• Hem
  • Hur kan jag returnera en beställning?

Är du inte helt nöjd med din beställning? Inga problem! Du har 45 dagar på dig att bestämma dig för om du vill returnera din beställning efter att du har mottagit den.
Du kan returnera din beställning kostnadsfritt i en Hunkemöller-butik eller via ett PostNord serviceställe (30 kr.)**.

Returnera i en Hunkemöller-butik: 
Du kan alltid returnera din beställning kostnadsfritt i en butik nära dig. Ta med dig returformuläret till butiken. Återbetalningen utfärdas inom 3 arbetsdagar via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen. Hitta närmsta butik i ditt land här.
*Observera att Onlinebeställningar inte kan returneras tillbaka i våra outlet butiker. 

 

Returnera via ett PostNord serviceställe (30 kr.)**:
1. Skicka in din retur i vår Returportal , för detta behöver du ditt ordernummer och den e-postadress med vilken beställningen gjordes. Ditt ordernummer hittar du på din orderbekräftelse.
2. Packa din retur i original kartongen. Om du inte längre har kvar original kartongen, se till att den är tillräckligt stabil. Ta bort eventuella gamla etiketter från paketet.
3. Du behöver ingen skrivare. Du kommer att få ett e-postmeddelande med en QR-kod som bekräftelse på din returanmälan. 
4. Du kan lämna in din retur på ett PostNord Service Point och få QR-koden skannad på din mobil telefon. De kommer att skriva ut retur etiketten åt dig och ta hand om resten!
5. Du kommer att få en retur bekräftelse via e-post när vi har tagit emot ditt paket. Detta kan ta upp till 10 arbetsdagar. Beloppet kommer att överföras inom 3 arbetsdagar efter att du har tagit emot retur bekräftelsemailet på samma betalningsmetod som du har använt vid beställning. Returkostnaden på 30 Kr. kommer att dras av från värdet på de returnerade varorna.

Det finns ett antal villkor för att returnera produkter till Hunkemöller:
1. Du måste returnera produkten/produkterna inom 45 dagar. Denna period börjar dagen då du tar emot din beställning.
2. Produkterna ska vara oanvända och oskadda samt ha kvar alla ursprungliga prislappar/etiketter.
3. Hunkemöller förbehåller sig rätten att neka återbetalning om produkterna inte har returnerats till oss i sitt ursprungliga skick.
4. Kombinera inte flera beställningar i en retur. Om du vill returnera flera ordrar via en PostNord ServicePoint, vänligen begär en retur per order via Returportal . Packa varje retur i ett separat paket.


**Vänligen notera: att returavgiften är 30 Kr. och gäller för alla returer. Du kan fortfarande returnera gratis i våra butiker!