När du hämtar din beställning i butik kommer vi att be dig visa ett meddelande som bekräftar ditt köp (t.ex.bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Om någon annan hämtar din beställning kommer vi att be den här personen visa en identitetshandling där hens signatur finns (t.ex. ID-kort, körkort eller betalkort). Vi kommer också att be hen visa ett meddelande som bekräftar köpet (t.ex. bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Vi kommer inte att kopiera eller samla in dina identitetsuppgifter från ditt ID-kort. Vi registrerar endast ditt namn, datum då beställningen anlände och när den hämtades, information om din beställning och betalning och eventuell feedback du har på upphämtningsformuläret som du måste underteckna när du hämtar en produkt i någon av våra butiker. De undertecknade hämtningsblanketterna lagras i 6 månader.
2.1.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
För att ge dig alla fördelar med ditt medlemskort och låta dig dra nytta av en mer personlig shoppingupplevelse som är personligt anpassad till dina intressen, preferenser, önskemål och saker du gillar, samlar vi in och använder följande personuppgifter från dig, beroende på om du har aktiverat ditt medlemskort (om du inte har aktiverat ditt My Hunkemöller-konto behandlar vi bara de medlemsregistreringsuppgifter du angav i butiken och dina inköp i butik för att tillhandahålla och administrera Passion Points), fyllde i My Hunkemöller-kontouppgifter och dina interaktioner med oss:
-
- (Fullständigt) namn
- Födelsedatum
- Fullständig (hem) adress (fakturering)
- Postadress (frakt)
- E-postadress
- Medlemskort
- Telefonnummer
- Kön
- Utestående och inlösta Passion Points
- Kreditsaldo och inlöst kredit
- Dina produkter i butiken och onlineinköp och deras storlek, färg, pris och annan produktinformation
- Var har du köpt produkter, till exempel i vilken butik
- Tid och datum för dina inköp
- Returnerade produkter, datum då du angav att du ville returnera produkter, datum för returnerade produkter.
- Storlekar (bh-storlek, trosstorlek, modestorlek)
- Sexy Shape(s)
- Favourite Fit(s)
- Om du har gett ditt samtycke till att få marknadskommunikation, via vilken kanal (online, i butik, app) samt datum och tid.
- Betalningsuppgifter: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, tid och betalningsdatum. Vi lagrar inte några bankkonton eller kreditkortsnummer (om du inte har meddelat ditt samtycke, vi lagrar detta krypterat så att du inte behöver fylla i dessa uppgifter vid nästa köp) när transaktionen har slutförts. Vi delar endast dina personuppgifter med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för betalning av din transaktion.
- Om du valt att betala din beställning efter leverans, om den tredje part du valde accepterade dig som kredittagare. Dessa tredje parter kommer att kontrollera din kreditvärdighet och kontrollera bedrägeri. Vi får inte någon information om de faktiska kredit- och bedrägerikontrollerna. Vi får endast information om beställningen kan slutföras.
- Om du har gillat oss eller delat våra inlägg på sociala medier såsom Facebook eller Instagram och extra Passion Points som gavs för sådana likes eller delningar.
-
- Produktkategorier du har köpt.
- Om du besökte vår webbutik eller app: IPadress och tid och datum för ditt besök.
- Om du köpt produkter i vår webbutik eller i appen:
- Leveransadress: din leveransadress delas med våra externa leverans- /transportpartners som tar hand om leveransen av dina inköp till din leveransadress.
- Fakturaadress
- Betalningsinformation (se Betalningsinformation för mer information). Din onlinebetalning hanteras av Adyen N.V., en tredjeparts betalningstjänstleverantör.
- Personlig anteckning (valfritt när du köper en present)
- Spårningsnummer
- Om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker, din hämtningsplats.
- • Om du har accepterat cookies i vår webbutik eller app och är inloggad på ditt My Hunkemöller-konto kommer informationen som du gav ditt samtycke till att samla in via cookies i vår webbutik, såsom webbsidor, produkter som du visat intresse av genom att klicka på dem eller titta på eller lägga till dem i kundvagnen eller genom att klicka på en annons. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur Hunkemöller använder sådan information.
- Kundgruppssegmentet som passar ditt shoppingbeteende online och i butik, din demografiska grupp, preferenser, produkter du har tittat på eller visat intresse för och din storleksinformation.
- Eventuella frågor, förfrågningar, återkoppling eller klagomål
- Recensioner du gör om våra produkter på webbplatsen.
För mer information om de personuppgifter vi samlar in och använder när du besöker våra butiker och köper produkter eller använder vår webbutik och gör beställningar (utan ett konto), använder vår app, eller är med på evenemang, se relevanta avsnitt i denna integritetspolicy.
2.1.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du blir medlem använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig Passion Points, baserat på dina inköp och likes på sociala medier, administrera dina Passion Points och låta dig lösa in Passion Points och krediter.
- För att ge dig Passion Points eller andra överraskningar på din födelsedag.
- Om du gav samtycke till att få marknadsföringskommunikation såsom nyhetsbrev och pushmeddelanden via appen kommer vi att använda dina kontaktuppgifter för att skicka dig marknadsföringskommunikation.
- För att ge dig personligt anpassade och mer relevanta erbjudanden, rabatter, inbjudningar, förslag online och i butik som anpassastill dig baserat på dina personuppgifter som vi samlat in i våra butiker eller online i vår webbutik eller app, inklusive dina inköp, var du har köpt produkter, till exempel i vilken butik, storleksinformation, Sexy Shapes, Favourite Fits, födelsedatum, Passion Points och kreditsaldo, visade produkter och annonser, produkter som lagts till i din online-kundvagn, eller annonser som du har interagerat med.
- Om du har givit ditt samtycke att visa relevant reklam på sociala medier, såsom Facebook och Instagram eller på tredje parts webbplatser, till exempel sökmotorer eller tredjepartsannonser som kan visas på andra webbplatser från tredje part som du besöker.
- För att kontakta dig med viktig information om ditt medlemskort, Passion Points och krediter, eller inköp, inklusive bekräftelse av din beställning.
- För att behandla inköp, beställningar, betalningar, returer och inkassering av skulder
- För att hantera ditt My Hunkemöller-konto som du använder som medlem.
- För att du ska kunna använda funktionerna i ditt My Hunkemöller-konto genom att låta dig föra önskelistor, göra beställningar enklare och snabbare och göra beställningar som liknar dina föregående beställningar.
- För att ge kundsupport och hantera och svara på dina frågor, önskemål, återkoppling eller klagomål.
- För att se till att ditt My Hunkemöller-konto och våra system är säkra.
- För att analysera användningen av medlemskort, inköpta produkter, använda tjänster och övergivna kundvagnar i vår webbutik på en aggregerad nivå för att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive erbjudanden i butik och online i allmänhet.
- För att förhindra, undersöka, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- · För att följa rättsliga skyldigheter, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara rättsliga yrkanden.
2.1.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina medlemsuppgifter:
- Samtycke
- o Om du ger ditt samtycke använder vi dina personuppgifter för att skicka marknadskommunikation eller visa relevanta annonser på dina sociala medieplattformar, exempelvis Facebook, Instagram, Snapchat och Pinterest.
- Om du godkänner vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt surfbeteende och dina shoppingvanor för att bestämma dina intressen och saker du kanske gillar och koppla den insamlade informationen till ditt My Hunkemöller-konto om du är inloggad. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur Hunkemöller använder sådan information
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev som du får från oss eller genom att kontakta oss eller om du har ett My Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Läs vår Cookie policy om du vill ha information om hur du kan ta tillbaka ditt samtycke. Om du återkallar ditt samtycke påverkar det inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
- Att ingå ett avtal med dig
- Om du är medlem behandlar vi även dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig, d.v.s. att genomföra medlemsprogrammet och tillhandahålla dess fördelar. Detta syftar till att belöna dig med Passion Points, låta dig administrera dina Passion Points, lösa in Passion Points och krediter, få din födelsedagsöverraskning, låta dig vara med på våra exklusiva medlemsevenemang och hantera dina köp i butiken eller online. Vi behöver dina personuppgifter för att utföra medlemsprogrammet och hantera dina inköp och returer. Om du inte aktiverar ditt medlemskort eller inte slutför din registrering fullständigt kan du inte lösa in några insamlade Passion Points. Se våra användarvillkor för vårt medlemskort här för mer information.
- För att ge dig tillgång till funktionerna i ditt My Hunkemöller-konto.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det behövs för att uppfylla någon av våra juridiska skyldigheter.- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla bokföringskraven.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att uppfylla skattemässiga minimikrav för lagring.
- Vi kan också bli tvungna att behandla eller lämna ut dina personuppgifter på grund av ett domstols- eller myndighetsbeslut.
- Berättigade intressen
Vi behandlar dina personuppgifter på det sätt som är nödvändigt för att tillgodose våra berättigade intressen::- På Hunkemöller tycker vi om att lära känna våra värderade medlemmar, deras preferenser, intressen och saker de gillar och dela in dem i specifika kundgruppsgrupper baserat på uppgifterna vi erhåller eller analyserar från dina personuppgifter, inklusive inköps- och webbläsarbeteende, shoppingvanor, demografi och andra personuppgifter som beskrivs under ”Vilka personuppgifter vi samlar in”. Detta gör det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer anpassad och sömlös shoppingupplevelse och ökad kundnöjdhet, till exempel genom att rekommendera produkter som skulle passa dig bättre för att hjälpa dig att välja rätt produkter som du kommer att älska och göra din shopping mer effektiv.
- Efter att du stängt din webbläsare, webbutik eller app skickar vi ett meddelande inom 1 timme om du vill slutföra beställningen för produkter som lämnats i din varukorg. Detta gör vi för att hantera våra lager, öka kundnöjdheten genom påminnelser om (rea)produkter som du fortfarande vill köpa och för att förbättra vår affärsverksamhet.
- Minska riskerna för vår affärsverksamhet genom att spåra och minska kredit- och bedrägeririsker samt kontrollera din identitet.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, i syfte att förbättra vår affärsverksamhet.
- För att skydda oss mot olaglig verksamhet genom att genomföra säkerhetsåtgärder.
2.1.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi kan få personuppgifter direkt från dig, exempelvis när du registrerar eller aktiverar ditt medlemskap, skapar ett My Hunkemöller-konto, besöker vår webbutik, använder vår app, gör en beställning, handlar i butik, ställer frågor eller ger feedback. Vi kan också få personuppgifter från tredje part, exempelvis cookieleverantörer som listas i vår Policy för cookies, via våra lojalitetstjänster som ser till att du kan spara och lösa in Passion Points och krediter, Facebook (ifall du har använt ditt Facebookkonto för att logga in på vår webbsida), logistiktjänster som vi använder för att hantera dina beställningar och returer online, leveransföretag vi använder för att skicka ditt paket samt betaltjänstleverantören Adyen N.V.
2.1.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas. Om du är medlem kommer vi att lagra dina uppgifter så länge du fortsätter att vara en aktiv medlem eller så länge som det behövs för att vi ska kunna tillhandahålla relevanta produkter eller tjänster. Om du är inaktiv som medlem genom att inte använda ditt medlemskort under sex (6) år, skickar vi dig ett e-postmeddelade och frågar om du fortfarande vill vara medlem. Om du fortsätter att vara inaktiv därefter upphäver vi ditt medlemskap och ditt My Hunkemöller-konto och tar bort dina personuppgifter relaterade till ditt medlemskap. Vi är skyldiga att lagra kvitton och återbetalningar för att fullgöra minsta skatterättsliga lagringsskyldigheter. Läs vår Cookie policy för mer information om hur länge cookies är giltiga.
Under vissa omständigheter, t.ex. att vi uppfyller våra lagliga eller lagstadgade (bokförings- och skattemässiga) minsta skatterättsliga lagringsskyldigheter, löser tvister, förhindrar bedrägeri och missbruk, eller upprätthåller våra villkor, kan vi lagra dina personuppgifter när vi har avbrutit ditt medlemskap eller slutat tillhandahålla dig produkter och tjänster.
2.2 Om du använder vår webbutik och beställer utan ett konto
Du kan besöka vår webbutik och även handla i vår webbutik utan ett konto. Vi behandlar sedan dina personuppgifter relaterade till ditt besök i vår webbutik eller app. Om du beställer behandlar vi även dina personuppgifter för att säkerställa att din beställning hanteras korrekt. För mer information om de personuppgifter vi samlar in och använder när du besöker våra butiker eller köper produkter eller blir medlem, använder vår app, eller är med på evenemang, priser och tävlingar, se relevanta avsnitt i denna integritetspolicy.
- Riktad användning av cookies: Om du har gett ditt samtycke till användningen av cookies via cookie-bannern i vår webbshop, gör reklamcookies från tredje parter som vi använder det möjligt för dessa tredje parter och för oss att känna igen din enhet och spåra ditt surfbeteende i vår webbshop och på tredje parters webbplatser , vilket resulterar i personliga annonser på nätet (för mer information se avsnitt 3 i denna sekretesspolicy).
- Alternativ för efterskottsbetalning och kreditkontroll av tredje part: Om du har valt att använda Klarnas efterskottsbetalningstjänster när du beställer online måste vi lämna dina personuppgifter till dem och de kommer att kontrollera din kreditvärdighet och om det förekommer något bedrägligt beteende. Vi har ingen kontroll över hur dessa parter behandlar dina personuppgifter, inklusive hur de bedömer din kreditvärdighet eller kontrollerar bedrägligt beteende. Vi mottar inte ditt kreditvärderingspoäng eller återkoppling om eventuellt bedrägligt beteende, förutom om Klarna har accepterat dig som kredittagare så att du kan fortsätta ditt inköp. Se Klarnas integritetspolicy för mer information om hur de behandlar dina personuppgifter.
- Hämta onlinebeställningar eller returnera produkter som du har beställt online i någon av våra butiker: För att göra det ännu bekvämare för dig att handla online eller returnera produkter erbjuder vi dig möjligheten att hämta din onlinebeställning eller returnera varor du köpt online i våra butiker. När du returnerar (del av) din beställning i butiken måste du visa upp din faktura eller returkvitto. Vår personal behandlar din retur och ger dig ett tryckt kreditformulär som bevis på din retur och resterande artiklar som du behåller. Om du köper produkter via vår webbutik eller app kan du välja att hämta dem i någon av våra butiker. När du hämtar din beställning i butik kommer vi att be dig visa ett meddelande som bekräftar ditt köp (t.ex.bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Om någon annan hämtar din beställning kommer vi att be den här personen visa en identitetshandling där hens signatur finns (t.ex. ID-kort, körkort eller betalkort). Vi kommer också att be hen visa ett meddelande som bekräftar köpet (t.ex. bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Vi kommer inte att kopiera eller samla in dina identitetsuppgifter från ditt ID-kort. Vi registrerar endast ditt namn, datum då beställningen anlände och när den hämtades, information om din beställning och betalning och eventuell feedback du har på upphämtningsformuläret som du måste underteckna när du hämtar en produkt i någon av våra butiker. De undertecknade hämtningsblanketterna lagras i 6 månader.
2.2.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du använder vår webbutik och beställer produkter utan ett konto använder vi följande personuppgifter från dig:
- Om du besöker vår webbutik:
- Om du har accepterat cookies i vår webbutik, information som har samlats in via annonseringscookies från tredje parter som vi använder i vår webbutik, till exempel webbsidor, produkter som du visat intresse för genom att klicka på dem eller titta på produkter eller lägga till dem i kundvagnen eller genom att klicka på en annons i vår webbutik eller tredje parters webbplatser. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur Hunkemöller använder sådan information.
- IP-adress och tid och datum för ditt besök.
- Huruvida du prenumererar på vår marknadsföringskommunikation via e-post eller annan kontaktinformation som du har angivit.
- Om du tillåter pushnotiser på vår hemsida kommer du motta marketing kommunikation via din browser. Vi erhåller dessutom ditt medlemskortsnummer, för- och efternamn samt enhets ID.
- Eventuella frågor, förfrågningar, återkoppling eller klagomål.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats: e-postadress, IP-adress, enhetsinformation och unik identifierare från Bazaarvoice (tredjepartstjänst).
- Dessutom använder vi även följande personuppgifter från dig om du beställer:
- Namn
- Adress
- Leverans- och faktureringsadress: Din leveransadress delas med våra externa leverans-/transportpartners som tar hand om leveransen av dina inköp till din leveransadress.
- E-postadress
- Personlig anteckning (valfritt när du köper en present)
- Spårningsnummer
- Information om din beställning: tidpunkten för dina inköp, inköpta produkter, uppgifter om de inköpta produkterna, inklusive deras storlek, färg och pris
- Betalningsinformation: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, betalningstid, betalningsmetod, inklusive om du har valt att betala din beställning efter leverans. Vi lagrar inte något betalkonto eller kortnummer när transaktionen är klar. Vi delar dina personuppgifter med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för betalning av din transaktion.
- Om du valt att betala din onlinebeställning efter leverans, om den tredje parten du valde (Klarna) accepterade dig som kredittagare. Dessa tredje parter kommer att kontrollera din kreditvärdighet och kontrollera bedrägeri. Vi får inte någon information om de faktiska kredit- och bedrägerikontrollerna. Vi får endast information om beställningen kan slutföras.
- Om du väljer att hämta din beställning i någon av våra butiker, din hämtningsplats.
- Information om returer och återbetalning.
2.2.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker vår webbutik eller gör beställningar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att behandla inköp, beställningar, betalningar och inkassering av skulder.
- För att du ska kunna använda funktionerna i vår webbutik som krävs för att vara inloggad medan du handlar och spara ditt nuvarande språkval.
- Om du har givit samtycke till att få marknadsföringskommunikation såsom nyhetsbrev, pushnotiser i din browser att skicka sådan marknadsföringskommunikation till dig.
- För att ge dig erbjudanden, rabatter, inbjudningar, förslag och rekommendationer i vår webbutik eller på webbplatser för tredje part som anpassas till dig personligen, baserat på uppgifterna som samlats in online via vår användning av cookies från tredje part, inklusive dina inköp, visade produkter och annonser, produkter du lagt till i din online-kundvagn, eller annonser du har interagerat med.
- Om du har givit ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation från oss kommer sådan kommunikation också att anpassas för dig.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats: att samla in recensioner och visa dem på vår webbplats, analysera på en aggregerad nivå för att förbättra våra produkter, äkthets- och bedrägeridetektering och värdbaserad autentisering.
- Kontakta dig med viktig information om dina inköp, inklusive bekräftelse av din beställning.
- För att tillhandahålla kundsupport och hantera produkter som du vill returnera, återbetala belopp som du har betalat och svara på dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- För att se till att din användning av vår webbutik, beställningsförfarande och våra system är säkra.
- För att analysera användningen av vår webbutik, till exempel inköpta produkter, använda tjänster och övergivna kundvagnar, att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive vår webbutik i allmänhet.
- För att förhindra, undersöka, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller att utöva eller försvara rättsliga krav.
2.2.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår webbutik och onlinebeställningar:
- Samtycke
- Om du lämnar ditt samtycke kommer vi att använda dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation eller för att visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, exempelvis Facebook och Instagram.
- Om du godkänner vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt surfbeteende och dina shoppingvanor för att bestämma dina intressen och saker du kanske gillar. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur vi använder sådan information.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats publicerar vi endast en sådan recension om du lämnar ditt samtycke.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev som du får från oss eller genom att kontakta oss. Läs vår Cookie policy om du vill ha information om hur du kan ta tillbaka ditt samtycke. Om du återkallar ditt samtycke påverkar det inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig, d.v.s. att tillhandahålla funktionerna i vår webbutik och hantera dina onlineinköp.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det behövs för att uppfylla någon av våra juridiska skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att fullgöra redovisningskraven.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att fullgöra minsta skatterättsliga lagringsskyldigheter.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller avslöja dina personuppgifter baserat på domstolsbeslut eller order från en behörig myndighet.
- Legitima intressen
Vi behandlar dina personuppgifter enligt vad som krävs för att uppnå våra legitima intressen:
- På Hunkemöller vill vi lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de kanske tycker om utifrån de personuppgifter vi samlat in och analyserat, inklusive köp- och surfvanor, demografi och andra personuppgifter som beskrivs under "vilka personuppgifter samlar vi in." Detta gör att vi kan förbättra vår affärsverksamhet och hitta nya vägar för att erbjuda dig en mer personlig och skräddarsydd köpupplevelse. Syftet är också att öka kundnöjdheten genom att exempelvis rekommendera produkter som skulle passa dig bättre. På så vis kan du hitta dina favoritprodukter och din köpupplevelse blir mer användarvänlig och effektiv.
- Minska affärsrisker genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeri-risker
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster i syfte att förbättra vår verksamhet.
- För att skydda vår verksamhet mot olagliga aktiviteter genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.2.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi erhåller dina personliga uppgifter när du fyller in din information vid en beställning, besöker vår hemsida, tillåter pushnotiser i din browser, skriver en produktrecension, ställer en fråga eller gör en förfrågan. Vi kan också få dina personuppgifter från tredje part, d.v.s. cookieleverantörer som anges i vår Cookie policy, kreditkontroll och efterskottsbetalningsföretag (Klarna) om du har valt att betala för din beställning efter leverans av de beställda produkterna, logistiktjänster vi använder för att hantera onlinebeställningar oh returer, paketdistributionsföretaget vi använder för att skicka ditt paket och Adyen N.V, den betalningstjänstleverantör vi använder för att behandla din betalning.
Observera att om du har valt att använda Klarna när du beställer online, måste vi lämna dina personuppgifter till dem. Vi har ingen kontroll över hur de behandlar dina personuppgifter, inklusive hur de bedömer din kreditvärdighet eller kontrollerar bedrägligt beteende. Se Klarnas integritetspolicy för mer information om hur de behandlar dina personuppgifter.
2.2.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas. Om du gör beställningar utan att vara medlem eller utan att ha ett My Hunkemöller-konto kommer vi att lagra dina uppgifter så länge som behövs för att vi ska kunna tillhandahålla relevanta produkter eller tjänster. Efter att ha hanterat din beställning är vi skyldiga att behålla dina personuppgifter, inklusive köpta produkter, för att lagra denna information för att uppfylla skyldigheter för finansiell lagring.
Om du tillåter pushnotiser i din browser kommer vi spara dina personuppgifter i två år.
Om du skriver en produktrecension på vår webbplats lagrar vi dina personuppgifter under en period på 18 månader om du inte ber oss om att ta bort din recension tidigare.
Läs vår Cookie policy för mer information om hur länge cookies är giltiga.
Under vissa omständigheter, t.ex. för att vi ska uppfylla våra lagliga eller lagstadgade (skattemässiga) minsta skatterättsliga lagringsskyldigheter, lösa tvister, förhindra bedrägeri och missbruk, eller upprätthålla våra villkor, kan vi lagra dina personuppgifter när vi har slutat tillhandahålla dig produkter och tjänster.
2.3 Om du använder vår app och gör beställningar med vår app
Du kan välja att ladda ned och använda vår app, även utan ett My Hunkemöller-konto. Vår app erbjuder olika funktioner som du även kan använda utan att vara registrerad, exempelvis möjligheten att se våra produkter, scanna produktinformation i våra butiker och se vilken butik som ligger närmast dig. Vi kommer endast behandla din geolokalisering i detta syfte om du samtyckt till det i vår app. Du kommer endast kunna göra beställningar via appen om du har eller om du skapar ett My Hunkemöller-konto och blir medlem. Om du inte vill bli medlem kan du göra beställningar som gäst via vår webbsida. För att ladda ned och använda vår app behöver vi information om din smartphone eller surfplatta (din IP-adress och MAC-adress för dina enheter, samt modell och operativsystem). För mer information om de personuppgifter vi samlar in när du besöker våra butiker och köper produkter, när du blir medlem eller deltar i events och pristävlingar, se relevant avsnitt i denna Sekretesspolicy.
- Målinriktning mot dig med cookies: Om du har givit ditt samtycke till användningen av cookies via appen spårar vi hur du använder vår app, vilket innebär det innehåll som du har tittat på, de produkter du har lagt till i din kundvagn som du ännu inte har köpt, spårar dina shoppingvanor, annonser i appen som du tittat på eller interagerat med och dina potentiella intressen som samlats in från en sådan app-användning och ett sådant shoppingbeteende. Baserat på denna information kommer vi att göra din användning av vår app och shopping genom appen mer effektiv och personligt anpassad för dig genom att visa dig produkter i vår app som du kanske också gillar baserat på produkter som köpts av andra kunder, den närmaste butiken i din närhet där produkterna fortfarande finns i lager, där du kan välja att hämta din beställning, erbjuda dig kuponger i appen och visa dig mer relevanta annonser i appen. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om vår användning av cookies, informationen som samlas in via cookies, hur Hunkemöller använder sådan information och hur du när som helst kan ta tillbaka ditt samtycke till cookies.
2.3.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du använder vår app använder vi följande personuppgifter om dig:
- Din IP-adress
- Din enhets MAC-adress
- Din enhets modell och operativsystem
- Om du har accepterat cookies i vår app, information som samlades in via cookies från tredje parter, såsom produkter som du visat intresse för genom att titta på produkten eller lägga till den i kundvagnen. Läs vår Cookie policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur Hunkemöller använder sådan information.
- Huruvida du vill ta emot push-meddelanden som gäller din beställning, nyheter, evenemang, kampanjer och annan marknadsföringskommunikation.
- App-meddelanden i inkorgen som vi har skickat till dig som push-meddelanden
- Huruvida du prenumererar på vår marknadsföringskommunikation via e-post eller annan kontaktinformation som du har angivit.
- Din geografiska plats för att visa vilka butiker som ligger närmast dig och skicka dig meddelanden med marknadsföringskommunikation när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av någon av våra butiker. Vi behandlar också hur många gånger du har varit nära någon av våra butiker för att mäta effektiviteten i våra annonseringskampanjer på en aggregerad nivå.
- Om du skriver en produktrecension i vår app: e-postadress, IP-adress, enhetsinformation och unik identifierare från Bazaarvoice (tredjepartstjänst).
- Eventuella frågor, förfrågningar, återkoppling eller klagomål
- För mer information om de personuppgifter vi samlar in och använder i relation till ditt medlemskap och My Hunkemöller-konto eller göra en beställning via appen, se avsnittet Om du blir medlem (i butik och online) hos Hunkemöller.
2.3.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du använder vår app använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att tillhandahålla funktionerna i vår app: skapa ett konto, uppdatera ditt konto, göra en beställning, spara dina storlekar, Sexy Shapes och Favourite Fits.
- Om du har givit samtycke till att få push-meddelanden för marknadsföringskommunikation, att skicka sådan marknadsföringskommunikation till din inkorg i appen via push-meddelanden.
- Om du har givit ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation från oss kommer sådan kommunikation också att anpassas för dig.
- För att tillhandahålla kundsupport och hantera produkter som du vill returnera, återbetala belopp som du har betalat och svara på dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- Om du har givit samtycke till att vi får åtkomst till din enhets plats, för att skicka meddelanden till dig baserat på när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av någon Hunkemöller-butik och visar dig den närmaste butiken. Vi använder också hur många gånger du var i närheten av någon av våra butiker för att mäta effektiviteten i våra annonseringskampanjer på en aggregerad nivå. Beroende på enhetens typ och version av operativsystem kan du välja om och när vi har åtkomst till din plats.
- För att se till att din användning av vår app och data som lagras i appen och våra system är säkra.
- För att analysera användningen av vår app, till exempel använda funktioner, visade produkter och innehåll och övergivna kundvagnar, att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive vår webbutik i allmänhet
- Om du skriver en produktrecension i vår app: att samla in recensioner och visa dem på vår webbplats, analysera på en aggregerad nivå för att förbättra våra produkter, äkthets- och bedrägeridetektering och värdbaserad autentisering
- För att förhindra, undersöka, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller att utöva eller försvara rättsliga krav.
- För mer information om syftet med att behandla dina personuppgifter i relation till ditt medlemskap och My Hunkemöller-konto, se avsnittet Om du blir medlem (i butik och online) hos Hunkemöller.
2.3.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår app:
- Samtycke
- Om du lämnar ditt samtycke kommer vi att använda dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation.
- Skicka dig push-meddelande, inklusive våra marknadsrelaterade meddelanden, om du har samtyckt till att få sådana meddelanden.
- Använda din geografiska plats för att visa närmaste butiker och skicka dig push-meddelanden baserat på din geografiska plats när du är i närheten (inom cirka 100 meter) av någon av våra butiker.
- Om du godkänner vår användning av cookies samlar vi också in information om ditt appbeteende och dina shoppingvanor för att bestämma dina intressen och saker du kanske gillar. Läs vår cookies-policy om du vill ha ytterligare information om cookies, informationen som samlas in via cookies och hur vi använder sådan information.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats publicerar vi endast en sådan recension om du lämnar ditt samtycke.
Du kan återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev som du får från oss eller genom att kontakta oss eller om du har ett My Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Läs vår Cookie policy om du vill ha information om hur du kan ta tillbaka ditt samtycke. Om du återkallar ditt samtycke påverkar det inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig, d.v.s. att tillhandahålla dig funktionerna i vår app. Om du inte skapar ett My Hunkemöller-konto kan du inte använda dess funktioner.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det behövs för att uppfylla någon av våra juridiska skyldigheter.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller avslöja dina personuppgifter baserat på domstolsbeslut eller order från en behörig myndighet.
- Legitima intressen
Vi behandlar dina personuppgifter enligt vad som krävs för att uppnå våra legitima intressen:
- På Hunkemöller tycker vi om att lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de gillar och dela in dem i specifika kundgruppsgrupper baserat på uppgifterna vi erhåller eller analyserar från dina personuppgifter, inklusive inköps- och app-beteende, shoppingvanor, demografi och andra personuppgifter som beskrivs under ”vilka personuppgifter vi samlar in”. Detta gör det möjligt för oss att förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer anpassad och sömlös shoppingupplevelse och ökad kundnöjdhet, till exempel genom att rekommendera produkter som skulle passa dig bättre för att hjälpa dig att välja rätt produkter som du kommer att älska och göra din shopping mer effektiv.
- Minska affärsrisker genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeri-risker och verifiera din identitet.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster i syfte att förbättra vår verksamhet.
- För att skydda vår verksamhet mot olagliga aktiviteter genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.3.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi hämtar dina personuppgifter direkt från dig genom din användning av vår app och uppgifter du anger i appen, om du ger oss åtkomst till din plats, eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.3.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Själva appen behåller inte några personuppgifter. Appen har endast tillgång till dina personuppgifter lagrade i leverantörens system. Se vem som har tillgång till dina personuppgifter för mer information om våra leverantörer. Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas. Dina personuppgifter som erhållits av appen kommer att lagras i 2 år. Läs vår Cookie policy för mer information om hur länge cookies är giltiga. Om du skriver en produktrecension i vår app lagrar vi dina personuppgifter under en period på 18 månader, om du inte ber oss om att ta bort din recension tidigare.
2.4 Om du besöker våra butiker, inklusive CCTV och om du använder wifi i butiken
Du kan självklart besöka och handla i våra butiker. På Hunkemöller tycker vi att det är mycket viktigt att du får en fantastisk köpupplevelse och utmärkt kundservice i våra butiker. Våra utbildade medarbetare är stolta över att kunna ge dig råd om våra produkter och om vad som passar bäst för dig. De kan också ge dig information om ditt medlemskap, registrera ditt medlemskort, scanna ditt medlemskort och låta dig samla och lösa in Passion Points. För mer information om personuppgifter vi samlar in och använder om du besöker våra butiker och är medlem, samt den skräddarsydda köpupplevelsen online och i butik, se avsnittet "Om du blir medlem".
Övervakningskamera: Det finns övervakningskameror i våra butiker för att skydda oss och våra kära kunder mot stölder och för att säkerställa våra kunders och medarbetares säkerhet. Om du besöker våra butiker kommer du att informeras om att det finns övervakningskameror via tydliga och synliga tecken. Om en allvarlig incident inträffar, exempelvis en stöld, kommer vi att ge relevanta inspelningar från övervakningskameran till behöriga myndigheter, exempelvis polisen.
3D-kroppsscanner: för att hjälpa dig att hitta den bästa passformen finns en scanner i omklädningsrummen i ett begränsat antal butiker. Om du vill kan du använda dem för att ta dina mått. Eftersom vi tycker att din integritet är mycket viktig börjar de bara scanna om du har angivit det på skärmen. Scanningarna skrivs inte ut eller lagras och de tillåter oss inte heller att samla in foton och videomaterial. De tar bara dina mått och skriver ut dem för ditt eget framtida bruk. Du kan också välja att skicka dina mått till dig själv eller någon annan per mejl. De här mejlen raderas omgående från scannern och från våra system när de skickats.
Om du köper produkter via vår webbutik eller app kan du välja att hämta dem i någon av våra butiker. När du hämtar din beställning i butik kommer vi att be dig visa ett meddelande som bekräftar ditt köp (t.ex.bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Om någon annan hämtar din beställning kommer vi att be den här personen visa en identitetshandling där hens signatur finns (t.ex. IDkort, körkort eller betalkort). Vi kommer också att be hen visa ett meddelande som bekräftar köpet (t.ex. bekräftelsemail) där namnet på köparen och beställningsnumret står. Vi kommer inte att kopiera eller samla in dina identitetsuppgifter från ditt ID-kort. Vi registrerar endast ditt namn, datum då beställningen anlände och när den hämtades, information om din beställning och betalning och eventuell feedback du har på upphämtningsformuläret som du måste underteckna när du hämtar en produkt i någon av våra butiker. De undertecknade hämtningsblanketterna lagras i 6 månader.
Övervakningskamera:: : Det finns CCTV-övervakning i våra butiker för att skydda oss och våra värdefulla kunder mot stöld och säkerställa säkerheten för våra kunder och medarbetare. Om du besöker våra butiker kommer du att bli informerad om förekomsten av CCTV-kameror via tydliga skyltar. Om det skulle inträffa något allvarligt, såsom stöld, kommer vi att tillhandahålla relevanta CCTV-inspelningar till behöriga myndigheter, t.ex. polisen.
3D-kroppsskanner: För att hjälpa dig att hitta din bästa passform finns det en skanner i provrummen i ett begränsat antal butiker. Du kan använda dessa skannrar för att ta dina mått om du vill. Eftersom din integritet är mycket viktig för oss startar dessa skannrar bara skanning om du så anger på skärmen och skannrarna lagrar inte, skriver inte ut eller tillåter oss att samla in foto- eller videomaterial. De tar bara dina mått och skriver ut dessa mått för din framtida referens. Om du väljer att göra det kan du också skicka dessa mått till dig själv eller någon annan via e-post. Dessa e-postmeddelanden tas omedelbart bort från skannern och våra system när du skickar e-postmeddelandet.
Wi-Fi- och Bluetoothsändare: i vissa av våra butiker finns en eller flera sändare. Om Wi-Fi och/eller Bluetooth är aktiverade på din enhet (smartphone eller surfplatta) kommer din enhet att skicka ut Wi-Fi- och Bluetoothsignaler och kan då även ta emot signaler från sändare. Beroende på signalstyrka kan dessa sändare användas för att spåra din plats i butiken med 20 centimeters precision. Om du har laddat ned vår app, gett tillstånd till att dela din placering och har din Bluetooth påslagen kan vi se om och när du har besökt oss.
2.4.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du besöker eller handlar i våra butiker använder vi följande personuppgifter från dig:
- Om du köper produkter: ditt krypterade bankkonto- eller kreditkortsnummer, betalkortnummer och tid och datum för din betalning, köpta produkter och ditt kvitto.
- Om du hämtar produkter som beställts online: namn, datum eller ankomst av din beställning, när du hämtade din beställning i vår butik, information om din beställning och dina betalningsuppgifter.
- E-postadress, om du vill få kvitton via e-post eller meddela våra medarbetare att du vill få marknadsföringskommunikation från oss via e-post eller andra kanaler
- Om du returnerar produkter: för att behandla dina returer har vår personal tillgång till din beställningsinformation om du beställde produkterna online. Vi behandlar också din returinformation, d.v.s. datum och tid för din retur, återbetalningar du får, artiklar du har returnerat och artiklar du behåller (om det finns några).
- Eventuella frågor, förfrågningar, återkoppling eller klagomål som du kan ha
- CCTV-inspelningar.
- Om du använder vårt wifi i butiken: vi samlar in din MAC-adress, användarprogram, data och tid för närvaro och webbläsarspråk. Om du loggar in med Facebook behandlar vi ditt användar-ID, namn, födelsedatum, e-postadress, stad, kön och åtkomsttoken. Om du loggar in med Twitter/Instagram behandlar vi ditt användar-ID, användarnamn, namn och åtkomsttoken. Om du loggar in med din Linked in-profil behandlar vi ditt användar-ID, profillänk, namn, e-postadress och åtkomsttoken. Vi erbjuder inte wifi i alla butiker.
- Om du frivilligt använder vår 3D-kroppsskanner (tillgänglig i ett begränsat antal butiker): du måste skapa ett konto för att få dina resultat via e-post. För att registrera dig behöver vi följande uppgifter: ditt namn, e-postadress, lösenord, telefonnummer, vikt, längd och kön. Denna information lagras inte.
- Sändare: om du har laddat ned vår app, har givit tillåtelse att dela din plats och har aktiverat Bluetooth, kan vi se om och när du har besökt oss.
- Om du är medlem: aktuella Passion Points och kreditsaldo.
- För mer information om de personuppgifter vi samlar in och använder i relation till ditt medlemskap och My Hunkemöller-konto, se avsnittet Om du blir medlem (i butik och online) hos Hunkemöller.
2.4.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker och handlar i våra butiker använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att tillhandahålla kundsupport och korrekt hantera produkter som du vill hämta, returnera, återbetala belopp som du har betalat och svara på dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- För att se till att vår butik är säker, för att se till att våra medarbetare och kunder är säkra och för att förebygga, begränsa eller hantera incidenter.
- Om du gav samtycke till att få marknadsföringskommunikation via e-post eller andra kommunikationskanaler, att skicka sådan marknadsföringskommunikation till dig.
- Om du använder en kroppsskanner, för att du ska kunna ta egna mått och, om du vill, skriva ut eller skicka måtten via e-post till dig själv.
- För att analysera besök, hämtningar, inköp och retur i våra butiker på en aggregerad nivå för att förbättra och optimera våra produkter, tjänster och marknadsföring på ett generellt sätt.
- Förhindra, undersöka, hantera eller rapportera stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller att utöva eller försvara rättsliga krav.
- För mer information om syftet med att behandla dina personuppgifter i relation till ditt medlemskap och My Hunkemöller-konto, se avsnittet Om du blir medlem (i butik och online) hos Hunkemöller.
2.4.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med att du besöker våra butiker:
- Samtycke
- Om du lämnar ditt samtycke kommer vi att använda dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation eller för att visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, exempelvis Facebook och Instagram.
- Om du vill kan du använda en kroppsskanner för att ta dina egna mått och skriva ut eller skicka endast de mått som erhållits när du använder en kroppsskanner via e-post. Dessa mått raderas omedelbart efter att de använts, skrivits ut eller skickats via e-post.
Du kan återkalla ditt samtycke till att få marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev som du får från oss eller genom att kontakta oss eller om du har ett My Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Om du återkallar ditt samtycke påverkar det inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig, d.v.s. när du hanterar dina inköp, inklusive hämtning i butik eller returer.
- Rättslig skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det behövs för att uppfylla någon av våra juridiska skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att fullgöra redovisningskraven.
- Om du vill återkräva de momsbelopp som betalats vid ditt köp måste vi behandla dina personuppgifter för detta ändamål.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att fullgöra minsta skatterättsliga lagringsskyldigheter.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller avslöja dina personuppgifter baserat på domstolsbeslut eller order från en behörig myndighet.
- Legitima intressen
Vi behandlar dina personuppgifter enligt vad som krävs för att uppnå våra legitima intressen:
- På Hunkemöller tycker vi om att lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de gillar. Detta gör det möjligt för våra medarbetare att ge dig bättre råd och mer relevanta förslag och rekommendationer, vilket ökar kundnöjdheten.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster i syfte att förbättra vår verksamhet.
- För att skydda vår verksamhet, medarbetare och kunder mot olagliga aktiviteter och säkerställa deras säkerhet genom att genomföra säkerhetsåtgärder.
2.4.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi hämtar dina personuppgifter direkt från dig om du besöker vår butik, ansluter dig till vårt wifi, köper, hämtar eller returnerar produkter, löser in Passion Points eller krediter som medlem, använder en kroppsskanner eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.4.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas.
Krypterade betalningsuppgifter lagras endast lokalt i våra system under 3 månader. För hämtning (click & collect) av onlinebeställningar och returer: vår butikspersonal har endast tillgång till dina personuppgifter inom beställningens returperiod eller hämtningsperiod. Efter denna period visas beställningen inte längre för vår butikspersonal. Undertecknade hämtningsblanketter lagras i 6 månader.
Vi lagrar användarinformationen för vårt wifi i butiker i 4 år. CCTV-bilder sparas i 10 dagar och raderas därefter. Sändarens platsdata lagras i högst 2 år för att jämföra marknadsföringskampanjer mot föregående år. Kroppskannerdata kommer inte att lagras och kommer endast att användas för att skicka din information.
2.5 Om du deltar i event eller tävlingar som organiseras av Hunkemöller
Vi älskar att göra någonting extra för våra kunder, till exempel ge dig möjligheten att njuta av shoppingevenemang eller vara med i tävlingar där du kan vinna fantastiska priser, så som inträde till exklusiva event. Om du deltar i ett event, en utlottning eller en tävling som vi ordnar för våra kunder tycker vi att det är viktigt att skydda din integritet. Därför samlar vi enbart in information som är nödvändig för ditt deltagande i eventet, utlottningen eller tävlingen och för att kunna ge dig ditt pris om du vinner. Vi har fler olika pristävlingar och utlottningar på våra sociala mediekanaler, på vår blogg, i appen och när du recenserar eller provar våra produkter. Specifika regler och villkor gäller för varje utlottning och tävling. Läs dem för mer information om regler för hur du kan delta och vinna. Du måste vara minst 16 år eller äldre för att få delta i event och privata utlottningar och tävlingar.
2.5.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du delar dina inlägg på sociala medier med oss eller laddar upp ditt foto eller video på vår webbplats använder vi följande personuppgifter från dig:
- · (Fullständigt) Namn
- · E-postadress
- · Hemadress
- · Medlemskortnummer (om det gäller)
2.5.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Om du delar dina inlägg på sociala medier med oss eller laddar upp ditt foto eller video på vår webbplats använder vi personuppgifter från dig för följande ändamål:
- · För att låta dig delta, eller kontrollera om du är berättigad att delta, i ett event, utlottning eller tävling. För att kommunicera med dig angående event, prisutdelningar och tävlingar.
- För att på en grundläggande nivå analysera och utvärdera deltagandet i event, utlottningar och tävlingar och förbättra dem, så att våra kunder ska uppskatta den här typen av event, utlottningar, tävlingar och mycket annat. Vi använder inte dina personuppgifter som vi samlar in i samband med event, utlottningar eller tävlingar i något annat syfte och inte heller för att komplettera andra personuppgifter som vi samlat in från dig.
2.5.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt någon av de rättsliga grunderna för behandling. Vi förlitar oss på följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- · Verkställande ett avtal med dig
- Om du deltar i ett event, en utlottning eller en tävling behandlar vi dina personuppgifter i syfte att ingå och verkställa ett avtal med dig, närmare bestämt för att du ska kunna delta i event, utlottningar eller tävlingar och för att vi ska kunna fastställa huruvida du har vunnit och dela ut eventuella priser. Om du inte tillhandahåller de nödvändiga personuppgifterna kommer du inte kunna delta i event, utlottningar eller tävlingar och inte heller vinna priser.
2.5.4 Hur fick vi dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du deltar i event och utlottningar eller vinner tävlingar.
2.5.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad syftet med behandlingen kräver, max 2 månader efter att eventet, utlottningen eller tävlingen du deltog i avslutats.
2.6 Om du är eller arbetar för en leverantör eller affärspartner
Vi samarbetar med flera leverantörer och affärspartners. Är du leverantör eller affärspartner med egen firma, eller anställd av någon av våra leverantörer eller affärspartners, behandlar vi vissa personuppgifter när du som representant eller kontaktperson för vår leverantör eller affärspartner ingår ett avtal med oss, handlar tjänster av oss, tillhandahåller tjänster åt oss eller besöker våra lokaler.
2.6.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar följande personuppgifter:
- (fullständigt) namn
- Titel och funktion
- · Namn på affärsverksamheten och annan information om leverantören eller affärspartnern du representerar
- · Arbetsplatsens adress
- · Namnteckning (i tillämpliga fall)
- · Om du besökte någon av våra lokaler: datum och tid för besöket samt inspelningar från övervakningskamera av säkerhetsskäl. Om du besökte vårt lager kan vi också kontrollera stölder.
Alla personuppgifter i våra undersökningar är frivilliga att fylla i. Om du inte vill uppdatera dina personuppgifter kommer svaren i undersökningen att lagras anonymt. I undersökningen ser du vilka fält som är obligatoriska för att delta i undersökningen.
2.6.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter i följande syfte:
- För att samla in återkoppling från våra kunder om våra produkter och kundtjänst för att förbättra våra produkter och tjänster.
- För att förbättra din My Hunkemöller-profil för att göra kommunikationen ännu mer relevant; vi gör endast detta med ditt samtycke.
2.6.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på ett av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med kundundersökningar:
- Vi behandlar dina personuppgifter om du har givit ditt samtycke till att delta i undersökningen.
- Om du ger ditt samtycke använder vi även din ifyllda undersökning för att berika din My Hunkemöller-profil och göra vår kommunikation ännu mer relevant för dig.
- Legitima intressen
Vi behandlar dina personuppgifter enligt vad som krävs för att uppnå våra legitima intressen:
- På Hunkemöller tycker vi om att lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de tycker om. Detta gör att vi kan ge dig bättre råd och mer relevanta förslag och rekommendationer, vilket ökar kundnöjdheten.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster i syfte att förbättra vår verksamhet.
Du kan återkalla ditt samtycke till att ta emot förfrågningar som medlem för att delta i undersökningar om kundnöjdhet eller ditt samtycke till att använda dina uppgifter som erhållits från de undersökningar om kundnöjdhet som du har deltagit i längst ned i det e-postmeddelande som du har mottagit eller genom att kontakta oss. Om du återkallar ditt samtycke påverkar det inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
2.6.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi får din kundnöjdhetsinformation via vårt forskningsföretag The Choice. Om du har deltagit i vår kundundersökning kommer uppgifterna du lämnat att kopplas till och lagras med andra av dina uppgifter som vi lagrar.
2.6.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad syftet med behandlingen av dem kräver. Vi sparar inspelningar från övervakningskameror i 10 dagar och besöksinformation i 2 månader. Avtal sparar vi så länge de är giltiga.
2.7 Om du deltar i evenemang eller tävlingar som arrangeras av Hunkemöller
Vi älskar att göra något extra för våra kunder och ge dig möjlighet att ta del av shoppingevenemang, delta i tävlingar för att få tillgång till exklusiva evenemang och vinna fantastiska priser. Om du deltar i något evenemang, utlottning eller tävling som vi organiserar för våra kunder, anser vi att det är viktigt att skydda din integritet och endast samla in de uppgifter som krävs för att delta i evenemanget, utlottningen eller tävlingen och tillhandahålla ditt pris om du vinner. Vi har olika tävlingar och utlottningar på våra sociala medier och bloggar, via appen och om du gör recensioner för eller testar våra produkter. Särskilda ytterligare villkor gäller för varje utlottning eller tävling. Läs dessa ytterligare villkor för mer information om reglerna för hur du kan delta och vinna. Du måste vara minst 16 år för att kunna delta i evenemang och privata dragningar och tävlingar.
2.7.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du deltar i våra evenemang, utlottningar eller tävlingar behandlar vi följande personuppgifter:
- • (Fullständigt) namn
- E-postadress
- Hemadress
- Medlemsnummer (om tillämpligt)
2.7.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Om du deltar i våra evenemang, utlottningar eller tävlingar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att du ska kunna kontrollera om du är berättigad att delta i ett evenemang, utlottning eller tävling. För att meddela dig om ditt deltagande i våra evenemang, utlottningar och tävlingar.
- För att tillhandahålla ditt pris, om du vinner.
- För att analysera och utvärdera på en allmän aggregerad nivå deltagandet i evenemang, utlottningar och tävlingar och förbättra dem, så att våra kunder tar del av sådana evenemang, utlottningar och tävlingar ännu mer. Vi använder inte dina personuppgifter som erhållits i samband med evenemang, utlottningar och tävlingar för några andra ändamål, inklusive att inte berika andra personuppgifter som samlats in från dig.
2.7.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Om du deltar i ett evenemang, utlottning eller tävling behandlar vi dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig, d.v.s. att låta dig delta i evenemanget, utlottningen eller tävlingen och ge dig möjlighet att vinna, bestämma om du har vunnit och tilldela det pris du har vunnit. Om du inte tillhandahåller nödvändiga personuppgifter kan du inte delta i evenemang, utlottningar eller tävlingar och vinna priser.
- Legitima intressen
- Vi behandlar dina personuppgifter enligt vad som krävs för att uppnå våra legitima intressen:
- På Hunkemöller gillar vi att ge spännande extrasaker till våra värdefulla kunder. Därför analyserar vi framgången av våra evenemang, utlottningar och tävlingar genom att titta på deltagarnas antal, typ och demografi och deras engagemang. Detta gör att vi kan förbättra våra evenemang, utlottningar och tävlingar och öka kundnöjdheten.
2.7.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi hämtar dina personuppgifter direkt från dig när du deltar i evenemang, utlottningar eller vinner tävlingar.
2.7.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi kommer inte behålla dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas i högst 2 månader efter att evenemanget, utlottningen eller tävling du deltagit i har slutat.
2.8 Om du är eller arbetar för en leverantör eller affärspartner
Vi samarbetar med flera leverantörer och affärspartners. Som leverantör eller affärspartner med egen verksamhet som enskild näringsidkare eller som person som arbetar hos någon av våra leverantörer eller samarbetspartners behandlar vi begränsade personuppgifter när du som representant eller kontaktperson hos vår leverantör eller affärspartner ingår ett avtal med oss, handlar eller tillhandahåller tjänster till oss eller besöker våra lokaler.
2.8.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar följande personuppgifter:
- (Fullständigt) namn
- Befattning och funktion
- Företagsnamn och annan information om leverantören eller affärspartnern du representerar
- Adress till arbetsplatsen
- Signatur (om tillämpligt)
- Om du besökte våra lokaler: datum och tid för ditt besök och CCTV-inspelningar av säkerhetsskäl. Om du besöker vårt lager kan vi också kontrollera stöld.
2.8.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ingå, administrera och upprätta avtal med den leverantör eller affärspartner du representerar, inklusive fakturering och insamlingar.
- För att utveckla och hantera vår relation med den leverantör eller affärspartner du representerar.
- Hantering av tvister och granskning.
- För att skydda oss från, undersöka och hantera bedrägerier, stöld, brott mot reglerna om konfidentiell behandling, överträdelser av arbetsvillkor från tillverkare eller andra överträdelser, inklusive överträdelser av vår uppförandekod för våra leverantörer och affärspartners. Klicka här för att se vår uppförandekod.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller att utöva eller försvara rättsliga krav.
2.8.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- Fullgörande av ett avtal med dig
- Om du är enskild företagare behandlar vi dina personuppgifter för att ingå och fullgöra ett avtal med dig. Om du inte lämnar dina personuppgifter och undertecknar avtalet där det är obligatoriskt kommer det inte att vara möjligt att ingå ett avtal.
- Juridisk skyldighet
Vi behandlar dina personuppgifter om det behövs för att uppfylla någon av våra juridiska skyldigheter
- Vi kan vara skyldiga att behandla dina uppgifter för att följa de minsta redovisnings- och skattemässiga kraven.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller avslöja dina personuppgifter baserat på domstolsbeslut eller order från en behörig myndighet.
- Legitima intressen
- Vi har ett legitimt intresse för att utveckla vår verksamhet och, i detta syfte, se till att vi arbetar med lämpliga och välrenommerade leverantörer och affärspartners.
- Vi har också ett berättigat intresse av att skydda våra kunders och anställdas intressen och säkerhet samt vårt företags tillgångar.
2.8.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi hämtar dina personuppgifter direkt från dig, från den leverantör eller affärspartner du representerar, eller från officiella handelsregister.
2.8.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi kommer inte att lagra dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt i förhållande till syftet för vilket uppgifterna behandlas. Vi behåller CCTV-inspelningar i 10 dagar och besökarinformation i 2 månader och vi lagrar avtal så länge som avtalet är giltigt.
2.9 Om du kontaktar vår kundservice.
Du kanske kontaktar vår kundservice via olika kanaler, t.ex. telefon, e-post eller chatt (t.ex. WhatsApp eller andra sociala medier). Om du kontaktar våra kundtjänster via e-post kan du bli inbjuden att fylla i en undersökning om din upplevelse med våra kundtjänster. Dina svar kommer endast att användas för att förbättra våra kundtjänster.
2.9.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar följande personuppgifter:
- Röstinspelning av kontakt (om du kontaktar kundservice via telefon)
- Kopia av korrespondens (om du kontaktar kundservice via e-post eller chatt)
- Datum för korrespondens
- Korrespondensens ursprung
- Orsak till korrespondens
- Lösning på korrespondens
- Korrespondensens beslutsdatum
- Namn och kontaktuppgifter
- Feedback till enkäten angående din upplevelse med våra kundtjänster
2.9.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig kundsupport
- För att behandla din begäran/fråga
- För att utbilda vår kundtjänstpersonal
- För att göra vår service bättre
- För att skicka en undersökning om din erfarenhet av våra kundtjänster
2.9.3 Rättsliga grunder för användning av dina personuppgifter.
Vi behandlar endast dina personuppgifter om det är tillåtet enligt en av de rättsliga behandlingsgrunderna. Vi förlitar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- Fullgörande av ett kontrakt med dig: Vi behandlar dina personuppgifter för att ge dig kundservice och svara på dina frågor som du begärde.
- Legitima intressen: Vi behandlar dina personuppgifter efter behov för att uppnå våra legitima intressen: På Hunkemöller vill vi lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och sådant de kan älska. Detta gör att vårt samarbete kan ge dig råd och ge mer relevanta förslag och rekommendationer till dig, vilket ökar kundnöjdheten. Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
2.9.4 Hur erhöll vi dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du kontaktar vår kundservice via olika kanaler, som t.ex. telefon, e-post eller chatt (t.ex. via sociala medier), eller när du fyller i enkäten om din upplevelse med våra kundtjänster.
2.9.5 Hur länge lagrar vi dina personuppgifter?
Vi behåller inte dina personuppgifter längre än nödvändigt i förhållande till syftet varför de behandlas. Om du kontaktar vår kundservice via telefon, kan röstinspelning av samtalet sparas 60 dagar med syfte att förbättra vår service och utbildning. Om du kontaktar vår kundservice via e-post eller chatt (t.ex. via sociala medier), kan en kopia av denna korrespondens sparas 90 dagar med syfte att förbättra vår service och utbildning. Vi ber dig observera att vissa plattformar för sociala medier ligger utanför EU och kan lagra kopior av korrespondensen lokalt. Om du fyller i enkäten om din upplevelse med kundtjänst lagras dina svar på enkäten i ett år. Efter utgången av lagringsperioderna kommer information om kundtjänstfallet att anonymiseras och vi lagrar endast metadata (inklusive korrespondensdatum, korrespondens och kontaktuppgifter) i våra kundregister för att ge dig en bättre service om du kontaktar oss om en liknande fråga i framtiden.
3 VEM HAR TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER?
Dina personuppgifter kan samlas in, delas och behandlas av någon medlem i Hunkemöller-koncernen, särskilt med vårt lokala dotterbolag i ditt land i relation till lokala evenemang, kampanjer och kommunikation, dina besök på eller köp i din lokala butik eller webbutik, hantering av dina eventuella frågor eller förfrågningar och fullgörande av gällande lokala lagar och förordningar. Vi har implementerat lämpliga avtal och interna policyer inom vår koncern för att skydda dina personuppgifter. Dina uppgifter kommer att behandlas av personer som arbetar för eller på uppdrag av oss för de ändamål som anges i denna integritetspolicy.
Vi använder tredjeparts tjänsteleverantörer för att hantera och leverera CRM, epostmarknadsföringskampanjer, onlineannonsering, kundanalyser (t.ex. Selligent och Google Analytics), kundnöjdhetsundersökningar (The Choice), uppladdning och delning av dina inlägg på sociala medier eller annat innehåll (Flowbox), för att fullgöra beställningar, leveranser, returer, återbetalningar, för betalningsleverantörer som hanterar din betalning (t.ex. Adyen N.V.), och IT-tjänster. När du tillhandahåller tjänsterna kommer dina personuppgifter att behandlas av tredje parts tjänsteleverantör för vår räkning. När vi använder tjänster av sådan tredjeparts tjänsteleverantör som behandlar dina personuppgifter på våra vägnar, som fungerar som dataprocessor, har vi skrivit dataprocessoravtal i enlighet med gällande dataskyddslagar på plats för att säkerställa korrekt och säker behandling av dina personuppgifter och se till att internationella begränsningar för dataöverföring följs.
Om du har valt att använda Klarna-tjänster när du beställer online genom att välja alternativet att betala för din onlinebeställning efter leverans av de beställda produkterna, måste vi lämna dina personuppgifter till dem. Vi har ingen kontroll över hur de behandlar dina personuppgifter, inklusive hur de bedömer din kreditvärdighet eller kontrollerar bedrägligt beteende. Se Klarnas integritetspolicy för mer information om hur de behandlar dina personuppgifter.
Beroende på dina val kan dina personuppgifter också delas med sociala medier såsom Facebook och Instagram. Hunkemöller har ingen kontroll över dessa sociala medier. Läs noga igenom deras integritetspolicyer för information om hur de hanterar dina personuppgifter. När du delar innehåll på sociala medier som visas av oss med ditt samtycke kommer ditt innehåll att vara tillgängligt offentligt och tredje parter kan dela eller använda ditt innehåll utan vår vetskap och vårt godkännande. Hunkemöller är inte heller ansvarig för bearbetning eller borttagning av innehåll som har erhållits eller delats av sådana tredje parter. Du kan kontakta dessa tredje parter direkt för att begära att de tar bort ditt innehåll.
Annonser och erbjudanden
För att effektivisera vår marknadskommunikation online arbetar vi med olika leverantörer av sociala medier, sökmotorer och annonsnätverk ("Annonspartners"). Beroende på dina val av cookies kan dina personuppgifter delas med leverantörer av sociala medier som Facebook och Instagram och med Google för nätverksannonsering. Reklampartner använder information som vi tillhandahåller och som samlas in via cookies och annan teknik för att förutse dina preferenser och intressen, och tar hänsyn till detta när de väljer annonser i de annonsutrymmen som erbjuds via deras annonsnätverk online. Detta är en metod som kallas "retargeting". Reklampartner använder cookies och liknande tekniker för att spåra din användning av våra webbplatser och tjänster genom att använda data som lagras på din enhet eller i appar. Läs mer om cookies och andra spårningstekniker i vår Cookie Policy.
För att kunna välja det innehåll som passar dina intressen kan vi använda information som vi fått från dig när du anmälde dig till vårt nyhetsbrev eller skapade ett konto, anslöt dig till oss eller gjorde ett köp hos oss. Vi kan dela denna information, t.ex. en krypterad e-postadress, med tredje part, t.ex. Facebook och Google, i syfte att visa dig relevanta annonser på tredje parts webbplatser och appar. För att kunna göra detta jämförs dina uppgifter med den tredje partens databas. När en matchning hittas ser du reklam och relevant innehåll i ditt flöde eller i din sökmotor. Om inte någon matchning hittas, raderas dina uppgifter på ett säkert sätt. Om du inte vill att vi ska dela dina uppgifter med tredje part i detta syfte kan du när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring. Detta kan göras via Cookie inställningarna under "Om oss", längst ner på sidan. Men för att visa dig vad som passar dina intressen använder vi dina aktiviteter tillsammans med personlig information som du har angett för oss på vår webbplats. För att visa dig relevant innehåll på externa webbplatser delar vi denna information och en kundreferens, t.ex. en krypterad e-postadress, med tredje part, t.ex. annonsplattformar och sociala nätverk . Vi använder dessa cookies för att förbättra flera Google-tjänster, till exempel Google Analytics.4 HUR ÖVERFÖR VI DINA PERSONUPPGIFTER UTANFÖR EES?
Behandlingen av dina personuppgifter kan innebära överföring av dina personuppgifter inom Hunkemöllerkoncernen eller till en tredje parts tjänsteleverantör som ligger utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES). I tillämpliga fall har vi vidtagit lämpliga skyddsåtgärder för att överföra dina personuppgifter till ett land utanför EES, om landet inte tillhandahåller en tillräcklig skyddsnivå enligt gällande lagstiftning om dataskydd, inklusive genom att ingå standardavtalsklausuler godkända av Europeiska kommissionen för att skydda dina personuppgifter. Du kan kontakta oss om du vill få mer information om de åtgärder vi har vidtagit för att skydda dina personuppgifter i detta avseende.
5 HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi är fast beslutna att se till att dina personuppgifter hålls säkra. För att förhindra förlust eller obehörig tillgång, avslöjande eller ändring har vi infört lämpliga fysiska, tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda de personuppgifter vi samlar in och behandlar. Alla våra anställda och tredjepartsleverantörer som fungerar som vår dataprocessor (d.v.s. de som behandlar dina personuppgifter på våra vägnar) som har tillgång till och är relaterade till behandling av personuppgifter, är skyldiga att respektera dina personuppgifters integritet.
6 HUR KAN DU KOMMA ÅT OCH UPPDATERA DINA PERSONUPPGIFTER OCH ANVÄNDA DINA RÄTTIGHETER SOM REGISTRERAD?
Om du har några frågor eller förfrågningar relaterade till kundservice, till exempel i samband med din beställning i vår webbutik, kontakta vår kundtjänst med hjälp av kontaktinformationen som finns här.
Som registrerad har du vissa rättigheter avseende vår behandling av dina personuppgifter:
- Din rätt till åtkomst: Om du frågar oss kommer vi att bekräfta om vi behandlar dina personuppgifter och i sådana fall ge dig en kopia av personuppgifterna (tillsammans med vissa andra uppgifter).
- Din rätt att korrigera dina personuppgifter: Om du tror att de personuppgifter vi har om dig är felaktiga eller ofullständiga kan du be oss korrigera dem. Om du har ett My Hunkemöller-konto eller använder vår app kan du även uppdatera dina personuppgifter via ditt My Hunkemöller-konto eller via vår app. Om vi har delat dina personuppgifter med andra kommer vi att meddela dem ändringarna när det är möjligt. Om du frågar oss, där det är möjligt och tillåtet att göra det, berättar vi också med vem vi har delat dina personuppgifter så att du kan kontakta dem direkt.
- Din rätt att radera dina personuppgifter: Du kan be oss att radera eller ta bort dina personuppgifter under vissa omständigheter. Om vi har delat dina personuppgifter med andra kommer vi att meddela dem raderingen när det är möjligt. Om du frågar oss, när det är möjligt och tillåtet att göra det, berättar vi också med vem vi har delat dina personuppgifter så att du kan kontakta dem direkt.
- Din rätt att begränsa vår behandling av dina personuppgifter: : Du kan be oss att blockera eller upphäva behandlingen av dina personuppgifter under vissa omständigheter, till exempel om du bestrider att personuppgifterna är korrekta eller om du motsätter dig att vi behandlar dem. Det kommer inte hindra oss från att lagra dina personuppgifter. Vi kommer att meddela dig innan vi avskaffar eventuella restriktioner. Om vi har delat dina personuppgifter med andra kommer vi att meddela dem om begränsningen när det är möjligt. Om du frågar oss, när det är möjligt och tillåtet att göra det, berättar vi också med vem vi har delat dina personuppgifter så att du kan kontakta dem direkt.
- Din rätt till dataportabilitet: : Du har rätt att, under vissa omständigheter, erhålla de personuppgifter du har lämnat till oss (i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format) och att återanvända det någon annanstans eller att be oss överföra dessa till en tredje part som du väljer. Om den tredje parten inte kan ta emot dessa uppgifter skickar vi den direkt till dig.
- Din rätt att invända: Du kan begära att vi upphör med att behandla dina personuppgifter och vi kommer att göra det om vi förlitar oss på våra egna eller någon annans legitima intressen att behandla dina personuppgifter, förutom om vi kan bevisa tvingande rättsliga grunder till behandlingen.
- Dina rättigheter i samband med automatiserat beslutsfattande, inklusive profilering: : Du har rätt att inte bli föremål för ett beslut som uteslutande grundar sig på automatisk behandling, inklusive profilering, om den har en rättslig verkan eller på liknande sätt påverkar dig om inte en sådan behandling krävs för att ingå eller fullgöra ett avtal mellan oss, t.ex. kreditkontroll av vår partner Klarna. Du har alltid rätt att uttrycka dina åsikter och besvara ett automatiskt beslut.
- Din rätt att återkalla samtycke: Om vi förlitar oss på ditt samtycke som vår rättsliga grund för att behandla dina personuppgifter har du rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Detta påverkar inte lagenligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallningen.
- Din rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten: Om du har något problem med hur vi har hanterat dina personuppgifter kan du lämna in ett klagomål hos din lokala tillsynsmyndighet.
Du kan skicka oss en förfrågan via kontaktuppgifterna nedan. Om du är medlem, använd ditt medlemsnummer. Observera också att ID-kort kan krävas beroende på din fråga eller förfrågan. Vi kommer att hantera dina frågor och förfrågningar noggrant och i enlighet med gällande regler för dataskydd. Om du begär information om ditt konto eller begär att det raderas lagrar vi dessa förfrågningar för att säkerställa att de följs upp i tid. Denna information kommer att raderas 6 månader efter att begäran har behandlats klart.
Om du fortfarande inte tycker att vi har hanterat din förfrågan på ett tillfredsställande sätt, eller om du har ett klagomål, kontakta vår Data Protection Officer på privacy@hunkemoller.com.
7 VÅRA KONTAKTUPPGIFTER
Kontakta oss om du har några frågor:
Kontakta vårt huvudkontor, den dataregisteransvarig som är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter, tillsammans med dess dotterbolag:
Hunkemöller B.V.
Liebergerweg 28
1221 JS Hilversum
Postbus 386, 1200 AJ Hilversum, The Netherlands
Telefonnummer: 035-646 5412
E-postadress: customerservice@hunkemoller.com
Sverige: Hunkemöller Danmark A/S, Klampenborgvej 232, 2., DK-2800 Kgs. Lyngby (Danmark
Dataskyddsombud Om du vill kan du också kontakta vår (lokala) Data Protection Officer på privacy@hunkemoller.com