- Hem
- Integritetspolicy
Hunkemöllers Integritetspolicy
Datum: 17/12/2024
Hunkemöller B.V. och dess dotterbolag (nedan även kallade Hunkemöller, eller vi, oss, vårt) åtar sig att skydda dina personuppgifter. För oss är det viktigt att använda dina personuppgifter på ett noggrant, säkert och transparent sätt, i enlighet med gällande integritetslagstiftning (inklusive den allmänna dataskyddsförordningen, GDPR).
Vilken information hittar du i denna integritetspolicy?
I denna integritetspolicy förklarar vi följande:
- Vilka personuppgifter vi samlar in.
- När vi använder dina personuppgifter.
- Hur vi använder dessa personuppgifter.
- Hur länge vi behåller dina personuppgifter i samband med våra butiker, webbshop och app.
- Med vem vi delar dina uppgifter.
- Vilka rättigheter du har som registrerad och hur vi respekterar dem.
Denna integritetspolicy kan uppdateras vid nya utvecklingar, såsom ändringar i användningen av dina personuppgifter eller om det sker tillämpliga lagändringar. När en uppdatering sker meddelar vi dig i denna integritetspolicy. Vi informerar dig separat via e-post om viktiga ändringar i vår integritetspolicy.
1. VEM ÄR PERSONUPPGIFTSANSVARIG FÖR BEHANDLINGEN AV DINA PERSONUPPGIFTER?
Hunkemöller B.V. är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har frågor om vår integritetspolicy eller vill utöva dina rättigheter som beskrivs i vår integritetspolicy, vänligen kontakta oss.
2. NÄR SAMLAR VI IN DINA PERSONUPPGIFTER?
2.1 När du blir medlem (i butik och online)
Du kan också bli medlem:
- genom att ta emot ett fysiskt medlemskort i en av våra butiker och registrera det i butiken med hjälp av en av våra medarbetare och sedan aktivera det online i ett Mitt Hunkemöller-konto (se nedan för mer information), eller
- genom att registrera dig direkt online på vår webbplats eller app genom att skapa ett Mitt Hunkemöller-konto. Du kan endast skapa ett konto om du också vill bli medlem.
När du blir medlem och har aktiverat ditt medlemskap får du alla förmåner i vårt lojalitetsprogram för medlemmar, inklusive att ta emot och lösa in Passion Points och shopptillgodohavanden, få gåvor vid köp, överraskningar på din födelsedag och tillgång till exklusiva medlemsdagar.
Anpassad marknadsföringskommunikation efter dina intressen: Om du som medlem har gett samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation från oss, får du regelbundet post eller, beroende på ditt cookie-val, online personliga annonser (se avsnitt 3 i denna integritetspolicy för mer information), erbjudanden, information om våra kampanjer och evenemang, produkttips och rekommendationer som kan vara av intresse för dig.
Personalisering och riktad annonsering med cookies: Om du som medlem är inloggad på ditt Mitt Hunkemöller-konto och har gett samtycke till användning av cookies via cookiebannern på vår webbshop eller app, samlar vi in information om produkter eller innehåll som du har tittat på, produkter som du har lagt i din varukorg men ännu inte köpt för att följa ditt köpbeteende, annonser som du har sett eller interagerat med samt dina möjliga intressen som härleds från sådant surfbeteende.
Hämta onlinebeställningar eller returnera produkter beställda online i en av våra butiker: Om du hämtar en beställning i en av våra butiker ber vi dig visa ett e-postmeddelande eller sms (t.ex. bekräftelsemail) där namnet på den ursprungliga köparen och ordernumret anges som bevis på köp. Om någon annan hämtar ditt paket ber vi den personen visa en identitetshandling med sitt namn och sin signatur (t.ex. ID-kort, körkort eller kreditkort). Personen som hämtar paketet ombeds också visa ett e-postmeddelande eller sms där namnet på den ursprungliga köparen och ordernumret anges. Vi noterar endast ditt namn, datumet då beställningen anlände och när den hämtades, detaljer om din beställning och betalning samt eventuell feedback som du lämnar på hämtformuläret. Du måste skriva under när du hämtar en produkt i en av våra butiker. De undertecknade hämtformulären sparas i 6 månader.
2.1.1 Vilken typ av personuppgifter samlar vi in?
För att ge dig alla fördelar med ditt medlemskort och låta dig dra nytta av en mer personlig shoppingupplevelse som är anpassad efter dina intressen och preferenser, samlar vi in och använder följande personuppgifter om dig. Detta beror på om du har aktiverat ditt medlemskort (om du ännu inte har aktiverat ditt My Hunkemöller-konto behandlar vi endast medlemskapsuppgifterna som du har lämnat i butik och dina köp i butik för att tilldela och hantera Passion Points), registreringsuppgifterna för ditt My Hunkemöller-konto och dina interaktioner med oss:
- (Fullständigt) namn
- Födelsedatum
- Fullständig (hem)adress (faktura)
- Leveransadress
- E-postadress
- Medlemskortsnummer
- Telefonnummer
- Kön
- Utestående och inlösta Passion Points
- Kreditsaldo och inlöst saldo
- Produkter du har köpt i butik och online samt deras storlek, färg, pris och andra produktuppgifter
- Var du har köpt produkter, till exempel i vilken butik
- Tid och datum för dina köp
- Returnerade produkter, datum då du meddelade att du vill returnera produkter, datum då produkterna returnerades
- Storlekar (bh-storlek, trosstorlek, klädstorlek)
- Om du har gett samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation, via vilken kanal (online, i butik, app) samt datum och tid
- Betalningsuppgifter: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, tidpunkt och datum för betalning. Vi sparar inga bankkontonummer eller kreditkortsnummer (om du har gett samtycke sparar vi dessa krypterat så att du inte behöver ange dem vid nästa köp) när transaktionen har slutförts. Vi delar dina personuppgifter endast med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för att genomföra din betalning.
- Kategorier av köpta produkter
- Om du har besökt vår webbshop eller app: IP-adress samt tid och datum för ditt besök
- Faktureringsadress
- Personlig hälsning (valfritt vid köp av present)
- Spårningsnummer (Track & Trace)
- Om du väljer att hämta din beställning i en av våra butiker, din upphämtningsplats
- Om du har accepterat cookies i vår webbshop eller app och är inloggad på ditt My Hunkemöller-konto, samlas information in via cookies i vår webbshop som du har godkänt, såsom besökta webbsidor, produkter du har visat intresse för genom att klicka på produkten, visa den, lägga till den i din varukorg eller klicka på en annons
- Det kundsegment som motsvarar dina online- och butiksvanor, dina demografiska uppgifter, preferenser, produkter du har tittat på eller visat intresse för samt dina storleksuppgifter
- Frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål
- Recensioner som du publicerar på webbplatsen
- För att ge dig Passion Points baserat på dina köp och likes på sociala medier, för att hantera dina Passion Points och för att låta dig lösa in Passion Points och krediter.
- För att ge dig Passion Points eller andra överraskningar på din födelsedag.
- För att ge dig Passion Points om du berättar mer om dig själv, handlar i olika kategorier eller via flera kanaler (butiker och webbshop).
- Om du har gett samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation, såsom nyhetsbrev och pushnotiser via appen, använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation.
- För att ge dig personliga och mer relevanta erbjudanden, rabatter, inbjudningar, online- och butiksspecifika förslag och rekommendationer som är anpassade efter dig baserat på dina personuppgifter som samlats in i våra butiker eller online i vår webbshop eller app.
- Om du har gett samtycke, för att visa dig relevanta annonser på sociala medier, såsom Facebook och Instagram, eller på tredjepartswebbplatser, såsom sökmotorer eller annonser från tredje part som kan visas på andra webbplatser du besöker.
- För att kontakta dig med viktig information om ditt medlemskort, Passion Points och krediter eller köp, inklusive orderbekräftelse.
- För att behandla köp, beställningar, betalningar, returer och inkasseringar.
- För att hantera ditt My Hunkemöller-konto som du använder som medlem.
- För att ge kundsupport och hantera dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål på ett korrekt sätt.
- För att säkra ditt My Hunkemöller-konto och våra system.
- För att analysera användningen av medlemskort, köpta produkter, använda tjänster och övergivna varukorgar i vår webbshop på aggregerad basis för att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive utbudet i butik och online.
- För att förebygga, utreda, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara juridiska anspråk.
- Vi använder dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook, Instagram, Snapchat och Pinterest.
- Om du ger samtycke till användning av cookies samlar vi också in information om ditt surfbeteende och dina shoppingvanor för att fastställa dina intressen och saker du kanske gillar, och kopplar denna insamlade information till ditt Mitt Hunkemöller-konto när du är inloggad. Läs vårt Cookiepolicy för mer information om cookies.
- Du kan när som helst återkalla ditt samtycke för att ta emot marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev du får, genom att kontakta oss, eller om du har ett Mitt Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Att återkalla ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter innan återkallelsen.
- Om du är medlem behandlar vi också dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig, nämligen för att genomföra medlemskapsprogrammet och erbjuda dig dess förmåner. Vi behöver dina personuppgifter för att administrera medlemskapsprogrammet och hantera dina köp och returer. Se våra allmänna villkor för medlemskortet för mer information.
- Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla en av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla bokföringskrav.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att uppfylla minimiskattekrav.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
- Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen. Hos Hunkemöller vill vi gärna lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och saker de kanske gillar, och segmentera dem i specifika kundgrupper baserat på information som erhållits eller analyserats med hjälp av dina personuppgifter, inklusive köp- och surfbeteende, shoppingvanor, demografiska data och andra personuppgifter, som beskrivs under "vilka personuppgifter samlar vi in". Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att erbjuda dig en mer personlig och trevlig shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra shopping effektivt.
- Skicka ett e-postmeddelande inom 1 timme om du är inloggad med frågan om du vill slutföra din beställning för produkter som lagts till och lämnats kvar i din varukorg på vår webbshop efter att du har stängt vår webbshop eller app, för att hantera lager, öka kundnöjdheten genom att påminna dig om (försäljnings)produkter du fortfarande vill köpa och förbättra vår verksamhet.
- Minska affärsrisker genom att upptäcka och minska kredit- och bedrägeririsker samt verifiera din identitet.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive utveckling av nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vår verksamhet mot olagliga aktiviteter genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.1.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du blir medlem använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
2.1.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Vi baserar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina medlemskapsuppgifter:
Samtycke
Fullgörande av avtal med dig
Rättslig skyldighet
Berättigade intressen
2.1.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi kan få dina personuppgifter direkt från dig, till exempel när du registrerar dig eller aktiverar ditt medlemskort, skapar ett Mitt Hunkemöller-konto, besöker vår webbshop, använder vår app tredje parter, såsom cookie-leverantörer som nämns i vår cookiepolicy, lojalitetstjänster som vi använder för att säkerställa att du kan samla och lösa in Passion Points och krediter, logistiktjänster som vi använder för att hantera onlinebeställningar och returer, paketleverantören som vi använder för att skicka ditt paket och betalningstjänstleverantörer.
2.1.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar inte dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för. Om du är medlem sparar vi dina uppgifter så länge du är aktiv medlem. Om du har varit inaktiv som medlem i sex (6) år, eftersom du inte har använt ditt medlemskort, skickar vi ett e-postmeddelande med frågan om du fortfarande vill vara medlem. Om du därefter förblir inaktiv avslutar vi ditt medlemskap och raderar dina personuppgifter som är kopplade till medlemskapet. Vi är skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att uppfylla den minimala skattemässiga lagringsskyldigheten.
I vissa fall, såsom för att uppfylla våra lagliga eller regulatoriska (bokförings- och skattemässiga) minimilagringstider, lösa tvister, förebygga bedrägeri och missbruk eller upprätthålla våra allmänna villkor, kan vi behålla dina personuppgifter även efter att vi har avslutat ditt medlemskap eller upphört att leverera produkter och tjänster till dig.
2.2 Om du använder vår webbshop och gör beställningar utan ett konto
Du kan också besöka vår webbshop och handla utan konto. Vi behandlar då dina personuppgifter i samband med ditt besök på vår webbshop eller app. Om du gör beställningar behandlar vi också dina personuppgifter för att säkerställa att din beställning hanteras korrekt.
- Riktad annonsering med hjälp av cookies: Om du har gett samtycke till användning av cookies via cookiebannern på vår webbshop, gör de annonseringscookies vi använder det möjligt för dessa tredje parter och oss att känna igen din enhet och följa ditt surfbeteende på vår webbshop och på tredjepartswebbplatser, vilket resulterar i personliga annonser online.
2.2.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du använder vår webbshop och beställer produkter utan att skapa ett konto, använder vi följande personuppgifter om dig:
När du besöker vår webbshop:
- Om du har accepterat cookies på vår webbshop, information som samlas in via tredjepartsannonseringscookies som vi använder på vår webbshop, såsom besökta webbsidor, produkter du har visat intresse för genom att klicka på produkten, visa den, lägga till den i din varukorg eller klicka på en annons i vår webbshop eller på tredjepartswebbplatser.
- IP-adress, tid och datum för ditt besök.
- Frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- Om du har anmält dig för att ta emot vår marknadsföringskommunikation via e-post eller andra kontaktuppgifter som du har lämnat.
- Om du tillåter webbläsarens pushnotiser på vår webbplats skickar vi marknadsföringsmeddelanden via din webbläsare. Vi samlar in ditt medlemsnummer, för- och efternamn samt din enhets-ID.
- Om du skriver en produktrecension på vår webbplats: e-postadress, ditt namn och ditt order-ID.
Dessutom använder vi följande personuppgifter om dig när du gör en beställning:
- Namn
- Adress
- Leverans- och faktureringsadress: din leveransadress delas med våra externa leverans-/transportpartners som ansvarar för leveransen av dina köp till din leveransadress.
- E-postadress
- Personlig hälsning (valfritt vid köp av present)
- Spårningsnummer (Track & Trace)
- Detaljer om din beställning: tidpunkt för dina köp, köpta produkter, produktdetaljer inklusive storlek, färg och pris.
- Betalningsuppgifter: bankkontonummer, bank- eller kreditkortsnummer, tidpunkt för betalning, betalningsmetod, även om du har valt att betala efter leverans. Vi sparar inga kontonummer eller kortnummer när transaktionen är slutförd. Vi delar dina personuppgifter med kreditkortsföretag och andra betalningsleverantörer för att genomföra din betalning.
- Om du väljer att hämta din beställning i en av våra butiker, din upphämtningsplats.
- Information om returer och återbetalningar.
2.2.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker vår webbshop eller gör beställningar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att behandla köp, beställningar, betalningar och inkasseringar.
- För att ge dig de funktioner som vår webbshop behöver, såsom att hålla dig inloggad under shopping och spara ditt aktuella språkval.
- Om du har gett samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation, såsom nyhetsbrev eller pushnotiser i din webbläsare, för att skicka sådan kommunikation till dig.
- För att ge dig erbjudanden, rabatter, inbjudningar, förslag och rekommendationer på vår webbshop eller på tredjepartswebbplatser som är anpassade efter dig baserat på information som samlas in online via vårt användande av tredjepartsannonseringscookies, inklusive dina köp, visade produkter och annonser, produkter som lagts i din varukorg eller annonser som du har interagerat med.
- Om du har gett samtycke till att ta emot marknadsföringskommunikation från oss, anpassas sådan kommunikation också efter dig.
- När du skriver en produktrecension på vår webbplats: för att samla in och visa recensionerna på vår webbplats, samt analysera dem på aggregerad basis för att förbättra våra produkter, autentisering och bedrägeridetektion samt verifiering.
- För att kontakta dig med viktig information om dina köp, inklusive att bekräfta din beställning.
- För att ge kundsupport och hantera returer, återbetalningar, dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål på ett korrekt sätt.
- För att säkra din användning av vår webbshop, genomförandet av beställningar och våra system.
- För att analysera användningen av vår webbshop, såsom köpta produkter, använda tjänster och övergivna varukorgar, på aggregerad basis för att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive vår webbshop, i allmänhet.
- För att förebygga, utreda, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara jurid
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara juridiska anspråk.
2.2.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Vi baserar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår webbshop och onlinebeställningar:
Samtycke:
- Om du ger samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringskommunikation till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook och Instagram.
- Om du ger samtycke till användning av cookies samlar vi också in information om ditt surf- och köpbeteende för att fastställa dina intressen och saker du kan tycka om.
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig, nämligen för att ge dig funktionerna i vår webbshop och hantera dina onlineköp.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla bokföringskrav.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att uppfylla minimikrav för skatteförpliktelser.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
- Hos Hunkemöller vill vi gärna lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och saker de kan tycka om baserat på information som erhålls eller analyseras från dina personuppgifter, inklusive köp- och surfvanor, shoppingbeteende, demografiska uppgifter och andra personuppgifter som beskrivs under ”vilka personuppgifter samlar vi in”. Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer personlig och smidig shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra shopping mer effektiv.
- Minska affärsrisker genom att upptäcka och begränsa kredit- och bedrägeririsker.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vår verksamhet mot olagliga aktiviteter genom att implementera säkerhetsåtgärder.
Fullgörande av avtal med dig:
Rättslig skyldighet:
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla en av våra rättsliga skyldigheter.
Berättigade intressen:
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
2.2.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du lämnar dina uppgifter vid beställning eller när du besöker vår webbshop, tillåter pushnotiser i din webbläsare, skriver en produktrecension, ställer att hantera onlinebeställningar och returer, paketleverantören som vi använder för att skicka ditt paket och betalningstjänstleverantörer som vi använder för att behandla din betalning, nämligen Adyen N.V.
2.2.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för. Om du gör en beställning utan att vara medlem eller ha ett My Hunkemöller-konto sparar vi dina uppgifter så länge som behövs för att kunna leverera relevanta produkter eller tjänster till dig. Efter att din beställning har hanterats är vi skyldiga att behålla dina personuppgifter, inklusive köpta produkter, för att uppfylla skattemässiga lagringskrav.
Om du tillåter att ta emot pushnotiser i din webbläsare sparar vi dina personuppgifter i en period på 2 år.
Om du skriver en produktrecension på vår webbplats sparar vi dina personuppgifter i en period på 18 månader, om du inte ber oss att ta bort din recension tidigare.
Läs vår cookiepolicy för mer information om hur länge cookies är giltiga.
I vissa situationer, såsom för att lösa tvister, förebygga bedrägeri och missbruk eller för att upprätthålla våra allmänna villkor, kan vi I vissa situationer, såsom för att lösa tvister, förebygga bedrägeri och missbruk eller för att upprätthålla våra allmänna villkor, kan vi behålla dina personuppgifter efter att leveransen av produkter och tjänster till dig har avslutats.
2.3 När du använder vår app och gör beställningar via vår app
Du kan välja att ladda ner och använda vår app, även utan ett My Hunkemöller-konto. Vår app erbjuder olika funktioner som du kan använda utan registrering, såsom möjligheten att se våra produkter, skanna produktinformation i våra butiker och hitta en butik nära dig. Vi behandlar din geolokalisering endast för detta ändamål om du har gett samtycke i vår app. Du kan endast lägga beställningar via appen om du har eller skapar ett My Hunkemöller-konto och blir medlem. Om du inte vill bli medlem kan du som gäst lägga en beställning via vår mobila webbplats. För att ladda ner och använda vår app behöver vi uppgifter från din smartphone eller surfplatta: din IP-adress och MAC-adress, modell och operativsystem för dina enheter.
Riktad annonsering med hjälp av cookies: Om du har gett samtycke till användning av cookies via appen, följer vi hur du använder vår app, dvs. innehåll du har tittat på, produkter du har lagt i din varukorg men ännu inte köpt, ditt shoppingbeteende, kampanjer i appen som du har tittat på eller interagerat med, samt dina potentiella intressen som samlats in baserat på sådant app-användande och shoppingbeteende. Baserat på informationen gör vi din användning av appen och shopping via appen mer effektiv och bättre anpassad till dig genom att visa produkter i appen som du kanske gillar baserat på produkter som andra kunder har köpt, visa den närmaste butiken där produkterna finns i lager, var du kan hämta din beställning, erbjuda kuponger i appen och visa mer relevanta annonser i appen.
2.3.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
När du använder vår app samlar vi in följande personuppgifter om dig:
- Din IP-adress
- MAC-adressen för din enhet
- Modell och operativsystem för din enhet
- Om du har accepterat cookies i vår app, information som samlas in via tredjepartscookies, såsom produkter du har visat intresse för genom att titta på dem eller lägga till dem i din varukorg.
- Om du vill ta emot pushnotiser om din beställning, nyheter, evenemang, kampanjer och annan marknadsföringskommunikation.
- App-inboxmeddelanden som vi har skickat till dig som pushnotiser.
- Om du har anmält dig för att ta emot vår marknadsföringskommunikation via e-post.
- Din geolokalisering för att visa vilka butiker som ligger närmast dig och skicka pushnotiser med marknadsföringskommunikation när du är nära (inom cirka 100 meter från) en av våra butiker.
- Om du skriver en produktrecension i vår app: e-postadress, namn och order-ID.
- Frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
2.3.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du använder vår app använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig funktionerna i vår app: skapa ett konto, uppdatera ditt konto, lägga en beställning, spara dina storlekar, Sexy Shapes och Favourite Fits.
- Om du har gett samtycke till att ta emot pushnotiser för marknadsföringskommunikation, för att skicka sådan kommunikation via pushnotiser till din inbox i vår app.
- För att ge kundsupport och hantera returer, återbetalningar, dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål på ett korrekt sätt.
- Om du har gett samtycke till att ge oss åtkomst till din enhets plats, för att skicka pushnotiser när du är nära (inom cirka 100 meter) en Hunkemöller-butik och visa den närmaste butiken. Vi behandlar också hur ofta du befinner dig nära en av våra butiker för att mäta effektiviteten av våra kampanjer och erbjudanden på aggregerad nivå. Beroende på typ och version av din enhets operativsystem kan du välja om och när vi har åtkomst till din plats.
- För att säkra din användning av vår app och dina uppgifter som lagras i appen och våra system.
- För att analysera användningen av vår app, såsom använda funktioner, visade produkter och innehåll, samt övergivna varukorgar, på aggregerad basis för att förbättra och optimera våra produkter och tjänster, inklusive vår webbshop, i allmänhet.
- Om du skriver en produktrecension i vår app: för att samla in och visa recensionerna på vår webbplats, samt analysera dem på aggregerad basis för att förbättra våra produkter, autentisering och bedrägeridetektion samt verifiering.
- För att förebygga, utreda, hantera eller rapportera bedrägeri eller stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara juridiska anspr
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara juridiska anspråk.
2.3.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Vi baserar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av vår app:
Samtycke:
- Om du ger samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringsmeddelanden till dig.
- Skicka pushnotiser, inklusive marknadsföringsrelaterade meddelanden, om du har gett samtycke till att ta emot sådana meddelanden.
- Använda din geolokalisering för att visa närmaste butiker och skicka pushnotiser baserat på din plats när du är nära (inom cirka 100 meter från) en av våra butiker.
- Om du ger samtycke till vårt användande av cookies samlar vi också in information om din app-användning och shoppingvanor för att fastställa dina intressen och saker du kan tycka om.
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke för att ta emot marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev du får från oss eller genom att kontakta oss, eller om du har ett My Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Läs vår cookiepolicy för hur du kan återkalla ditt samtycke för cookies när som helst. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallelsen.
Fullgörande av avtal med dig:
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig, nämligen för att ge dig funktionerna i vår app.
Rättslig skyldighet:
- Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla en av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi kan vara skyldiga att behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
Berättigade intressen:
- Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
- Hos Hunkemöller vill vi gärna lära känna våra värdefulla medlemmar, deras preferenser, intressen och saker de kan tycka om, och segmentera dem i specifika kundgrupper baserat på information som erhålls eller analyseras från dina personuppgifter, inklusive köp- och surfvanor, shoppingbeteende, demografiska uppgifter och andra personuppgifter som beskrivs under ”vilka personuppgifter samlar vi in”. Detta gör att vi kan förbättra vår verksamhet genom att hitta nya sätt att ge dig en mer personlig och smidig shoppingupplevelse och öka kundnöjdheten, till exempel genom att rekommendera produkter som passar dig bättre för att hjälpa dig välja rätt produkter och göra shopping mer effektiv.
- Minska affärsrisker genom att upptäcka och begränsa kredit- och bedrägeririsker samt verifiera din identitet.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vår verksamhet mot olagliga aktiviteter genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.3.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig genom din användning av vår app och information som du anger i appen, om du ger oss åtkomst till din plats, eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.3.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Själva appen sparar inga personuppgifter. Appen har endast åtkomst till dina personuppgifter som lagras i våra leverantörers system. Se ”vem har åtkomst till dina personuppgifter” för mer information om våra leverantörer. Vi sparar Själva appen sparar inga personuppgifter. Appen har endast åtkomst till dina personuppgifter som lagras i våra leverantörers system. Se ”vem har åtkomst till dina personuppgifter” för mer information om våra leverantörer. Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för. Dina personuppgifter som erhålls via appen sparas i 2 år. Läs vår cookiepolicy för mer information om hur länge cookies är giltiga. Om du skriver en produktrecension i vår app sparar vi dina personuppgifter i en period på 18 månader, om du inte ber oss att ta bort din recension tidigare.
2.4 När du besöker våra butiker
Säkerhetskamera: Det finns kamerabevakning i våra butiker för att skydda oss och våra värdefulla kunder mot stöld och för att säkerställa säkerheten för våra kunder och kollegor. När du besöker våra butiker informeras du via synliga skyltar om förekomsten av CCTV-kameror. Om ett allvarligt incident inträffar, såsom stöld, kommer vi att lämna relevanta kamerabilder till behöriga myndigheter, såsom polisen.
2.4.1 När du besöker våra butiker
När du besöker våra butiker eller handlar där använder vi följande personuppgifter om dig:
- Om du köper produkter: ditt krypterade bankkonto- eller kreditkortsnummer, betalkortsnummer samt tid och datum för betalning, köpta produkter och ditt kvitto.
- Om du hämtar produkter som beställts online: namn, datum för ankomst av din beställning, detaljer om din beställning och betalningsinformation.
- E-postadress, om du vill få kvitton via e-post eller om du anger till vår personal att du vill ta emot marknadsföringskommunikation från oss via e-post.
- Om du returnerar produkter: våra kollegor har tillgång till dina orderuppgifter om du har beställt produkterna online, för att kunna hantera din retur. Vi behandlar också dina returuppgifter, nämligen datum och tid för din retur, återbetalningar du får, artiklar du har returnerat och artiklar du behåller (om tillämpligt).
- Eventuella frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål.
- CCTV-inspelningar.
2.4.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
När du besöker våra butiker och handlar där använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge kundsupport och hantera produkter du vill hämta, returnera, återbetalningar samt dina frågor, förfrågningar, feedback eller klagomål på ett korrekt sätt.
- För att säkra våra butiker, säkerställa våra kollegors och kunders trygghet samt förebygga, begränsa eller hantera incidenter.
- Om du har gett samtycke till att ta emot marknadsföringsmeddelanden via e-post, för att skicka sådana meddelanden till dig.
- För att analysera besök, hämtningar, köp och returer i våra butiker på aggregerad nivå för att förbättra och optimera våra produkter, tjänster och marknadsföring i allmänhet.
- Förebygga, utreda, hantera eller rapportera stöld.
- För att uppfylla en rättslig skyldighet, ett domstolsbeslut eller för att utöva eller försvara juridiska anspråk.
2.4.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Samtycke:
- Om du ger samtycke använder vi dina kontaktuppgifter för att skicka marknadsföringsmeddelanden till dig eller visa relevanta annonser på sociala medieplattformar som du använder, såsom Facebook och Instagram.
- Du kan när som helst återkalla ditt samtycke för att ta emot marknadsföringskommunikation längst ned i varje nyhetsbrev du får från oss eller genom att kontakta oss, eller om du har ett My Hunkemöller-konto under dina profiluppgifter. Återkallandet av ditt samtycke påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallelsen.
- Vi behandlar också dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig, nämligen vid hantering av dina köp, inklusive hämtning i butik eller returer.
Rättslig skyldighet:
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att uppfylla en av våra rättsliga skyldigheter.
- Vi är skyldiga att behandla dina uppgifter för att uppfylla bokföringskrav.
- Om du vill återkräva moms på ditt köp måste vi behandla dina personuppgifter för detta ändamål.
- Vi är också skyldiga att behålla kvitton och återbetalningar för att uppfylla minimikrav för skatteförpliktelser.
- Vi kan också vara skyldiga att behandla eller lämna ut dina personuppgifter baserat på ett domstolsbeslut eller ett beslut från en behörig myndighet.
Berättigade intressen:
Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen:
- Hos Hunkemöller vill vi gärna lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de tycker om. Detta gör att våra kollegor kan ge dig mer relevanta förslag, vilket ökar kundnöjdheten.
- Utvärdera och förbättra kvaliteten på våra produkter, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
- Skydda vårt företag, våra kollegor och kunder mot olagliga aktiviteter och säkerställa deras trygghet genom att implementera säkerhetsåtgärder.
2.4.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du besöker vår butik, köper, hämtar eller returnerar produkter, löser in Passion Points eller krediter som medlem, eller när du ställer frågor eller gör förfrågningar.
2.4.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för.
Transaktionsuppgifter sparas i upp till 7 år för eventuella frågor vid skatterevisioner. För hämtning (click & collect) av onlinebeställningar och returer: endast våra butikskollegor har åtkomst till dina personuppgifter under returperioden eller hämtperioden för din beställning. Efter denna period är beställningen inte längre synlig för våra butikskollegor. Undertecknade hämtformulär sparas i 6 månader.
CCTV-inspelningar sparas i högst 30 dagar och raderas därefter. Observera: beroende på land kan CCTV-inspelningar sparas i högst 30 dagar och raderas därefter. Observera: beroende på land kan denna period vara kortare. Om du vill veta mer om lagringstiden för kamerabilder, kontakta oss via DPO@hunkemoller.com.
2.5 När du deltar i evenemang eller tävlingar
När du deltar i ett evenemang eller en tävling som vi organiserar för våra kunder är det viktigt för oss att skydda din integritet och endast samla in nödvändig information.
2.5.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Om du deltar i våra evenemang eller tävlingar behandlar vi följande personuppgifter:
- (Fullständigt) namn
- E-postadress
- Hemadress
- Medlemskortsnummer (om tillämpligt)
2.5.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Om du deltar i våra evenemang eller tävlingar använder vi dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig möjlighet att delta och kontrollera om du är berättigad att delta i ett evenemang eller en tävling.
- För att kommunicera med dig om ditt deltagande i våra evenemang och tävlingar.
- För att kunna ge dig ditt pris om du vinner.
- För att analysera och utvärdera deltagande i evenemang och tävlingar på en generell, aggregerad nivå och förbättra dessa så att våra kunder får ännu mer glädje av dem.
2.5.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Vi baserar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- Fullgörande av avtal med dig:
- Om du deltar i ett evenemang eller en tävling behandlar vi dina personuppgifter för att fullgöra ett avtal med dig, nämligen för att ge dig möjlighet att delta i evenemanget eller tävlingen, ge dig en chans att vinna, avgöra om du har vunnit och tilldela det pris du har vunnit.
- Berättigade intressen:
- Vi behandlar dina personuppgifter om det är nödvändigt för att tillvarata våra berättigade intressen.
- Vi analyserar framgången för våra evenemang och tävlingar genom att titta på antalet, typen och de demografiska uppgifterna för deltagarna och deras engagemang. Detta gör att vi kan förbättra våra evenemang och tävlingar och öka kundnöjdheten.
2.5.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du deltar i ett evenemang eller en tävling.
2.5.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för, Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för, med ett maximum på 2 månader efter avslutandet av det evenemang eller den tävling du deltog i.
2.6 När du kontaktar vår kundservice
Du kan kontakta vår kundservice via olika kanaler, inklusive telefonsamtal, e-post eller chatt (till exempel Facebook Messenger eller andra sociala medier). Om du kontaktar vår kundservice via e-post kan du bli inbjuden att fylla i en enkät om din upplevelse med vår kundservice. Dina svar används endast för att förbättra vår kundservice.
2.6.1 Vilka personuppgifter samlar vi in?
Vi behandlar följande personuppgifter:
- Röstinspelning av kontakt
- Kopia av korrespondens
- Datum för korrespondens
- Ursprung för korrespondens
- Anledning till korrespondens
- Lösning av korrespondens
- Datum för lösning av korrespondens
- Namn och kontaktuppgifter
2.6.2 Varför samlar vi in dessa personuppgifter?
Vi använder dina personuppgifter för följande ändamål:
- För att ge dig kundsupport
- För att hantera din förfrågan/fråga
- För att utbilda våra kundservicemedarbetare
- För att förbättra våra tjänster
- För att skicka en enkät om din upplevelse med vår kundservice
2.6.3 Rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter
Vi baserar oss på en av följande rättsliga grunder för behandlingen av dina personuppgifter:
- Fullgörande av avtal med dig: vi behandlar dina personuppgifter för att ge dig den kundservice du begär och besvara dina frågor.
- Berättigade intressen: hos Hunkemöller vill vi lära känna våra kunder, deras preferenser, intressen och saker de tycker om. Detta gör att våra kollegor kan ge dig mer relevanta förslag, vilket ökar kundnöjdheten. Vi utvärderar och förbättrar kvaliteten på våra produkter och tjänster, inklusive att utveckla nya produkter och tjänster, för att förbättra vår verksamhet.
2.6.4 Hur har vi fått dina personuppgifter?
Vi får dina personuppgifter direkt från dig när du kontaktar vår kundservice via olika kanaler, såsom telefonsamtal, e-post eller chatt (till exempel via sociala medier), eller när du fyller i en enkät om din upplevelse med vår kundservice.
2.6.5 Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för. Om du kontaktar vår kundservice via telefonsamtal kan inspelningen av samtalet sparas i upp till 12 månader för utbildning och serviceförbättring. Om du kontaktar vår kundservice via e-post eller chatt (till exempel via sociala medier) kan en kopia av denna korrespondens sparas i upp till 24 månader för utbildning och serviceförbättring samt för att kunna hjälpa dig vid eventuella klagomål. Observera att vissa sociala medieplattformar är baserade utanför EU och kan lagra kopior av korrespondens lokalt. Om du fyller i en Vi sparar dina personuppgifter inte längre än vad som är nödvändigt för de ändamål som uppgifterna behandlas för. Om du kontaktar vår kundservice via telefonsamtal kan inspelningen av samtalet sparas i upp till 12 månader för utbildning och serviceförbättring. Om du kontaktar vår kundservice via e-post eller chatt (till exempel via sociala medier) kan en kopia av denna korrespondens sparas i upp till 24 månader för utbildning och serviceförbättring samt för att kunna hjälpa dig vid eventuella klagomål. Observera att vissa sociala medieplattformar är baserade utanför EU och kan lagra kopior av korrespondens lokalt. Om du fyller i en enkät om din upplevelse med kundservice sparas dina svar i 12 månader. Efter att lagringsperioderna har löpt ut anonymiseras informationen om kundservice.
3. VEM HAR TILLGÅNG TILL DINA PERSONUPPGIFTER?
Dina personuppgifter kan samlas in av, delas med och behandlas av alla medlemmar i Hunkemöller-gruppen, särskilt av vårt lokala dotterbolag i ditt land i samband med lokala evenemang, kampanjer och kommunikation, shopping i vår webbshop, hantering av dina frågor eller förfrågningar och efterlevnad av tillämplig lokal lagstiftning. Vi har implementerat lämpliga avtal och interna policyer inom vår koncern för att säkerställa skyddet av dina personuppgifter. Dina uppgifter behandlas av personer som arbetar för eller på uppdrag av oss på en ”need-to-know”-basis, uteslutande för de ändamål som anges i denna integritetspolicy.
Vi använder externa tjänsteleverantörer för Customer Relationship Management (CRM), e-postmarknadsföringskampanjer, onlineannonsering, kundanalyser (t.ex. Selligent), kundnöjdhetsundersökningar (t.ex. The Choice), uppladdning och delning av ditt innehåll på sociala medier (t.ex. Flowbox), hantering av beställningar, leveranser, returer, återbetalningar, betalningsleverantörer som hanterar din betalning (t.ex. Adyen N.V.) och IT-tjänster. Vid tillhandahållandet av dessa tjänster behandlas dina personuppgifter, om tillämpligt, för vår räkning av den externa tjänsteleverantören. När vi använder en sådan extern tjänsteleverantör som behandlar dina personuppgifter för vår räkning och agerar som personuppgiftsbiträde, har vi ingått personuppgiftsbiträdesavtal i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning för att säkerställa korrekt och säker behandling av dina personuppgifter och efterlevnad av internationella begränsningar för dataöverföring.
Reklam och erbjudanden
För att göra vår online-marknadsföringskommunikation mer effektiv samarbetar vi med olika leverantörer av sociala medier, sökmotorer och annonsnätverk ("Annonsparter"). Beroende på dina cookie-inställningar kan dina personuppgifter delas med leverantörer av sociala medier som Facebook och Google för onlineannonsnätverk.
Annonsparter använder information som vi tillhandahåller och som samlas in via cookies och annan teknik för att förutsäga dina preferenser och intressen och ta hänsyn till detta vid val av annonser i annonsutrymmen som erbjuds via deras onlineannonsnätverk. Detta är en praxis som kallas ”retargeting”. Annonsparter använder cookies och liknande tekniker för att spåra din användning av våra webbplatser och tjänster med hjälp av data som lagras på din enhet eller i appar. Läs mer om cookies och annan spårningsteknik i vår cookiepolicy.
För att välja innehåll som passar dina intressen kan vi använda information som vi har fått från dig när du registrerade dig för vårt nyhetsbrev eller skapade ett konto eller gjorde ett köp hos oss. Vi kan dela denna information, såsom en krypterad e-postadress, med tredje parter som Facebook och Google för att visa relevanta annonser på tredjepartswebbplatser och appar. För att göra detta jämförs dina uppgifter med databasen hos den tredje parten. Om en matchning hittas ser du kampanjinnehåll i ditt flöde eller din sökmotor. Om ingen matchning hittas raderas dina uppgifter säkert.
Om du inte vill att vi delar dina uppgifter med tredje parter för detta ändamål kan du när som helst återkalla ditt samtycke för marknadsföring. Detta kan du göra via cookieinställningarna under ”Om oss” längst ned på sidan.
Hunkemöller har ingen kontroll över dessa annonsparters och sociala medieleverantörers integritetspolicyer. Läs deras integritetspolicyer noggrant för information om hur de hanterar dina personuppgifter. När du delar innehåll på sociala medier som vi har publicerat med ditt samtycke är ditt innehåll offentligt tillgängligt och tredje parter kan dela eller använda ditt innehåll utan vår vetskap eller vårt godkännande. Hunkemöller kan inte och är inte ansvarigt för att behandla eller ta bort innehåll som har erhållits eller delats av sådana tredje parter. Du kan kontakta dessa tredje parter direkt för att begära att ditt Hunkemöller har ingen kontroll över dessa annonsparters och sociala medieleverantörers integritetspolicyer. Läs deras integritetspolicyer noggrant för information om hur de hanterar dina personuppgifter. När du delar innehåll på sociala medier som vi har publicerat med ditt samtycke är ditt innehåll offentligt tillgängligt och tredje parter kan dela eller använda ditt innehåll utan vår vetskap eller vårt godkännande. Hunkemöller kan inte och är inte ansvarigt för att behandla eller ta bort innehåll som har erhållits eller delats av sådana tredje parter. Du kan kontakta dessa tredje parter direkt för att begära att ditt innehåll tas bort.
4. HUR ÖVERFÖR VI DINA PERSONUPPGIFTER UTANFÖR EES?
Behandlingen av dina personuppgifter kan innebära att dina personuppgifter överförs inom Hunkemöller-gruppen eller till en extern tjänsteleverantör utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES). I den mån det är tillämpligt har vi vidtagit lämpliga skyddsåtgärder för att överföra dina personuppgifter till ett land utanför EES, om det landet inte erbjuder en adekvat skyddsnivå enligt tillämplig dataskyddslagstiftning, bland annat genom att ingå standardavtalsklausuler som godkänts av Europeiska kommissionen för att skydda dina personuppgifter.
5. HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Vi gör allt vi kan för att säkerställa att dina personuppgifter lagras säkert. För att förhindra förlust eller obehörig åtkomst, offentliggörande eller ändring har vi vidtagit lämpliga fysiska, tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda de personuppgifter vi samlar in och behandlar.
Alla våra anställda och externa tjänsteleverantörer som agerar som våra personuppgiftsbiträden (dvs. de som behandlar dina personuppgifter för vår räkning) och som har tillgång till och är involverade i behandlingen av personuppgifter är skyldiga att respektera sekretessen för dina personuppgifter.
6. VILKA ÄR DINA INTEGRITETSRÄTTIGHETER SOM REGISTRERAD?
Som registrerad har du följande rättigheter i samband med vår behandling av dina personuppgifter:
- Rätt till tillgång: Du har rätt att begära bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter om dig, och om så är fallet, ge dig en kopia av dessa personuppgifter.
- Rätt till rättelse av dina personuppgifter: Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om du anser att vi har felaktiga eller ofullständiga uppgifter om dig. Du kan också uppdatera dina personuppgifter via ditt My Hunkemöller-konto eller via vår app.
- Rätt att radera dina personuppgifter: Du har rätt att i vissa fall begära att dina personuppgifter raderas, till exempel när du invänder mot behandlingen eller bestrider riktigheten av dessa uppgifter.
- Rätt att begränsa vår behandling av dina personuppgifter: Du har rätt att begränsa vår användning av dina personuppgifter under vissa omständigheter, till exempel när du invänder mot behandlingen eller bestrider riktigheten av dessa uppgifter. Detta hindrar oss inte från att lagra dina personuppgifter.
- Rätt till dataportabilitet: Du har under vissa omständigheter rätt att få personuppgifter som du har lämnat till oss (i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format) och återanvända dem någon annanstans eller be oss överföra dem till en tredje part som du väljer, där detta är tekniskt möjligt.
- Rätt att invända: Du har rätt att be oss sluta behandla dina personuppgifter, och vi kommer att göra det, utom om vi kan visa tvingande rättsliga grunder för behandlingen eller när det är nödvändigt för att utöva rättsliga anspråk.
- Rätt att återkalla samtycke: Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke om vi baserar vår behandling på ditt samtycke. Detta påverkar inte lagligheten av vår användning av dina personuppgifter före återkallelsen.
- Rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten: Du har rätt att lämna in ett klagomål till din lokala tillsynsmyndighet om du är orolig över hur vi har behandlat dina personuppgifter.
Du kan skicka dina integritetsförfrågningar via vårt formulär för integritetsförfrågningar. Vi kommer att hantera dina frågor och förfrågningar noggrant och i enlighet med tillämpliga dataskyddsregler. Om du begär information om ditt konto eller begär att bli raderad sparar vi dessa förfrågningar för att säkerställa att de följs upp i tid. Denna information raderas 6 månader efter att förfrågan har slutf
Du kan skicka dina integritetsförfrågningar via vårt formulär för integritetsförfrågningar. Vi kommer att hantera dina frågor och förfrågningar noggrant och i enlighet med tillämpliga dataskyddsregler. Om du begär information om ditt konto eller begär att bli raderad sparar vi dessa förfrågningar för att säkerställa att de följs upp i tid. Denna information raderas 6 månader efter att förfrågan har slutförts.
7. VÅRA KONTAKTUPPGIFTER
Hunkemöller B.V.
Koos Postemalaan 8
1217 ZC Hilversum, Nederländerna
P.O. Box 386, 1200 AJ Hilversum, Nederländerna
Om du har frågor om denna integritetspolicy eller om du anser att din rätt som registrerad inte har hanterats korrekt, skicka ett e-postmeddelande till DPO@hunkemoller.com.